Bez masky

Ty masky přivedly mě k nejistotě, k zmatenosti, k šílené nesmělosti, zakrývané hranou hrdou smělostí.

Masky dospělých, co mi už nevadí, ale co mě v dětství tak mátly. Chtěla jsem jim věřit. Neuvěřila jsem jim ale. Rozeznala jsem jejich hru, v pravdivosti jsem se už orientovat ale nedokázala.

Bránila jsem se zprvu vzorným plněním všech svých povinností. Dokonalá holčička.

Pak květinovým odbojem. Odmítla všechno jejich.

Pak jsem se bránila přebitím cítěných nejistot přebytkem konzumních jistot. A okouzlováním vlastní nasazenou maskou.

Ani pravdivost a přirozenost mých synů a všech lidí, které jsem postupně měla možnost potkat, nevymazaly ve mně neklid mého dětství.

A právě teď, poddávám se odevzdaně tomu, co mě ve všech těch etapách mých žitých dnů provázelo. Tak vdechuju a vydechuju vánek přírody, kterou je všechno, co mě obklopuje.

Bez masky nejsem zranitelnější.

101 comments on “Bez masky

  1. radka napsal:

    to je cesta mnohych. Jako deti zmateni maskou rodicu a vzorne plneni povinnosti, pak uplne odmitnuti vseho a vsech, uzavreni a zreknuti se roducu. Pak vlastni maska suverennosti. A pak me deti. me deti bez masek. Musela jsem sundat masku abych se jich mohla dotknout. A tak to zustalo. Vsichni se vratili do meho srdce. Jen tak. Najednou tam byli uplne vsichni. Deti jsou zazrak.

  2. aTeo napsal:

    Maska jako přetvářka?No… ženy to mají zpravidla ještě složitější než chlapi. Nejprve si na xicht namalujou půvabný obličej (make-up) a pak k němu zvolí vhodný výraz (make-down)… Prase aby se v nich pak vyznalo! :)

  3. radka napsal:

    myslim ze se pretvaruji oba rodice stejne. Ja delala vse proto, abych ze sebe tu zatracenou masku zhodila. Aby decka videli Me se vsemi chybami. Aby se nebaly vlastnich chyb a nedokonlosti. Nejde o namalovani obliceje na oblicej. Dite by melo pochopit jak je svet utkan a ze neni utkan cernobilou niti. Barevnost sveta je v jeho nedokonalosti. Cim driv se s tim smiri tim lepe. a TEo, muz i zena nosi masku stejnym dilem. Muz chce byt obdivovan, zena milovana. (hrube rozdeleni) A proto nevahaji se zamaskovat.

  4. aTeo napsal:

    Stejným dílem?Aha… tak to abych si šel koupit rtěnku a řasenku. Třeba pak budu konečně obdivován!!!

  5. Ecce homo napsal:

    aTeoZnas ten vtip, proc se zeny maluji a voni? Protoze jsou pry nehezke a nevoni (slusne receno).Ono pokud si myslis, ze budes konecne obdivovan, kdyz si koupis rtenku a rasenku, patrne jsi svoji latentni (n. manifestni?) touhu po obdivu vyjadril na spatnem blogu anebo si nepochopil obsah predchoziho clanku. Pak pomuze mozna koupe novych bryly, napriklad, jelikoz fantazii (tim spise Tve) se meze nekladou. Nejen pri vytvareni masek karnevalovych anebo rasenkou a rtenkou. Treba pak budes vypadat neuveritelne sexy a pritazlive, a kdyz si prectes a pochopis spravne clanek (a ne pres pohled zastren maskarou) budes mozna obdivovan pro moudre a vtipne komentare (a nejen pro barvu rtenky na Tvych rtech). Cili nejen pro vnejsi formu, ale i pro vnitrni obsah.Anebo jsi pouze o necem mluvil a myslel na neco jine? ;-)PS: Ty jsi obdivovan, pro to jaky jsi. Touha byt jeste vice obdivovan ovsem nemusi ohrat a potesit, muze i spalit a znicit. A byla by skoda, kdyby znicila to/toho, proc/kdo jsi/je skutecne obdivovan.

  6. aTeo napsal:

    No…základní metodou komunikace je pro mne provokace. Lidi se pak rychleji, mnohdy až překotně, odkopou = demaskují… ;)

  7. Ecce homo napsal:

    No…nevyjimaje/vcetne od/kopajiciho de/maskujiciho se aTea… ;-)

  8. radka napsal:

    Nezajima me fasada.

  9. rulisa napsal:

    Ale maska vypovídá i o tom, co je pod ní. :o) Patří k tomu. Leckdy maska prozradí něco z právě toho místa, které má zakrýt. I když jinak, oklikou. Líbí se mi ta poslední věta. Jo. Tak to je. Nebo naopak. S maskou je člověk daleko zranitelnější.

  10. Vojtěch napsal:

    Váhám, zdali mám přidat též svůj komentář…Podle mého názoru byly v předešlých příspěvcích poněkud smíchány dvě zásadně odlišné kategorie. „Maskou“ Mirka zřejmě mínila onu přetvářku a předstírání zakrývající (povětšinou s paradoxním výsledkem) nějakou vnitřní nejistotu či „komplex“. S líčením žen je to asi trochu složitější… Taková maska může přeci jen snad (doufám) též představovat jisté vědomé přihlášení se ženy k archetypu Ženy a Krásy, podobně jako Šašek s rolničkami přihlašuje se ke své potrhlosti, bílý Klaun k smutnému úsměvu, běsem ozdobený Šaman ke svým božstvům… A k tomu: Masky mohou být výtečným prostředníkem nespoutanosti a bujarého veselí, jak to mnozí mohli zažít na maškarních bálech (já dítě – pirát, mladík – mnich) nebo karnevalech všude na světě..

  11. radka napsal:

    Myslim, ze ty kategorie smichal jen jeden jediny diskutujici :o) Ten zbytek mluvil o masce, ktera neni nanesena barvickama.A souhlasim, ze vnejsi prihlaseni k archetypu doplnuje a nezakryva. To neni TA maska.

  12. Ecce homo napsal:

    RadkoPriklad maskary a rtenky byla jemna ironie a zaroven co nejmene zranitelny priklad pro toho, ke komu komentar promlouval. Kdo vi, zdali takove barvicky nejsou uprimnejsi a zabavnejsi, protoze je muzes libovolne nanest a smyt. Trochu komplikovanejsi je to s barvickami, kterymi jsou mimikry nesmyvatelne anebo naopak variabilne nanesitelne a smyvatelne dle potreby jejich majitele. A nemam na mysli ani maskaru, ani rtenku, kterou si muzes koupit v obchode. Otazkou rovnez je, zdali jsou nanaseny kvuli potrebe chranit anebo potrebe lhat a manipulovat.Omnia mea mecum porto. Vse sve si nosime se sebou.

  13. aTeo napsal:

    No tak dobrá…smíchal jsem ty dvě zdánlivě nesouvisející kategorie záměrně. Mají totiž společného jmenovatele a tím je (dejme tomu) STYLIZACE. Kdekdo se chce jevit lepším, než ve skutečnosti je. Nic proti tomu, ale jak jsem poznamenal výše, prase aby se v tom pak orientovalo.Nedávno mi jedna čtenářka navrhla schůzku v Praze. Nebyl jsem proti, avšak vyslovil jsem jednu podmínku, spíše žádost… že přijde nenalíčená. Ta schůzka se neuskutečnila. ;)

  14. Ecce homo napsal:

    No tak dobrá… a to mas jeste stesti aTeo, ze ona jedna ctenarka nevyslovila pozadavek, abys i Ty prisel „bez masky“ ;-) Takhle to v konecnem dusledku dopadlo 1:1 :-))

  15. radka napsal:

    ja jako prase se vyznam ve vsem :o))

  16. rulisa napsal:

    aTeo, opravila bych: Kdekdo se chce jevit lepším, než jaký si myslí, že je ve skutečnosti. :-)

  17. rulisa napsal:

    P.S.:Tak přemýšlím, jak by asi dopadla schůzka v mým případě, kdyby si někdo dal podmínku, že MUSÍM přijít namalovaná. Je nějakej rozdíl v pohledu na někoho, kdo si dává takovýhle exjahodonaznakový podmínky? :o)I když… asi bych na tu schůzku přišla. Asi by mě zajímalo, jak vypadá ten, kdo si tu stráášně zásadní podmínku dal. A jak moc to myslel vážně. Akorát asi kvůli tomu není nutno tu podmínku dodržet, že? :o)))

  18. Ecce homo napsal:

    RulisoSvata pravda a Tva slova mi pripominaji Hermanna Hesseho, ktery v Demianovi pravil mimo jine:“Pokud nenavidime nejakeho cloveka, tak v jeho obrazu nenavidime neco, co se nachazi v nas samych. Co neni v nasem nitru, to nas nevzrusuje.“

  19. Ecce homo napsal:

    Mirko„Veci, ktere vidime kolem nas, jsou ty same, ktere jsou v nas. Proto vetsina lidi zije tak neskutecne, ze obrazy mimo sebe pokladaji za skutecne a nedovoli projevit se svemu vnitrnimu svetu. Lze byt tak stastny. Ovsem pokud se dovime o jinem svete, nemame jiz na vyber, nemuzeme jit cestou vetsiny.“Per aspera ad astra. Pres prekazky ke hvezdam.

  20. aTeo napsal:

    Ale ne…Jednak bylo vedro a já neměl chuť se koukat, jak se někomu roztéká mejkap, druhak to byl spíše návrh. Protinávrh zněl, že já přijde v kraťasech a tílku. S tím jsem neměl sebemenší problém. Sice bych normálně tílko nevolil, ale jak pravím – bylo vedro. Takže bilance byla z mého pohledu vyrovnaná. Jsou však ženy, které bez nalíčení nevylezou mezi lidi. A já se takovým prostě vyhýbám. Mám k tomu své důvody. To je celé… ;)

  21. Ecce homo napsal:

    Ale ne… Snad to nesouvisi s vyse uvedenym vyrokem od Hesseho, adresovaneho ne Mirce, nybrz Rulise? Tak me napadlo, aTeo, jake teploty je potrebne dosahnout, aby se roztekla Tva „maska/y“? :-))PS: Cilem (nejen) tohoto komentare nebylo nebezpecne rozpalit anebo zamrazit anebo stylizovane provokovat anebo se radoby pobavit, nybrz (pouze) uprimne vesele pobavit. ;-)

  22. aTeo napsal:

    Ecce homo, upřímně a vesele jsem se pobavil. Spokojen(a)? Ani nevím, jsi-li muž či žena. Ale ze souvislostí a faktu, že musíš mít vždy poslední slovo soudím, že to druhé… Tak mi ještě jednou napiš něco o mé masce a jdeme od toho. Ne? ;)

  23. Ecce homo napsal:

    aTeo, (nejen) Tve uprimne a vesele pobaveni me nesmirne tesi :-)Nepochopil si ale princip hry – musime pouze umrit a posledni slovo patri Tobe… Tak ho prosim napis a pokud lze, at neni (pouze) o Tve „masce“ a bude hotovo. Ano? ;-)

  24. Vojtěch napsal:

    ECCE HOMO vs. ATEO…… to je paráda, to zní jako Západ proti Západu…Jdu do toho: V souvislosti s MATKOU MASKOU, byla zde kontraponována „manipulace“ a „ochrana“ (E.h.)… To je, myslím, v pořádku! Já ve svém příspěvku však vynesl jsem „TO TŘETÍ JEŠTĚ HEZČÍ“ – TO TRANSCENDUJÍCÍ (MOJE NEJMILEJŠÍ)!!! „Maska“ vždy může být použita ukázněně tvůrčím způsobem – zahaluje jedno, aby zvýraznila druhé (e.g. in teatro china)! Dobrá maska je jako dobrá fotografie – nehýbe se! Vše ostatní jsou masky nezvratitelně vypálené do kůže našich osudů! VIVA LA MASKA!!! V

  25. Ecce homo napsal:

    ECCE HOMO vs. ATEO…… to je napad, a kdybychom hrali teatro china, byl by to Vychod proti Vychodu…Jdu od toho: Ecco homo nechtel souperit, byt svymi slovy nechal rozeznit i vaznou strunu („ochrana“ vs. „manipulace“). Ecce homo radeji brnka na veselou strunu, mozna podobne, jako aTeo a mozna ne. To vi pouze aTeo sam, tudiz at vyrkne sve posledni slovo treba na dane tema ;-)Dobra maska muze byt jeko dobra fotografie – nehybat se. Dobry mrtvy se jiz nehybe – pouze jeho fotografie v rukou zivych. Zive srdce tluce a mysl premysli, duse citi a telo se hybe. Fotografovo i lidi, basnikovo i publika. Jedno zahaluji, aby zvyraznili druhe. Davaji zivot svym obrazkum anebo slovam, obrazy anebo slovy ukazuji sve zivoty. Odhalene zahaluji, zahalene odhaluji.Aut prodesse volunt aut delectare poetae. Poeti chteji anebo poslouzit (prinest uzitek) anebo potesit. Zahaleno patrne zustava, kdo jak komu, kdo jak koho. A treba i kdo pro jaky duvod. VIVA LA MASKA!!! :-)))

  26. Vojtěch napsal:

    EJHLE ČLOVĚK…… cituje mě poměrně přesně, tak ho (snad) také potěším… ;-) (citovanou ´grafikou´)! Také miluji lehkost a veselost (viz můj nedávný ´příspěvek masturbační´), ač se mi obého dostává už jen poskrovnu… Tak… AŤ ŽIJE TUTANCHAMÓN!!!

  27. Ecce homo napsal:

    EJHLE VOJTĚCHU… … jsi snad (nejen) dobrym poetem, umis poucit i potesit. Uprimne a bez ironie DĚKUJI BEZ MASKY. Tak… AŤ ŽIJE ŽIVOT!!! :-)

  28. Vojtěch napsal:

    TAK TEĎ MĚ PODRŽTE…… bych si z takového komplimentu ještě peří barvit nezačal… No… Snad jsem alespoň tím „opravdu dobrým“ (M.L.) učitelem angličtiny… Magnetický André (syn Mirky, kterého jsem zde U Langerů v dobré víře po tři týdny surově masil) jde na TU ZKOUŠKU zítra…Prosím tedy všechny zůčastněné blogaře, aby mu (spolu se mnou) v půl deváté ráno drželi palce… V

  29. Ecce homo napsal:

    TAK TEĎ TĚ PODRŽME….. abys dostal svemu komplimentu nejen dobreho poeta ale i ucitele, a magneticky Andre tu zkousku zitra uspesne slozil… :-)PS: Peri si radeji barvit nezacni, abys ani omylem nepoutal svoji „maskou“ pozornost a „nekdo jiny“ Ti pak nechtel pristrihnout kridilka. Btw. (vyjimecne) se monotematicky nejedna o aTea, ten jiz sve muze, co tam mela pero, kridilka pristrihl, anebo? ;-))

  30. Vojtěch napsal:

    JSI TEN OPERÁTOR / KA……??? NEMUČ MĚ UŽ VÍCE, A PROZRAĎ SVÉ JMÉNO… (DRAČICE)…

  31. Ecce agnus napsal:

    NEJSEM TEN OPERÁTOR / KA… … :-))) NEMUČÍM TĚ UŽ VÍCE, A NIC UŽ NEPROZRADÍM …(JEHŇÁTKO)…

  32. Vojtěch napsal:

    JDU SE OPÍT… jehňátko…… s náboženskou držďkou (SIC!) umučedlníka (SIC!), novotnýho blogaříka internetldníka (SIC! SIC! SIC!)!!! P.S. „ANDĚL A JEHNĚ“… TO SE NA ITÁLIjI PŘECI TAK SNADNO SPLETE… NO NE ? V

  33. Ecce agnus napsal:

    JDI SE OPÍT… Vojtěchu…… s poetickou dusi (SIC!) masky (SIC!), nezvratitelne vypalene do kuze Tveho osudu (SIC!)!!! Nebo dnes vecer osudu bez o? :-)))PS: ERRARE HUMANUM EST. MYLIT SE JE LIDSKE. … TO SE PAK V ITALIJI PRECI TAK SNADNO CLOVEK PLETE… ANO, MAS PRAVDU 0:-)

  34. Vojtěch napsal:

    VY VOLE (WERICH)! MOHULIDAMVAMHOUSEKBODRYARDY — Tu LATINU nepřekládejte!!? (Ať se blbcíí naučej‘ sami… NO NE?) P.S. Urážky občanů („blbcíí“) byly zaznamenány tzv. JANSOVSKÝM SLANGEM (Svárov)- V

  35. JESTLI JSTE HOMO - SEXUÁL ... (?) napsal:

    … tak jsem … a nemusím nic „dělat“ … (a nebudu opravovat nadpis) … BEZ VELKÝHO „N“ … V (htr)

  36. JESTLI JSEM HOMO - VENERIUS ... :-) napsal:

    … pak jsem … a musim pouze „zemrit“ … (a nebudu o tom psat) … S VELKYM „N“ … J (btw)

  37. Mirka napsal:

    Hele…?!Už je srpen!Dávám si svou ranní kávu mezi maskami indickými, africkými, thajskými.Ty všechny visí tady na zdech.A mám tu i karnevalové viktoriánské. Některou z nich bych si dnes mohla nasadit.Těším se, až najdu klidný čas pročíst se všemi těmi maskovými nemaskovanými komentáři. Nechci to jen tak přeletět. Bylo by to, jako bych nečetla vůbec.

  38. Vojtěch napsal:

    TÝÝ VOvE MIvi …. (MIRI)… KŮŮŮvA, MÁšf UUStu k VITEVATUŮvřE – a to mě bere, to mě tak děsně bere… P.S. Andrému věnuj … slzu dojetí místo mě!!!

  39. Vojtěch napsal:

    P.S. VOJTĚCH JE JISTĚ KRÁSNÉ JMÉNO…… ale můžete mi říkat… ::: DANCES WITH ANGELS v :::

  40. Ecce agnus napsal:

    P.S. VOJTĚCH JE JISTĚ KRÁSNÉ CÍTIT…… verum, amantes amentes… 0:-)OMNIA VINCIT AMOR, ET NOS CEDAMUS AMORI. :-)

  41. Mirka napsal:

    Vojto!Úspěch byl fenomenální!!! André bral dech.Jsi fenomenální učitel!!!A tak Ti odpouštím ty Tvé komentáře, které mě jen zklamávají.Ale… koneckonců IN VINO VERITAS…Já odjíždím na chvíli do ráje. Ale i z ráje se snad propojím.Tak dávej na sebe pozor!!!…ať se neutančíš…

  42. Mirka napsal:

    A tu latinu…překládejte ji pro mě, prosím.

  43. Vojtěch napsal:

    ANIMA NOSTRA…… sicut passer, erepta est de laqueo venantium. V. Laqueus contritus est, at nos liberati sumus… NO NE? v

  44. Ecce agnus napsal:

    IUSTORUM ANIMAE…… visi sunt oculis insipientium mori, illi autem sunt in pace… ANO :-)

  45. Ecce agnus napsal:

    DUŠE SPRAVEDLIVÝCH…… v ocich nemoudrych se zdaji byt mrtvi, oni vsak jsou v pokoji… AIO :-)

  46. ACH JO... (tak to tedy, beránku, překládej, a i ty smajlíky po l napsal:

    Duše naše – ptáčeti podobná – z osidla vyvázla lovců… Osidlo se přetrhlo – my vysvobozeni… (LATINA E FINITA!?!!)

  47. Vojtěch napsal:

    JÁ VÍM, ŽE JSEM TO MYSLEL DOBŘE…… ale nenechám se přeci zavřít do basy, kvůli nepřípustně nadměrnému množství intelektuálštiny v krvi..!? Tak prosím o pochopení… P.S. Tohle je přesně ten styl psaní, který Langerovi nesnášejí…

  48. Vojtěch napsal:

    ALLELÚJA, ALLELÚJA… … Haec est vera fraternitas, quae vicit mundi crimina… (jak to znám z pionýrských táborů… ten vůl jsem já… odříkaný latiny „krajíc největší“) … P.S. Myslel jsem na Vás… celou noc… ! V

  49. Ecce agnus napsal:

    ECCE QUAM BONUM ET QUAM IUCUNDUM…… da famulis tuis, pro quibus tuam deprecamur clementiam, salutem mentis et corporis… (jak to neznam z pionyrskych taboru… nekomentuji :-))) … at Vam chutna nejen „krajic latiny“) … P.S. Na co Vy teda nemyslite :-))) … zdalo se mi o nadherne barevnem obrovskem papirovem destniku, ktery jemne propoustel paprsky slunce a hral si se mnou ve vanku, a umel dokonce plavat nebem jako vzducholod… treba moderni dopravni prostredek… ! J

  50. Vojtěch napsal:

    PROČ… SE STAVÍTE TAKOVOU ZÁHADOU, BERÁNKU…? Ať jste kdo jste, ten zvláštní a kouzelný smutek, který cítím z Vás… (a náhodou si nehraju na Vědmu…) nepřeplavu… Já vím,že „více nechcete psát“ a „více nenapíšete“…, však přesto to zkusím: ZNÁTE MĚ OSOBNĚ? (Prosím pravdu!) S láskou Vojta “““‘

  51. Ecce agnus napsal:

    PROČ… NEZBOURÁM ZED ZÁHADY O BERÁNKOVI, VOJTĚCHU…? Ať jsem kdo jsem, ten zvláštní a kouzelný pocit, který ze mě cítíte… (a náhodou si nehrajete na Děda Vševěda…) byl již neviditelně přepláván… pochopte prosím, že „více nechci psát“ a „více nenapíšu“…, však přesto jsem to zkusila: ZNÁTE MĚ OSOBNĚ? (Prosím pravdu!) Se smutným úsměvem Beránek :´-)

  52. Mirka napsal:

    Ovečky moje!

  53. Vojtěch napsal:

    JEŠTĚ JEDNOU…. o mě někdo řekne, že jsem ovečka… VRRRRRRR!! VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!Beránkovi: Nechci hodnotit logiku Vašich příspěvků, přesto: Když vedle sebe položím tu „plavbu nebem pod obrovským deštníkem“, a teď tu Vaši poslední opakovačku … tak musím upřednostnit první ze zmíněných (tu plavbu)… V

  54. Ecce agnus napsal:

    NEJEN JEDNOU…. Nechci hodnotit logiku vlkova lovu beranka pouze dle stavajicicho poznani, omezeneho na pojmy a dojmy ziskane prostrednictvim prispevku: Kdyz vedle sebe polozim to „co se delo“ (s/poznavani vlka v minulosti), a ted to „co se deje“ (s/poznavani vlka v pritomnosti)… ktere/ho poznani/vlka loviciho beranka byste mi radil uprednostnit? J

  55. Ecce agnus napsal:

    NEJEN POPRVÉ….Svet slz je tak zahadny. Svet poznani je tak zahadny… Jak muzete vedet, zdali se berankovi nestyskalo prave po nadherne barevnem obrovskem papirovem destniku, ktery jemne propoustel paprsky slunce a hral si s nim ve vanku, umel dokonce plavat nebem jako vzducholod? …Co je dulezite, je ocim neviditelne.

  56. Vojtěch napsal:

    VLK BOŽÍ, MYSLÍM…… loví, a ani při tom nijak speciálně nefilosofuje… Logika jeho lovu pro nás, pak zřejmě spočívá v jakémsi hlubším nazření a zařazení predátorského principu v přírodě a kosmu… ŠŤASTNĚ POUČENA? RÁD VĚŘÍM! P.S. Já ale nejsem žádný opravdový vlk… nanejvýš ten starý, dobrý, kreslený… NO NE, ZAJÍCI!?

  57. Vojtěch napsal:

    ANO, MYSTERIOSNÍ…SAKRA! Vidíte to co já? Sakra! Vidíte se? Vždyť Vy už to psaní umíte docela sama… (Až jsem v pokušení udělat ´smajlíka´… (usmívám se totiž právě bezelstně a velice!)) V

  58. Ecce agnus napsal:

    BERÁNEK VLKŮV, MYSLÍM…… utika, a pritom si NEJEN specialne pro vlka NEJEN zafilosofuje, zasmeje se deni NEJEN na planetkach nebo si v bedince sveho nitra NEJEN zaplace… Logika jeho uteku pro nas, pak zrejme spociva v jakemsi hlubsim nazreni a prijeti neviditelneho principu prirody a kosmu… RAD VERITE? STASTNE POUCEN!P.S. Vy nejste zadny opravdovy vlk… nanejvys ten stary, dobry, kresleny!?… A pohadku o vlku a kuzlatkach nebo Karkulce znate, VLKU?!P.P.S. Beranek ma rad pobehovani i bedinku, pohadky i filosofovani, smich i plac… vse co je NEJEN lidske, proze je NEJEN berankem. BERANKEM VLKOVYM.

  59. Ecce agnus napsal:

    ANO, ROZTOMILÝ…USMEV? Vidite to co ja! Usmev? No vidite! Vzdyt Vy uz dokazete videt i neviditelne docela sam… (Beranek mel strach, to se vi! Ale lehounce se zasmal… a neviditelne se prave usmiva a napise Vam i viditelneho smajlika) jste roztomily vlk V :-)

  60. Vojtěch napsal:

    TY POHÁDKY ZNÁM…… ale jako malýho kluka mě zrovna tyhle dvě nijak zvlášť neuchvacovaly…A cože to mi tady na blogu takto sami neúnavně laškujem´!? Vy byste si snad přála, abych se stal Vaším vlkem a lovcem… ?

  61. Vojtěch napsal:

    TO "NEVIDITELNÉ"…… to jsem dříve uměl vidět asi mnohem lépe… Určitě! Taky jsem však viděl věci, z jejichž „vidění“ málem o rozum jsem přišel! Bať, bať… V

  62. Ecce agnus napsal:

    TO JINÁ POHÁDKA…… Vas ale uchvatila i jako dospeleho, nebo si mylim? …mylit se je lidske, jeste ze jsem berankem premyslejicim osamote o vlku a hrajicim si s laskujicim vlkem, pokud se nemylim!? Vy byste si snad pral, abych se stala Vasim berankem a koristi… ?

  63. Ecce agnus napsal:

    TO "VIDITELNÉ"…… pak vyhralo boj nad tim „neviditelnym“? …Jak to!? Protoze jste pak „videl“/chtel „videt“ pouze veci, jejichz „videni“ Vas malem o srdce pripravilo!? Hmm, hmm… J

  64. Vojtěch napsal:

    KOŘISTÍ BYCH TO NENAZÝVAL…Kdybych byl mladši, tak bych napsal něco jako: „Staňtež se divokým a hvězdným skalpem v Bondově (míněno Vojtěchově)posteli“… Dobré, že…?

  65. Ecce agnus napsal:

    LOVENÍM BYCH TO NENAZÝVALA… Kdybych byla kometou, tak bych napsala neco jako: „Stoji za to divoce a hvezdne zazarit na vlkove (mineno Vojtechove) mlecne draze?“… Komicke, nebo ne (ne nebe)…?

  66. Ecce agnus napsal:

    VLKA tu, protoze Vojtech ztratil trpelivost a protoze patrne spechal (a mozna ne), aby co nejdriv pustil do poskladani motoru sveho srdce (a mozna ne), natukal nasledujici slova (a mozne ne):“To je bedynka. Vlk, ktere chces, je uvnitr.“A byl jsem velice prekvapen, kdyz se oblicej maleho soudce rozzaril.

  67. Vojtěch napsal:

    NAPSALA BYSTE OTAZNÍK…?A proč vlastně, když… je ´jasnější než tisíc sluncí´, že to za to stojí… Já ovšem psal o posteli… V

  68. Ecce agnus napsal:

    NAPSALA BYCH I VÝKŘIČNÍK…! A proc vlastne, kdyz… je „ironie prvni casti Sokratova vedeni dialogu“, ze se nikdo neprodava/l… Tim spise do postele… J

  69. Vojtěch napsal:

    PÍŠETE TO, JAKO BYSTE BYLA TZV. "ZHULENÁ"…… a možná, že jste… (a možná ne)… Takže nejprve vyjmi trám z oka svého, „anonymní“ frajerko (a možná ne)… V

  70. Ecce agnus napsal:

    PÍŠETE TO, JAKO BYCH BYLA TZV. "ZHULENÁ"… … a urcite nejsem… (protoze neco podobne nemam zapotrebi)… Takze nyni ukoncim nas dialog, „anonymni“ frajere (protoze neco podobne nemam zapotrebi)… J

  71. V napsal:

    VÁMI PONÍŽET, ZNEUŽIT, POPLIVÁN…… nedůstojnou prohru trpce polykám, a na chalupu odjíždím (vyplakat se a žalovat matince…) V

  72. "BÁBA, ZDÁ SE, NEROZUMÍ VTIPU" (Gellner)... napsal:

    … už zase… TAK AHOJ, ZATÍM… v

  73. anina napsal:

    Beránku, vím, že jsi v pohodě…;)Votěchu , víš to i ty, pochopil jsi, že beránek je nezvykle vnímavý člověk. A to je dobře.. A vyhovuje ti to, ne ? :)))

  74. "NIHIL FIT SINE CAUSA." napsal:

    … inter nos… VERTE ET DA MI BASIA MILLE… j

  75. Ecce agnus napsal:

    Aninkojsem i nejsem v pohode (urcite to ale nebude hulenim)… :( :)Vojtech neco vi a neco nevi. Beranek, kdyz citi bolest, styska se mu nejen po nadherne barevnem obrovskem papirovem destniku, ktery jemne propoustel paprsky slunce a hral si s nim ve vanku, umel dokonce plavat nebem jako vzducholod.Beranek je mozna nezvykle vnimavy, ale je rovnez nezvykle bojovny. A nekdy se stane, ze v boji s bolesti nevnima nic jineho, nezli bolest. Vojtech vi, co to znamena. Nevi vsak, ze beranek nechtel byt/ nebyl zamerne ironicky, nechtel ho ponizovat, zneuzit a poplivat. Beranek nedokazal pouze neironicky nebo latinsky napsat, jak moc pro neho znamena, kdyz ho ten, koho „neviditelne vidi“ „drzi za ruku“ a „hraje si s nim“. Jak touzi po jeho blizkosti, ve ktere zapomina na bolest, ktera vsechnu bolest leci jako kouzelnym proutkem. Neviditelnym kouzlem, ne hadkou nebo bitkou.A beranek nevi, zdali mu to vyhovuje nebo ne. Vi to pouze Vojtech sam.

  76. Vojtěch napsal:

    THERE´S NOTHING LIKE ROMANCE… TO JE JASNÉ… Že mě zde všudypřítomná Ms. Beeraneck neměla v úmyslu záměrně ponižovati a na na mě plíti, je snad všem zůčastněným stranám jasné též…? Na obhajobu svoji, potažmo TOHO MUZIKANTSKÉHO HUMORU (kterého jsem v milostné disputaci s výše jmenovanou svévolně použil), mohu uvésti pouze fakt, že mám bolestivě rozlámaný hrudní koš, a v posledním týdnu jsem (jakž praveno) OKA NEZAMHOUŘIL…!!!SVÉHO IDIOSYNKRATICKÉHO JEDNÁNÍ NIKTERAK NELITUJI, PŘESTO JSEM PŘIPRAVEN UZNATI VÝROK VÁŽENÉ POROTY A PODROBITI SE CELE VERDIKTU SOUDCE §V Praze 4.8. 2007 Vojtěch Petřík

  77. Vojtěch napsal:

    A JEŠTĚ NĚCO… MĚ V TÉTO SOUVISLOSTI NAPADÁ…Zdali nás celá tahle povedená taškařice s Madame Beránkovou (tak se totiž ona osoba zřejmě skutečně jmenuje) nevrátila v tempo-rytmu dramatického oblouku zpátky na začátek (první třetiny), k úvaze „MIMIKRY“ o lidské přetvářce a falešnosti…? Či snad se dotyčná Madame domnívá, že kupříkladu po zjištění místa jejího příbytku budu okamžitě volat rychlá kola (svého starého Bavarise jsem už před časem musel ´dát pryč´), bych co nejdříve vnikl v ona místa a… AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA….. ???! V

  78. Ecce agnus napsal:

    THERE´S NOTHING LIKE TRAGEDY… TO JE JASNÉZe zde vsudypritomneho NEJEN Vojtecha Ms. Beeraneck nemela v umyslu zamerne slovy popuzovati a zranovati, je snad vsem zucastnenym stranam jasne take…?Na obhajobu jeji, potazmo NEJEN TOHO IRONICKEHO HUMORU (ktery ve svych vasnivych disputacich s NEJEN vyse jmenovanym svevolne pouzila), muze uvesti pouze fakt, ze kdyz berankovi bolestive ublizuji, brani se v hebke vlne neviditelne ukrytymi ruzky, a v posledním týdnu je (jakz videno) RUZKY NEUKRYVAL…!!! DUSLEDKY SVEHO TEMPERAMENTNIHO JEDNANI SI UVEDOMUJE, PRESTO DOUFA, ZE JI OCHRANCI ZVIRAT NENECHAJI OSTRIHAT NEBO UBIT HOLEMI A KRASNA PASACKA STADA KRASNYCH CLANKU NA LOUKACH MEZI NEBEM A ZEMI KE SMRTI NEODSOUDI +V Praze 5.8. 2007 Bess Beeraneck

  79. Ecce agnus napsal:

    A JEŠTĚ NĚCO… MĚ V TÉTO SOUVISLOSTI NAPADÁ…Zdali nas cela tahle povedena taskarice s Monsieur Pierrem (tak se totiz ona osoba zrejme skutecne jmenuje) nepoucila v tempo-rytmu dramatickeho oblouku od zacatku az do konce NEJEN v uvahach NEJEN o „MIMIKRACH“ o lidske pretvarce a falesnosti…? Ci snad se dotycny Monsieur domniva, ze kuprikladu po zjisteni udaju o stavu jeho rychlych NEJEN kol budu okamzite oznamovat misto pribytku (svoji starou vahu jsem uz pred casem´dala pryc´), bych co nejdrive napla svaly duse i tela a… AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA…….AUTOCENSURA….. !!!? J

  80. Vojtěch napsal:

    ALŽBĚTA, ALŽBĚTA… V TLUMOKU DIVOKÉ VČELY Z LESÍKA SI PŘINESE……namísto Vojtěcha krkovičku ugriluje si… a to vše, holbou piva zapije… TAK TAKOVÁ (A NE-JINÁ) JE NAŠE DRAHÁ, VYBĚSNĚNÁ PŘÍTELKYNĚ…BESSIE BEERANECKOVÁ!!!

  81. Vojtěch napsal:

    A TAK NÁM TEDY, BESSIE (VY ZVÍŘE) JEŠTĚ PROZRAĎTE…… proč se neustále vléváte do ´cizích´ forem? („Dělala jste to už“ (sic?) panu aTeovi, a nyní tak obsedantně činíte mě!) COPAK JSTE CHLAP ?!! JSTE PŘECE ŽÁBA…!!!? I VY SE PŘECE UMÍTE SAMA PROBUDIT…?! (v.p.P.D.)

  82. Ecce agnus napsal:

    A TAK VÁM TEDY, VOJTĚCHU (VY ZVÍŘE) JEŠTĚ PROZRADÍM…… proc se neustale vlevam do ´cizich´ forem? KVAK KKVAK KVAKK KVAAK ???! BBE BBEE BBEEE BBEEEE…!!!? I VY SE PRECE UMITE SAM ROZESMAT… ?! (k.b.J.F.K.)

  83. Vojtěch napsal:

    HMMMMMM! TO NEBERU! NEMOHU!Rozesmát se umím, když mám čemu… Ale TOHLE… Vám u mě může projít jenom tady v rámci „blogu“ – takový mlžení, podivný náznaky… a vůbec… To snad je ještě bolestnější, než politické diskuse v televisi… Emanace „vnímavosti“ par excellence! P.S. Pokud se vážně naštvu, tak nás nechám zavřít do zoologické zahrady – PAVILON BLOGAŘŮ – TUTTI-FRUTTI! V

  84. anina napsal:

    Vojtěchu,víš, jednak na blog si může napsat kdo chce co chce..ať už veřejně, nebo inkognito. Pokud nikdo nikoho zbytečně neuráží, proč ne… Jsou lidi, co nemají z různých důvodů zájem prozrazovat nic, než to, co uznají za vhodné. Na to má každý právo. A nemusí v tom být nic podlého.A autocenzura ? Já myslím, že i ta je někdy celkem vhodná, záleží na situaci, na způsobu komunikace mezi dvěma na taktu vůči druhému atd. :))

  85. Vojtěch napsal:

    Anino, ženo dobrá… (pokud se tímto oslovením necítíte "uražena")„Jsou lidi, co nemají z různých důvodů zájem prozrazovat nic, než to, co uznají za vhodné“, napsala jste…Ano! Proč vlastně ne… TO JE TA SVOBODA ODÍVAT SE V ŠALEBNÝ ŠAT MIMIKRNÝ – OPÁJET SE TÍM ZÁZRAČNÝM MOKEM – NOVÝM EGEM – NOVÝM ÚŽASNÝM A KRÁSNÝM- „JÁ Z POČÍTAČE“°-; NA POČÍTAČ ČASEM MYSLIT PŘESTANE SE – ZŮSTÁVÁM ZDE „JÁ“, JEN A POUZE JÁ, ZÁHADNÁ, ROZTOMILÁ, MOUDRÁ JÁ (pro chlapy to ovšem často platí taky)… PÍŠU, CO CHCI, JSEM JAKÁ SI BÝTI PŘEJI! DO HALLELUUUJAAAAH!!!HLAVNĚ, AŤ SE MĚ NIKDO NA NIC NEPTÁ! TO BY BYLA MOJE SEBEILUSE VÁŽNĚ OHROŽENA A… „TAKOVOU HRU NEHRŮ“…P.S. LÉPE SE SNAD UŽ ANI „ÚVAHY MIMIKRY“ VYVÍJET NEMOHOU! ANINO DÍKY! TAK… KDO MÁŠ OČI, ČTI, ČTI, ČTI!!! V

  86. anina napsal:

    Ahoj Vojtěchu, oslovením se vážně necítím uražena a vůbec se necítím ničím uražena:) Napsala jsem jen svůj názor a beru i váš…Jen bych snad ještě dodala, je asi rozdíl hrát, nebo nehrát hru v reálu. Tam by se mi ji hrát nechtělo…Ale tady si podle mně může hrát každý, pokud bude chtít. A je jen na dalších, kdo to jak vezme, či nevezme. Tedy mně to nevadí, vážně si myslím, že je třeba to brát tak, že jsou lidi, co se chovají tak jak se vám nemusí líbit. My, nevíme proč a je to jejich věc. A já si mohu vybrat…buď tu hru beru a tohle respektuju, nebo se do komunikace nezapojím :))

  87. Vojtěch napsal:

    No jo… Anino…… co bych Vám na to tak z duše odpověděl…? Možná, že toto „fórum“ vládne mnohem většími „věcmi v možnosti“ (podle Aristotela)… Konec konců, jsem duše (a pako) naivní – do Alžběty zamilovaný… Tak… Ejhle, pravím sobě! Jsi zamilovaný Vojtěše, a nevíš ani, zdali „Alžběta“ se jmenuje Alžběta, a nevíš ani, proč toto nesmíš vědět… a tak dále… Svatá prostoto!TAK SPOLU SBOREM S ANTONEM PAVLOVIČEM:“V SIRJÓSNYCH VAPRÓSACH ŠUTÍŤ NILZJÁ“ V

  88. anina napsal:

    Aco já Vojtěchu vám odpovědět…tedy pokud ted vy nehrajete se mnou jakousi hru, třeba aby jste se držel téma…:)) Je to teď pochopitelnější a je to venku…zamilovanost… V tom případě vám moc přeju, aby se Beránek ozval třeba k Mirce do vzkazů. A pak držet palce :))

  89. Vojtěch napsal:

    Haec dicit Vojta (ludens):Ego cogito cogitationes pacis, et non afflictionis… (e vero) V

  90. Vojtěch napsal:

    ALŽBĚTA, ZDÁ SE, STÁLE TRUCUJE…A co si nyní počne nebohý Vojta?…Sebere veškerou svoji morální sílu a půjde… PER ASPERA AD HOSPODA… (Šalamoun jeden) V

  91. Ecce agnus napsal:

    Haec dicit Bess (quietus): Ideo quasi de somno suscitatus sum, et vidi… (e vero) J

  92. Vojtěch napsal:

    TO TEDY BYLA VELOCITA… ALBI, ACH ALBI …Mulierem fortem quis inveniet ??? PROCUL ET DE ÚLTIMIS FINIBUS PRETIUM EJUS !!! SLÁVA TOBĚ, DCERO SLÁVY… HALLELUUIAH! V

  93. Vojtěch napsal:

    AVE ELISABETH REGINA…Každičká částečka mého zmáčeného srdce byla připravena… každičká buňka (barvička)… psala by básničky… nejsladší básničky… až do rána, raníčka… P.S. MLČÍTE! TEDY: P.A.A.H. V

  94. Ecce agnus napsal:

    Haec dicit Bess (silens):Qui moderatur sermones suos doctus et prudens est, et pretiosi spiritus vir eruditus !!! BEATUS HOMO QUI INVENIT SAPIENTIAM, ET QUI AFFLUIT PRUDENTIA… AMEN! J

  95. Vojtěch napsal:

    No tak to přeložte do mateřštiny…Sám jsem Vám to zprvu vymlouval (já vím)…Ale nazval jsem Vás (mimo jiné) SLÁVY DCEROU, tak ať si národ nemyslí, že jsme strašidelnej páreček zhůvěřilých a přechytráčtělých fouňů (sic! – tzn. čtete správně)… SO PLEASE!… (už takhle budu mít co šolíchat) v

  96. Ecce agnus napsal:

    Toto pravi Bess (spici):V tom jsem se probudil, a ohledl se… (skutecne) J

  97. Vojtěch napsal:

    JO, TO JO….. já myslel spíše „to s tím kamenem“! To se mi taky líbilo… (SMILE!)

  98. Ecce agnus napsal:

    Toto pravi Bess (mlcici): Zdrzuje se reci muz, jenz je moudry, draheho ducha jest muz rozumny !!! BLAHOSLAVENY CLOVEK, JENZ DOSAHUJE MOUDROSTI… TAK JE! J

  99. Ecce agnus napsal:

    :-)

  100. Vojtěch napsal:

    MIlLUJI VÁS…… třebas „špatně“, „nezaslouženě“, ale asi to patří k té první stovce…, (čárka), a nebyla to sázka… JSEM BÁSNÍK … JÁ JSEM DĚLNÍK POESIE… V

Zanechat Odpověď

