Vánoce jak z obrázků od Lady

Protože Ježíšek, ten se určitě narodil.

Údolí v horách. Kachlovými kamny vytopená roubená chaloupka. Slámou zdobený smrček z lesa. Kapr z jezera. Hubník. Vanilkové rohlíčky, vosí hnízda. Kytary, piáno a muzikálně nadaní všichni, kromě mě.

A spousta sněhu a brodící se v něm srnky.

Letos je ale Martin v Africe. Nevím, kdo přijede na bílém koni.

A dárky? Mám jediný pro všechny. I pro mě. Budu číst pohádku. Tištěnou na holandském papíře Van Gelderově. S dřevoryty litograficky kolorovanými Karla Svolinského. Napřed tu velkou útlou knihu musím ale rozřezat. Od jejího vydání v roce1929 ji ještě nikdo nečetl. Vyšla ve 240 výtiscích číslovaných a grafikem podepsaných.

Ta pohádka je od Boženy Němcové. Jmenuje se Tři citrony. A nikdy dřív jsem o ní neslyšela. Jak začíná?

Starý jeden bohatý král měl jediného syna, krásného jako růže, silného jako dub.

One comment on “Vánoce jak z obrázků od Lady

  1. Mirka napsal:

    Nahlídla jsem…do těch nerozřezaných ještě stránek.Všechny ty Svolinského dřevoryty, až na dva, jsou ženské akty.

Zanechat Odpověď

