Nepřipouštějte si k tělu slepice

Ani kočky.

 

Hodně brzy ráno na mě začala útočit siamka Dizi-Biskup. Tak, že jsem ji v tu chvíli neměla ani trochu ráda.

Kvílela mi do ucha.

„Dolů. Dolů. Dolů…“

Protože ona umí mluvit. Siamky tohle umějí.

Dvakrát jsem ji vyhnala střešním oknem zase nazpátek na střechu. Hrubě.A pak z toho měla výčitky.

V tu chvíli se pod oknem rozkrákoraly slepice. Ještě mohutněji, než ten kohout, co byl kvůli tomu utracen. Mohutněji, protože sborem. Rezignovala jsem a vstala. Pochopily to a přešly z pod okna ke dveřím kuchyně. Začala jsem s převýchovou. Nic dobrého jsem jim do trávy nehodila. Jak jsem je před tím tomu tak hloupě navykla. A tak tam zrazeny krákorají a já doufám, že až na Frantovu rodinku, jsou všichni sousedé na svých víkendových chatách.

A já ve své ranní chvilce čtu éterová psaní. Třeba tohle:

Teo, ani ve snu by mě nenapadlo Tě podezírat. Nepodezírám nikdy nikoho. Jsem důvěřivost sama. Někdy až do naprostého komična…věřím naprosto všem a ve všem…Mirka
To myslíš vážně? S takovou filozofií nelze dlouhodobě přežít. Já věřím jenom sobě. Ale s výhradami a ne vždycky… :) T.

/vytrženo z kontextu/

A tak jsem začala psát své filosofické pojednání o důvěřivosti. A pravdě. A snažila se napsat to rychle, protože hned po snídani jedeme, v autě se sedmi sedadly /je nás teď sedm, bez Martina a Matěje/, dnes Hanušovi ukázat statek. Jeho budoucí domov.

A to téma se najednou tak zvětšovalo a nabíralo na takové zajímavosti, že ho musím nechat na jindy. Až k tomu budu mít více časové prostoru. Časový prostor se stává pro mě něčím, po čem můžu jen zoutoužit. Den zmizí jak lousknutím prstů.

A mně nezbývá času na mé zbožňované lelkování.

Už musím. Chci se před zahradní snídaní ještě vykoupat.

Ale důvěřujte mi! Taky vám důvěřuju.

Důvěra totiž budí důvěru. Nebo taky důvěra plodí důvěru.

7 comments on “Nepřipouštějte si k tělu slepice

  1. @Teo napsal:

    Důvěřovat všem ve světě plném podvodníků není zrovna praktický postoj. U mně takhle: „Nedůvěřuji vám. Přesvědčte mě, že se mýlím.“Ostatně, ani mluvící Dizi-Biskup, hrubě vyhnán na střechu, asi moc důvěrou naplněn nebyl…

  2. Sára napsal:

    TeoKaždý to ,zdá se,cítí po svém. Já bych nemohla žít životem plným nedůvěry ve vše co kolem mě je, takže patřím k těm důvěřivcům.Až na jednu výjimku jsem se nikdy v životě nezklamala.A i to bylo moje neporozumění, takže důvěřuji a budu důvěřovat nadále.Je to tak pro mě snazší.A proto se mi ani nezdá, že je svět plný podvodníků,Teo.Ale Tobě ano, jelikož důvěřuješ jen sobě a je Ti tak dobře.Proto se asi setkáváš se „světem plným podvodníků“.Důležité se mi zdá, že je každému příjemně v tom jeho nahlížení.

  3. @Teo napsal:

    Sáro,nezbývá mi než obdivný povzdech: „Šťastná to žena!“Ale aniž bych pitval tvé soukromí, zeptám se jednoduše: „A co politici? Žádný nikdy nezklamal tvou důvěru?“ Pokud mi odpovíš, že se o politiku nezajímáš, namítnu, že žiješ ve skleníku. A co reklama? Nikdy ses´ nenechala nalákat na nějaký produkt, který ani zdaleka nevykazoval slibované vlastnosti? Prostě důvěra, opírající se pouze o pocity, vede ke zklamání. Zatímco opatrná nedůvěra se občas může překlopit v příjemné překvapení. Nedůvěra v mém pojetí tedy není podezíravost, ale OPATRNOST…

  4. Sára napsal:

    @Teo,tak se stále zamýšlím nad Tvými slovy..odpověď je vážně pro mě těžká, protože chci být upřímná.Ale jak odpovědět,když můj život je o tom, že například vím, že reklamu vnímám,ale prostě jí nevěnuji pozornost. Tzn. že nepociťuji emoce ani zájmu, ani zklamání.Stejně tak ve mě nevyvolávají zájem politici.To čemu věnuji pozornost mě zajímá, to prožívám a tam můžu zřejmě zažít pocity jako důvěra, zklamání apod.Možná žiji ve skleníku, ale v tom případě v něm žiji velmi ráda.A Teo, díky za obdivný povzdech.Udělal mi dnes dobře..

  5. haask napsal:

    Důvěra a víraDůvěra – v podstatě není problémem věřit všem a všechno. Jen si je třeba uvědomit, že každý máme svůj svět a naše světy se liší. „Dneska pojedu do města.“ Říká Maya a já jí věřím. Já ji důvěřuji. Věřím že si to skutečně myslí. To ovšem neznamená, že bych počítal s tím, že do toho města pojede.“Já to uklidím.“ Říká Anya a já ji věřím . Věřím že si to myslí. Na druhou stranu mne nepřekvapí, že uklizeno není. Zkrátka je velice snadné lidem věřit jejich předsevzetí, byť není nutné na nich stavět. Věřím že je po bouřce a z lesů stoupá bílá mlha. Hory jsou klidné a Maya se usmívá.

  6. Mirka napsal:

    Haasku,napsal si tak dokonale a tak stručně to, co jsem já chtěla vyjádřit svým dlouhým a zamotaným pojednáním.Mažu ho. Není co dodat.Jen ještě někdy napíšu svůj pohled na tu důvěru k politikům. A třeba k reklamám. Teď ale ne. Teď mám v sobě prožitek a už jen čtením komentářů začal ve mně lehce blednout.Musím změnit zvyky. Nejdřív napíšu cítěné, vložím nový článek a pak teprve si začnu pročítat komentáře.

  7. Witch napsal:

    S důvěrou, přímostí a otevřeností, potažmo také s empatií, je to opravdu složité. U mne se to dost míchá, proto nemůžu úplně oddělovat na jednotlivé části. Proti zraněním si vytvářím strategii asi v tom smyslu, že já mám otevřené dlaně, nepletichařím a tím také dávám šanci jiným se chytnout. A kdo se chytne, s tím je to fajn. Kdo se nechytne, tomu nabízím méně často, ale jsem tu dál. Je to jeho volba a třeba bylo určeno, abychom se v tuto chvíli minuli. Pokud za pár týdnů, měsíců nebo let bude říkat moje slova a věty a myslet je jako svoje, tak to taky nebyl ztracený čas. A je to jako pozdrav a pofoukání, když se na tu mou dlaň plivlo.
    Já jsem si tohle zvolila i jako pracovní strategii a i když musím uznat, že jsem si dost narážela (a ještě budu narážet) čumák, vlastně zobák v kurníku, na druhé straně je spousta normálních, obyčejných lidí, co mne dokážou každodenně podržet. No a pro ty tu jsem tak ze 3/4, tudíž jsem v ohromném plusu.

Zanechat Odpověď

