Propadám závislosti

Uvěříte mi, že Mirek Topolánek není ale vůbec můj typ? I když někdy mívá takový až dojemně chlapecký výraz?

Peklo se vkrádá do mého slovníku. Snad se vyhne mému životu.

Probudil mě pekelný hlad.

Jenže dlouho před tím ten kohout. Chtěla jsem mu zachránit nějaký čas, jako ho zachráním těm slepičkám. Měly už být na špalku, zobají ale na mé zahradě. Z jara začnou snášet, ale kuřátka mít nebudou. Snad je ten kohoutek stačí alespoň na chviličku zahřát. Dopadne totiž nejspíš jako jeden už před ním, protože já stejné chyby nedělám jen jednou. Už jednou jsem věřila, že tenhle kohoutek bude jiný než ostatní. V Praze se tak brzy nekokrhá. Leč přírodní zákony jsou pevné.

Nebylo ráno. Byla noc. Hluboká. A kohout to spustil. A s ním i sousedovic fena. Vyděsilo jí to. Nežije u krbu na křeslech jako naši psi. Žije venku. V psí boudě.

Já žiju ve znamení ohnivého kohouta. Tenhle skončí na ohni, i když se tak pěkně vybarvuje.

A v noci, mezi kokrháním a pekelným hladem, jsem vozila Mirka Topolánka v kočárku. Chovala ho v náručí, aby novináři nepřišli na to, že je úplně namol. Seděl vedle mně pak na nočníčku. A přitom mě sváděl. Loupala jsem brambory, nemohla se bránit.

A říkala jsem mu, že s tím musí něco udělat, že Mára celý dny jenom pracuje a má tak malý plat. A dělala jsem, že nevnímám jeho ruce na svém těle. Vlastně, byl to docela příjemný pocit. Ale moje babička z vnitřního balkónu domu ho zahlídla. Ten můj pocit.

Já dnes odjedu s Andrém na hory. Musí dotočit nějaké rozhovory k jednomu svému dokumentu. Je to jeho kvartální práce, po vánočních prázdninách ji musí odevzdat.

Oleg odmítl zabít kohoutka. Chápu. Nechám tu kohouta i s jeho kokrháním. Asi bych měla obejít všechny svoje sousedy. Ujistit je, že to tak nebude navždy.

A jak už jsem někdy napsala, zchalupy psát nemůžu. Svůj první note book jsem upustila z velké výšky a na svůj druhý note book jsem si klekla. Vahou, kterou neunesl. Mobil, na kterým jsem je oba pojila, jsem utopila při jedné ze svých dlouhých maštalových koupelí.

Začíná mi to ale vadit, že nemůžu být v horách napojena. Začínám se stávat závislou.

4 comments on “Propadám závislosti

  1. anina napsal:

    Mirko, tak se tam měja bacha na malýho Topolánka, opravdu čilé dítě tohle provádět z nočníku.Jo, nejen život,i sny tropí hlouposti, ale ony tam vlastně patří…Kohoutovi, ale ani těm slepičkám ten ohen nepřeju, ale s tím nic nenadělám.A závislost ? Ta je raz dva…Prostě povídání jen když se ti chce a s kým chce. Ani kafe vařit nemusíš, prostě konfort :)

  2. Kyklop napsal:

    26.12. jsme byli u druhých rodičů a než jsem zmizel za bratrem, se kterým jsme se šli podívat na biskupství a staré uličky, tak jsem si u rodičů postesknul: „vy nemáte internet – jak můžete existovat?“ Maminka odpověděla: „vidíš, že můžeme, ne?“ Pravda – v těch uličkách, kde je hospic, kde je pravoslavný kostel a katolický chrám, kde se klečelo již před tisíci lety, bylo bezva, protože to bylo reálný a žádné on-line… :-) A vybavili se mi i dvacet let staré vzpomínky, kdy přijel kardinál Tomášek a všude bylo plno estébáků. Myslím, že tohle by si žádný hardisk nepamatoval, protože by se přehřál, zaviroval či jinak podělal… Takže si tu chatu u-ž-i-j! :-)

  3. Mirka napsal:

    Kyklope…tam v tom ráji, pravda, moje závilost, teď už i přiznaná, jakýmsi zázrakem mizí. Jsem ale doma dříve, než jsem se nadála. André neunesl na dlouho naší samotu na samotě. Natočil co měl. A dál už ho nemohlo nic zadržet. Chápu.A já? Chvíli jsem tedy doma a…musela jsem sem alespoň na malý okamžik zaskočit.

  4. Kyklop napsal:

    Mirko,chápu! 1.1.07 jsme se při návratu od jedněch sklářů, kteří nemají doma net stavili u jedné kamarádky, která připojená je a já jsem po přivítací hubičce ihned sedl k síti sítí… ;-)

Zanechat Odpověď

