A taky jsem četla Hrabala

„Neexistuje už pro mne žádné nebezpečí, nemám důvodu kohokoli varovat před násilím pochyb a chybování, všechny rady, které jsem dostal, všechny rady, které jsem dával, se ukázaly jako marnost nad marnost…“

Bylo to nejspíš tím žhavým horkem a pak horce vlahým večerem na zahradě. Nepřestávala jsem myslet na Tebe, Martine.

A pak zaslechnu ze zpráv, že dnešní vedro v Čechách způsobil příval horkého vzduchu právě z Afriky. A tak jsem dnes možná vdechovala Tvé včerejší výdechy.

Já pořád ještě nezapojila to ICQ. Znovu jsem zapomněla ta hesla. A to mě udivuje, protože používám na všechno stále ta samá, nezapomenutelná. Jen někdy je měním vyžadovaným počtem písmen.

A tak jsem na Tebe myslela. Ve Tvém houpacím křesle. Na, od Tvého odjezdu nesekané, zahradě. A představovala si nepředstavitelné. Tebe, jediného snad ještě bílého, se světlými dlouhými vlasy, za katedrou před černými studenty.

Tedy jsem na té měkoučce neposekané trávě myslela na Martina, který ji seká a tvoří ji jinou. A stýskalo se mi moc.

Bráním se dokonalým střihům anglických trávníčků, stejně jako dokonalým střihům vlasů žen i mužů. Ale když ji Martin tak krásně zastřihával, cítila jsem se tak nějak více včleněná do společnosti. A dokázala snáz v sobě potlačit tu nelibost k víkendovým hlasům sekaček.

Už mě zase dráždí, ty rušivé zvuky, když my nesekáme.

Všechny sekací zvuky ale s večerem zmlkly a já si užívala v tom zahradním tichu blaženého pocitu z dobře vykonané práce. Protože kromě toho, že jsem si opilovala všech dvacet nehtíků k dokonalosti a pečlivě vyholila svá lýtka do sametové hladkosti, strhla jsem Olega ke spolupráci a díky tomu, že je spíše Francouzem, než Čechem, překlad se božsky hladce hnul z toho místa, kde tak dlouho čekal.

Byla jsem tím tak nadšená, že bych nejraději ty povídky vložila rovnou sem, jak moc se mi líbí. Jenže to jen tak nejde.

Ale nejvíc ze všeho jsem úlevně šťastná, že maličký Hanuš není už v žádném nebezpečí. Že jeho stav způsobila jen reakce na kravské mléko. Byť kojenecké.

Trošku jsme ho, podle rad lékařských, dokrmily.

A volala moje máma z hor:“ Sedni na autobus a přijeď! Musíš vidět tu krásu, co tu máš…!“

Seděla se svým synem, mým bratrem Liborem u ohně. A s nimi Miriam a Mikuláš. Vidí odtud dobře na svoje stádo ovcí.

A já si představila ten obrázek, když jsem je spatřila poprvé. Miriam a Mikuláše. Běželi dolů ze stráně v prudkém dešti, za nimi zmoklý pes. Běželi, na hlavách pytle z juty, a volali na mě.

„To jsme my, ti pasáčci.“

4 comments on “A taky jsem četla Hrabala

  1. radka napsal:

    A proc jste hanuska zlaticko dokrmili kravskym mleckem? maminka nebyla doma? ja pochopila jak to vsechno funguje teprve s tretim chlapeckem. I proto jsem ho kojila porad. Kdykoliv si rekl (knourl). A moje telo se najednou stalo perpetum mobile. Ale chapu ze to neni mozne kdyz maminka neni. Kdyz neni doma.

  2. Liška napsal:

    Ahá, kravským mlékem to bylo! Mně ho nevnutili nikdy – prskala jsem ho na strop. Tak to jsem si oddechla, že příčina Hanušova stavu je známa. Sláva. Já jsem se lekla, že jde třeba o epilepsii … kterou má holčička mojí kamarádky a je to stále nejisté, s nejistými následky i výsledky. Tak ať to bylo jen to mléko!

  3. Mirka napsal:

    Radko,i já to tak dělala. I Ori to tak dělá.Jen…dětské lékařka poradila to dokrmování. Málo přibýval.Ale už je zase všechno, jak má být.Jen jedna zkušenost navíc.

  4. radka napsal:

    Ach Mirko, ja k lekari nesla kdyz jsem nemusela. A ta lekarka je z Ceska? V Cesku me lekarky radily uplne jinak (taky prikrmovat) nez lekari z Tirolska. Tam mi rikaly, vsechno co je prirozene je dobre. Nebojte se maminko a verte svym instinktum. A ja neprikrmovala do deviti mesicu. Akorat decko dostalo pit kdykoliv si reklo.A nic jineho. Taky byl hubenejsi :o))) Ale spokojeny. A je to zdrave stastne decko.

Zanechat Odpověď

