Proč mě Praha někdy děsí

Musela jsem teď ještě něco napsat. Cokoli. Nějak mě začalo to předešlé téma tížit. A nemám ani víno, abych si ho mohla nalít do číše.

A teď tu sedím u krbu, uprostřed psí smečky. A říkám si, proč jsem ráno nezvolila jiné téma? A dokonce jsem se šla zhlídnout do zrcadla. Do toho, co umí tak krásně zobrazit moji tvář.

A pod sebou mám Prahu, která mě čas od času děsí tím svým barokem. A dnes nějak víc než jindy. A myslím na Marii Elektu. Na tu, co se narodila v roce 1605. A co ji dodnes bosé karmelitky opatrují v kostele sv. Benedikta na Hradčanech. Co umřela v roce 1663 a hned po smrti ji prohlásili za svatou. Když pak o tři roky později byl její hrob otevřen, leželo tam její tělo neporušeno. A Elektu posadily její spolusestry do křesla a sedí v něm prý dodnes. A každá novicka tam s ní prý tráví jednu noc a po tu dobu má nasazen její prsten. Když byl řád vyhnán v padesátých letech z Čech, vzaly svatou Elektu na tom křesle s sebou do Říma a po sametové revoluci se s ní sedm stařičkých bosých karmelitek vrátilo do Prahy.

Raději píšu prý. Mám sice zlatý odznak průvodce Prahou, ale slyšela jsem toho hodně a hodně zapomněla.

Já. Mám vážně teď velkou chuť na to dobré červené víno. Snad se přemůžu a z toho útulna vyjdu do toho nečasu. Do tý barokní Prahy.

10 comments on “Proč mě Praha někdy děsí

  1. fousek napsal:

    Hele starucho, já ti to sladkobolné nytí trochu shodím.To je totiž zajímavý, to s Marií Elektou. O takových, co tráví každou noc s někým jiným za živa už jsem slyšel. Ale toto? Zvláštní forma lesbické lásky! :-)))

  2. Mirka napsal:

    Fousku…tu staruchu…tu tedy přejdu.A těch šíleností je plná Praha. Možná je tu začnu postupně rozkrývat.

  3. Mirka napsal:

    tak…jsem nakonec do té Prahy nevyšla. Chlapci, co hrají nad mou hlavou denně fotbálek, viděli, že jsem napojená na ICQ a tak si se mnou začali povídat. A jak prý se mám. A tak jsem jim to všechno vypověděla jako vám. A oni, že prý mi pro to víno skočí. Za svoje těžce vydělaný brigádnický peníze. Nebo za kapesné od rodičů?Takové hodné kamarády má André.Opravdu vždycky těžko nesu, když někdo nadává na tu dnešní mládež.Jsou prostě úžasní!

  4. Bára napsal:

    Do minulé debaty jsem se nemohla zapojit. Vůbec bych nevěděla, co napsat. Někdy mám pocit, že žiju napříč několika generacemi. Moji kamarádi mají 20 i 70… Dá se to nějak vysvětlit? Nevím, ale mám je ráda a snad i oni mě :)

  5. Mirka napsal:

    Báro…jsem na tom stejně. S těma kamarádama.

  6. Mirka napsal:

    Chudáci kluci…zodpovědné prodavačky jim to vínko neprodaly. Tak mi jich bylo tak líto. Připravily je o takový hezký gentlemanský kousek.A mně o to vínko. Ale stejně mě ta chuť už nějak přešla.

  7. Bára napsal:

    Asi to jinak dopadnout nemohlo,ale oceňuji snahu! Jsou to miláčkové.

  8. fousek napsal:

    ale o těch šílenostech, co je jich Praha plná, bys něco napsat mohla. Pokud teda nevadí, že je budu komentovat podobným způsobem, jako tu elektovanou mařku.

  9. Mirka napsal:

    Fousku…Elektu…tu si komentoval pěkně.Jen bych prosila něžnější oslovení. Vždyť přece musíš vědět…jak strašně citlivá jsem. A taky jak jsem mladá, krásná a tak.Jen jsem včera měla takový den. To ženy přece mívají. Takové své dny.Ale tajemnou Prahou vás provedu. Když už jsem jednou ta průvodkyně.

  10. fousek napsal:

    Mirko,co jsi sotva odrostla z puberty,říkám si, na co asi pomyslíš, až budeš vyprávět o Elektě turistům :-)))

Zanechat Odpověď

