Aby se slepice nenudily

Slepičky se nesmí nudit. Ne, že se jim jen nasype zrní. Sezobou ho a…co pak?

Vstala jsem brzy, napsala o pohoršování a odešla ke slepičí oboře vykydnout lavor těsta, co jsem večer slepičkám připravila. Z mouky, z velkého množství mouky, co jí včera donesl Luky, protože v ní našel broučky.

To těsto bylo moc husté, tak jsem ho zředila. Vykydnu tedy to řídké těsto dolů mezi slípky a jedno z těch červencových kuřat se radostí nad tím vykydnutým jídlem rozeběhne a skočí rovnou do toho lepidla, co jsem vytvořila.

Kdo zná tu přilepenou včelku na rozteklém lízátku krtečka a nebo otřesné záběry kormoránů na pobřeží zaplaveném ropou, snadno si představí to moje kuřátko.

Pípalo jako o život, slepičky se krčily v koutečku, načepýřené strachy a já bosa tahala to nebohé kuřátko. A vytáhla. Jenže bylo tak oblepené, že nožky zvedat nemohlo, jen se připlazilo ke svým družkám, které ho hned začaly oklovávat.

Řekla jsem si, tak snad ho oklovají dočista a odešla jsem. Před chvílí jsem se šla na to kuřátko podívat. Ztvrdlo.

Tak nevím, jestli se časem odrolí, nebo jestli ho mám vykoupat.

2 comments on “Aby se slepice nenudily

  1. TS napsal:

    smutné podobenstvíPohádka o drůbeži, která nechápe, co se stalo svému potomkovi. Pouze klove, aby nasytila své zobáčky. Nepřemýšlí o tom, odkud se těsto vzalo, co se stalo kuřátku.. Drůbež jen klove… když je hlad, klidně do masa. Až na kost. Každá věta tvého příspěvku je sugestivní alegorií.

  2. Mirka napsal:

    TrendSpottere,Není to docela tak.To snad jen ty slípky, co vyráběny v uzoučkých kójích, nevědí zhola nic o slunci a rose v trávě…Tyhle slepičky jsou pro svá kuřátka schopny neskutečných obětí…a volají je ke každé nalezené žížale.To moje upatlané, čistily, jak mohly. Jenže nezvládly to. A tak ztvrdlo. Zavedly ho ale tam, kam jim sypu popel z krbu a učily ho popelit se. Už je zase jako nové. Skoro jako nové.

Zanechat Odpověď

