Sadismus

 

Jak se ke mně včera dostal přes Jean-Paul Sartra Donatien-Alphonse-Francois markýz de Sade.

Ležela jsem v síťové houpačce mezi meruňkou a višní. Pod jejich spojenými větvemi. Tou zelení všech odstínů pronikaly ke mně paprsky nízkého už slunce.

A já četla toho Sartra: „…vycítili jsme však, že se mu v hlavě tvoří myšlenky kraba nebo langusty.

A v mé hlavě se vytvořila hladová myšlenka na langustu nebo kraba.

Smyslová chuťová touha se ale proměnila v obraz živého ještě kraba, jak se dere z pod pokličky ven. A jak se tak dere dlouho.

Cestou domů jsme se zastavili v jednom městečku v rybárně. Pro kraba. Prodavač mu gumičkou svazoval klepeta. Přišla řeč na jeho přípravu.

Vhazujeme kraby, langusty, humry, krevety do vřící, slané, většinou mořské, vody. Stejně jako raky z dětství do vřící vody z potoka v kotlíku na ohni. V mžiku zčervenají.

Ale prodavač říká: „ Denně připravím třicet krabů. Už třicet let. Vhodím je do studené sladké vody. Jsou navyklí na slanou a tak okamžitě ztratí vědomí. Je to obrovský rozdíl v chuti.“

Žasli jsme, ale uvěřili.

A tak jsme přišli domů a vhodili toho kraba do té sladké studené vody. A pak prožili hrůzné chvíle. Já na balkoně, s dlaněmi křečovitě přitisknutými na uších a Oleg nad sporákem, tlačíc silou pokličku na hrnec.

Když jsme pak znovu projížděli tím malým přímořským městečkem, rybárna byla opuštěná. Skončila. Do té doby tam byla celé věky.

Zastínila jsem rukou mocný paprsek slunce a ten prosvítil mou dlaň a prsty do červena. A já viděla tu ruku, toho kraba a malého bezbranného nahého chlapečka, ležícího na betonu. Ručičky spojeny za zády s nožičkami provazem.

Večer jsem usínala obrovskou něhou. Do mé náruče vtuleného malého Atanáška. Ve spánku něžně vsunul mezi moje stehna svoje maličké nožičky.

10 comments on “Sadismus

  1. ann napsal:

    pěkně napsaný.

  2. Sára napsal:

    Mirko.Tak tohle nikdy nezažiju.Nemohla jsem snést, když jsem byla poprvé u moře(Bulharsko) ve 20ti letech a místní mladíci nám za romantických večerů chtěli z radosti udělat čerstvě vylovené slávky..připravovali je na plechu nad ohněm slávky zaživa. Připadala jsem si jako kat někde v lágru. Na tohle jsem tak nějak přecitlivělá.(i když by se dalo jistě polemizovat o alibismu, neboť maso občas jím..a pochutnávám si)

  3. Kyklop napsal:

    Jak píše Ann – pěkně napsaný.Naštěstí se asi takovou scénu nezažiju – vegetariánům se takové scény tak nějak jako vyhýbaj…

  4. ann napsal:

    Sárinko, a to jim ani nepíchli narkózu?! Sadisti oškliví a zlí:-)))

  5. sonja napsal:

    ann:fakt jsou ty tvoje komentáře strašně vtipný. škoda, že nemáš v poslední době tolik humoru na svým blogu:))

  6. Mirka napsal:

    Sáro,dokážu Tě pochopit. Vzpomínám si, přestože jsem byla docela malá holčička, na ten svůj pocit, když kluci vhodili raka do vřící vody. Přesto jsem hrdinně jedla. Nejen proto, že jsem dostala „to nejlepš“ z něho.Ale těch slávek jsem už uvařila litry a litry. A ústřic už vysrkla tucty a tucty.A mým jediným pocitem je gurmánský požitek.

  7. Mirka napsal:

    Kyklope,ne, že bych někdy přemýšlela o tom stát se vegetariánkou. I když mám ráda vegetariánskou kuchyni. Řídím se tak nějak svou přirozenou chutí. Jím prostě, po čem tělo zatouží. Ani nepřemýšlím, jestli je to zdravé, nebo nakolik kalorické to je a tak. Věřím chutím svého těla. Že tělo si řekne samo. Jedině tak bych se tou vegetariánkou mohla stát. Ne z přesvědčení, ale z touhy těla.Ale někde jsem četla, že já bych tou vegetariánkou stejně být nemohla, i kdybych to chtěla z přesvědčení. Protože mám krev nulku. A ta prý potřebuje maso.

  8. Aja napsal:

    MirušDěkuji :-))

  9. Jirhan napsal:

    Svatí sadistiZnáte třeba svatého Ludvíka? Ten říkával, že jednou z největších rozkoší je, ponořit svůj meč do střev muslimského psa. Takové bylo křesťanské rytířstvo.Ludvík IX., franc. král 1226 1270, za svatého prohlášen 1289.

  10. Mirka napsal:

    SADISMUS A HLOUPOSTOdjakživa jimi byli lidé nemocní. Jsou stále.Jen…/na rozdíl od všeobecného mínění/ mně se zdá, jakoby se obojí pomalu začínalo ocitat na ústupu.

Zanechat Odpověď

