Psychický masochismus

„Jsem zvyklá spát s čerstvým vzduchem,“ zakřičela jsem ze sna.

Nevím, na koho jsem to křičela, ale vzbudila jsem tím vzkřiknutím samu sebe.

„Kolikrát ho ještě vdechnu a vydechnu,“ začala jsem počítat, neprobuzená  ještě docela, svoje vdechy a výdechy. Za jednu minutu, hodinu, den. Kolik roků, měsíců, dnů a minut smím ještě vdechovat a vydechovat?

A bylo to tu, uvědomění si svého posledního výdechu. Uvědomění si toho, že jednou už se nenadechnu. A potřeba uvědomit si to ještě víc. Potřeba zapřemýšlet o tom.

Tak v dnešní srpnové neděli mám zase o něco víc ráda křehkou samu sebe.

Druhou kávu budu pít v lehátku na zahradě, budu se dívat na svoje nahé nohy, obdivovat jejich ladné křivky, nazlátlou barvu jejich kůže.

Budu se dívat do korun stromů…a nad ty koruny.

Jsem ráda, že se mi nezdává třeba o „cídění hrnců“. Nebo že třeba nesním o tom, co nemám.

9 comments on “Psychický masochismus

  1. JANOVA napsal:

    Není to brzo? MSF a hezký den.

  2. tenisák napsal:

    AnoíAno, tak to znám, když si člověk uvědomí to s tím dejcháním, začne přemýšlet, vnímat dech, budu ještě dýchat až na to přestanu myslet?

  3. Mirka napsal:

    Janovo,není!Naopak.Tohle ostré uvědomování si konečnosti vede k přehodnocování hodnot…jejich důležitosti.Je dobré žít s ním od samého počátku. Většina „důležitostí“ jeví se pak docela jinak.

  4. K9 napsal:

    Je dobrémyslet na to často a brzo, protože nám to pomáhá stát se lepšími a nebazírovat na blbostech, mj. i ve vztahu s našimi nejbližšími. Kolikrát si myslíme, že někoho nenávidíme, nebo že nám na něčem strašně záleží. A kolikrát bychom si to myslet přestali, kdybychom si v tom okamžení uvědomili konečnost všeho a všech? Kdybychom si (včas) uvědomili, že ten, na koho jsme strašně naštvaní, by tu třeba už za minutu nemusel být. Definitivně. Nebo že ty nové boty (telefon, prezentaci) můžeme mít těsně předtím, než odejdeme – má smysl, aby po nás zůstaly jako poslední zrovna boty (telefon, prezentace)?Tak nějak… Jen můj osobní a skromný, možná i pomýlený názor. :)

  5. Mirka napsal:

    Pro K9…rozhodně n e p o m ý l e n ýa navíc i n e s k r o m n ý…!!!

  6. JANOVA napsal:

    Nemámese upírat k smrti, neboť nemáme čas na život. Momentálně mě baví více život. MSF

  7. Mirka napsal:

    Janovo,ale nemáš pocit, že mě by nebavil…život?Nemluvíme tady o upínání se k smrti…

  8. K9 napsal:

    Janovo,vědomí (nejen) vlastní konečnosti ale přece neznamená, že tě nemůže bavit život? Možná je to dokonce i naopak?

  9. radka napsal:

    vzit v uvahu konecnost znamena podle me vzit nas zivot jako celek. Me to prijde ze ten zivot pak ziska dalsi rozmer. Vidis a citis jej od zacatku do konce ve vsech jeho souvislostech.

Zanechat Odpověď

