Pragokoncert

Nejen za krásné prožitky vděčím vínu.

Chtěla jsem napsat jeden příběh. Jenže jsem se v něm měla zmínit o tom, že jsem v té době pracovala na Pragokoncertu. A to se mi tedy vyslovuje dost ztěžka. Musím k tomu vždycky dodat, jak jsem se na ten Pragokoncert vůbec dostala.

Měla bych začít tím, že když jsem si uvědomila nevyhnutelnost smrti, zapůsobilo to na mně snad míň zoufale, než když mi došla nevyhnutelnost nutnosti nechat se zaměstnat. Nenašla jsem v sobě totiž žádný výrazný talent, jehož rozvíjení by mě uspokojovalo. Ani zájem o věc, která by mě naplňovala. A ambici jsem měla jedinou. Nemuset být zaměstnaná. Což ale není totéž jako nechtít pracovat.

Můj tehdejší partner, jeden z nejhodnějších a nejobětavějších, mi našel ten inzerát. Tak jsem tam šla. Dnes bych s tím asi nikde neuspěla, ale tehdy jsem cestou koupila dvě lahve bílé sedmičky, co se ještě dala pít. Řekla jsem si, ať při tom pohovoru nesedíme tak na sucho. A to byla moje trefa do černého. Byla jsem sedmnáctou uchazečkou. Jedinou úspěšnou. Ty dvě ženy, co mě přijímaly, měly totiž pro víno slabost. Takovou slabost, že nikdy později jsem se s podobnou už nesetkala. Když jsme pily první den už od rána, myslela jsem, že je to v rámci oslav mého přijetí. Myslela jsem si to ještě týden. Po měsíci jsem si to už myslet přestala.

Tomu nadšenému přijetí ale předcházely problémy. Vlastně ani tolik nevadilo, že jsem nebyla ve straně. Jenže ten můj spis byl, díky mým předkům, opravdu hodně tlustý. A můj poslední posudek tragický. A tak mi ty dvě ženy nad tou tlustou složkou smutně sdělily, že s tímhle to neprojde. Alespoň prý, jestli by se nedalo něco dělat s tím mým posledním posudkem. A daly mi ho do ruky! Dalo se dělat. Za láhev whisky. I kádrovák z minulého zaměstnání měl možná stejnou slabost. Nebo mě měl prostě jenom rád.

A tak jsem začala vychutnávat každodenní procházky po Karlově mostě. A na Maltézském náměstí v Nosticově paláci trávit svoje roky. Ty roky, jak se znám, začnu postupně popisovat. Nakonec totiž popíšu vždycky všechno. I to, co nechci.

10 comments on “Pragokoncert

  1. Bára napsal:

    Je to nevyhnutelné,původně jsem také neměla v úmyslu popisovat spoustu věcí, ale ta realita začala mými příspěvky prosakovat sama…

  2. Mirka napsal:

    Báro…možná i proto jsem nehledala pro sebe žádnou „přezdívku“, za kterou bych se mohla skrýt.

  3. Bára napsal:

    Já jsem všude Bára, odjakživa. To jméno co mi píšou do občanky, nemám ráda od dětství a když se k tomu přidalo ještě to blbé příjmení po svatbě… cítím to, jakoby mi někdo nadával. Až budu slavná a nesmrtelná, budu Bára Ty-víš-která ;)

  4. Mirka napsal:

    Báro…to jméno v občance jde docela snadno změnit. Za poplatek.Třeba já si změnila jméno i příjmení. Jmenovala jsem se Miroslava. Hezký, ale moc dlouhý.

  5. Bára napsal:

    Při změně jménabych mohla dopadnut jako pan Drbala. Ten si změnil jméno a jmenuje se teď Malý a pro všechny kolem je nadosmrti Malý drbala. :))

  6. muris napsal:

    já byla taky na pohovoru – bez výstřihu, ačkoli posudkem byl pan hééérec zcela nadšen…. brzo mě možná čeká další…tak si k tomu výstřihu přibalím i falšku vína…dík za tip…

  7. Mirka napsal:

    Muris!Vítej doma!Ale pozor! Nevím o jaký post se budeš ucházet, ale řekla bych, že dneska už tohle fungovat nebude. Leda, že bys měla stejnou kliku jako já.

  8. muris napsal:

    dík! kliku ani kliku mít nebudu a bude to post, kde se hraje na IQ – čím blbší, tím větší šance na úspěch – aleluja ;-)

  9. Mirka napsal:

    Muris…neuspěješ. Tak dobrá herečka nejsi. I když se dost snažíš.

  10. Mirka napsal:

    Tedy Muris…věřím…žes to správně pochopila.Ale chtěla jsem napsat I když se někdy! dost snažíš.

Zanechat Odpověď

