Spím s profláknutými muži

 

Pila jsem víno jinak. Nebylo to k jídlu, k sýrům. Ani zlehounka ke krbu před usnutím. Ani jen tak s přáteli. Bylo to pití smuteční. A to se to pak stane. Stane se to ale i někdy, když se pije oslavně.

Úzkost. Ta pěst, co po probuzení svírá někde uvnitř něco. A s ní se špatně žije. Vím ale, jak z toho. Hodinka seance. Té geniálně upravené hudby. Léčí. Mozart a gregoriánské zpěvy. TOMATIS. A úzkosti mizí. A místo svírající pěsti blahodárný klid, co protepluje. Potřebuju to vnitřní teplo. V mé podkrovní ložnici totiž bývá zima. I když celý dům žhne.

O patro níž na mně čeká něžná náruč muže. Jenže v ní já nikdy neusínám.

Mám ráda svoji chladnou ložnici. Procházím úzkou uličkou mezi štosy knih. Na nízkém širokém podiu je moje lože. A na něm i dlouhý válec z nejjemnějšího peří. Jednou, když už mi byla hodně velká zima, jsem si ten válec ohnula z každé strany podél svého tělo. Jinak už nespím. V tom poddajném objetí ukládám se do svých embryonálních poloh. Do snění a snů.

A v těch štosech na podlaze leží tam se mnou muži. Šalda. Patočka. Seneca. Platon. Kant. Hegel. Descartes. Čapek. Zábrana. Černý. Masaryk. Freud. Jung. Nietzsche.

Můžu si s nimi sdílet, kdy jen se mi zachce. I oni zahánět úzkosti.

19 comments on “Spím s profláknutými muži

  1. Mirka napsal:

    K Tvým komentářům.Ajo, vím, že až se ráno probudíš, otevřeš můj blog. Že se stal součástí Tvých dnů.Jsem ráda, osloví-li Tě moje myšlenky. Mám ráda spontánní reakce.Jenže. Někdy si musím číst několikrát, abych pochopila, co mi chceš říct. Tady to není ICQ. Nikdo nečeká na Tvou rychlou odpověď. Je to blog, který tu zůstane. Nemusíš psát tak „zbrkle“. Můžeš psát tak dlouho, jak potřebuješ. Přečíst si po sobě svoje slova. A až si budeš jista, že je to právě to, co chceš sdělit, tak mi to poslat.Smazala jsem jeden Tvůj dodatek k Tvému komentáři. Ne proto, že by se mě nějak dotkl. To bych na něj reagovala jinak, než smazáním. Nikdy jsem žádný komentář vymazat nechtěla. To jen kvůli Tobě samotné.To, že někoho dokážou moje texty takhle oslovit, znamená pro mně hodně. Právě takové spontánní komentáře, jsou ty nejcennější. Věřím, že pochopíš, proč Ti teď tady takhle píšu.Ale piš prosím dál.Děkuju za všechny komentáře. Díky Dave za Tvoje „fakt… hezký“! Protože moje dny se pak stávají krásnějšími.

  2. muris napsal:

    a já tam mam jenom trapného irvinga! :-/

  3. Rowdy napsal:

    Zvláštní, dávat přednost papírovým mužům před těmi z masa a krve. Ale chápu to. Jsou věci nesdělitelné a věci nesdílitelné.

  4. Mirka napsal:

    Muris…Myslíš toho Irvinga, co má slabost pro medvědy a v jedenácti letech ho pohlavně zneužila starší žena? Nebo toho, co byl oblažován pro šíření rasové nenávisti.

  5. Mirka napsal:

    Rowdy…neupřednostňuju je. Přicházejí až pak.

  6. Rowdy napsal:

    Ano – asi správný postup. Nejdřív reálný, pak papírový hrdina. Aby se pak skutečnost dala ještě obohatit představami.

  7. Dave napsal:

    mnoAbych řekl pravdu, po každém tvém příspěvku mám spontánní chuť napsat pokaždé ,,fakt hezký“ .. ,,krasný“ nebo něco podobného. Většinou tvé články… nevím… chodím na spousty blogů, na tvůj chodím poměrně krátce, ale těším se na něj nejvíce. Když zapínám počítač, už si říkám, co pěkného asi bude dneska. Pro mě je to prostě krásný. Když nemáš nový článek tak si čtu ten předešlý. Mě se to prostě líbí.:-)

  8. Mirka napsal:

    Ajo…Znovu jsem si přečetla, co jsem Ti napsala v komentáři. A pochopila, že to, co Ti vytýkám, jsem sama právě udělala. Chtěla jsem jenom říct, abys tolik nespěchala. Když píšu komentáře, dělám totiž stejnou chybu.Mám ráda jakým způsobem vnímáš moje články.

  9. muris napsal:

    Toho Irvinga, který trpěl zánětem počových cest a podváděl svoji ženu na žíněnkách :-D

  10. Mirka napsal:

    Dave…Od Tebe mě to fakt těší!

  11. Mirka napsal:

    Muris…myslela jsem, že Ti ten rozkošný překlep „oblažován“ unikne.

  12. Mirka napsal:

    Dave…tedy samozřejmě, potěšilo by mě to od každého. Ale já mám svůj důvod, proč od Tebe obzvlášť.

  13. Dave napsal:

    ehm…A proč zrovna ode mne obzvlášť?:))

  14. muris napsal:

    Mirko, mně neunikne nic…jenom muj vlatsni vlak ;-)

  15. Aja napsal:

    MirušOvšem pokud se probudíme, otevřem :-((—————————————Vím, že když víckrát přečteš, pochopíš, jsi velmi vnímavá :-))Vidíš už jsem se polepšila, některé jsem se snažila vysvětlit a některé si každý pokud chce sám vysvětlí, podle svého cítění či myšlení. Mockrát Ti děkuji za Tvůj komentář, velmi si ho vážím!To je přesně to proč se všichni rádi vrací. Pěkně píšeš ano to už tady něko psal, ten hlavní důvod je však dán hloubkou Tvého myšlení, upřímnosti a srdečností. Budu se vracet a pokud budeš chtít přemýšlej, odepiš, nebo se ptej.Možná jednou moje věty budou celé!??

  16. Mirka napsal:

    Dave…já…no…mám z toho prostě radost!Z Tebe!

  17. Mirka napsal:

    Muris…ano…nic Ti neunikne! Natož nějaký nesmyslný vlak. Smyslné pomyslné vlaky nejsou. To ti někdo nejspíš něco namluvil! Nebo to máš z televize?

  18. Mirka napsal:

    Ajo…víš co. Tohle bych se měla naučit!To, jak jsi přijala tu mojí pitomou kritiku. Protože já? Já ji tedy přijímat neumím. Tu kritiku. Vždycky mě popudí. Úplně vždycky.

  19. Aja napsal:

    MirušVím, co Tě donutilo to napsat, ač to tak nevypadá přesně to vím !! Kdybych nevěděla taky by mě popudila.Jen můj problém ?? Přesně tak jak bych chtěla to nevyjádřím. Tak jen krátce : Nejsi povrchní a proto jsem vděčná !!

Zanechat Odpověď

