Opustila jsem, abych nebyla opuštěna

Květen 1975

 

Stojíš uprostřed kamenného mostu a díváš se na hladinu plynoucí řeky.

Odrážejí se v ní světla noční Prahy.

Jsi sám.
Kde jsou tví přátelé? Kam zmizelo tvé sebevědomí?
Zůstal jsi sám.

Já jsem tu s tebou. Chtěla bych ti říct, že já…

Stojím pod starou černou lucernou a dívám se na tebe.
Vím, že kdybych se teď k tobě přiblížila a zezadu tě oslovila, otočíš se a rozzáříš.
Tvá záře mě odzbrojí a já ztratím dech. Ztrácím sebe a na maličký okamžik získávám tebe.
Na mostě ale není místo k milování.

Museli bychom se vzít za ruce a jít v tichém rozechvělém hovoru.

Nemůžu s tebou chodit ruku v ruce. Ztratila bych sebe už docela a já si chci zůstat.
Protože ty, ty bys mi nezůstal. Příliš mladý, příliš krásný, příliš žádaný, příliš žádostivý.

Ztrácím se ti. To proto mi tak dlouho zůstáváš. To proto tak dlouho zůstávám já tobě.

Kdybych tě teď zezadu oslovila a ty ses otočil…???

Mohli bychom mít spolu krásné děti. Potkali jsme se ale příliš mladí.

Zase se spolu budeme milovat, až se sejdeme na divokém večírku. Zase budeme spolu v smyslné vášni.

Lásku ti ale nedám. Vzal bys mi ji.
Odcházím. Neohlížím se.

Vítězím nad tebou. Vítězím nad sebou.
Nikdy mě nezapomeneš a nikdy nezapomenu já tebe.
Byl jsi mým prvním milencem a zůstáváš jím navždy.

Zajistila jsem nám nesmrtelnost.

 

 

Takhle jsem psala ve svých osmnácti. Byla jsem zamilovaná do něho, on byl zamilovaný do mě. Já ale věděla, že takhle zamilovaný bude ještě mnohokrát.


Věděla jsem, že když přestanu tuhle lásku brát z lehkostí, stane se mým příštím utrpením.

One comment on “Opustila jsem, abych nebyla opuštěna

  1. Kashika napsal:

    Nádhera.Už jsme měly být se Zuzkou 27 minut na cestě domů. A předtím jsme měly celý hodiny pracovat.Nic z toho se nestalo a neděje.Jen máme každá otevřenej svůj PC a hltáme každý Tvý slovo….

Zanechat Odpověď

