VyVolení

Když jsem byla malá, moje máma se s námi nikdy nedívala na televizi. Protože ona se na televizi nikdy nedívala. Snad jen jednou na mistrovství světa v krasobruslení.

Dneska se už dívá, protože ve svém pokoji zůstává celé dny sama se svými cigaretami. Ale na filmy nemá trpělivost, na seriály už vůbec ne, tak sleduje jen zprávy. Zato pořád.

Když náhodou shlídne nějaký film, většinou to komentuje: „Vidělas to? To ale byla pitomost. Takhle nikdo nežije!“

Ale omyl. Lidé žijí všelijak. Včera jsem se o tom znovu přesvědčila.

André se taky nerad dívá sám na televizi. Chce se dívat se mnou, dole u krbu. Má svoji televizi, může rovnou z postele, jenže on raději dole a nejraději se mnou, což mi dělává potíže odmítnout, protože André umí moc svůdně lákat:

„U krbečku v teploučku nějaký pěkný filmeček…“

Přemlouvá právě mě, protože já jsem jediná z rodiny, kdo se k tomu, čas od času, přemluvit dá. Já si totiž v těch chvílích vzpomenu na svoji mámu, jak jsem taky toužila, aby se se mnou na gauči dívala a jak ona se nikdy nedívala.

A tak se tu a tam s Andrém dívám.

Včera mezi jiným i chvíli na VyVolené. A bylo to, jako bych se dívala, ne na lidi z jiných koutů země, ve které taky žiju, ale na lidi z jiné planety.

Byla jsem naprosto fascinovaná tím zvláštního vzorkem společnosti. André každou chvíli komentoval: „To snad není možný!“

A já, víc než kritická, byla dojatá. Kdo za tohle může? Takováhle „hloupost“ nemůže být přeci vrozená. A jak dalece tihle mediální lidé ovlivní další lidi?

Zasáhla mě chuť vstoupit mezi ně. Mluvit s nimi.

Je to jenom hra. Kdo s kým si tu ale hraje…???

Kdyby se na to nestála fronta, šla bych do VyVolených.

11 comments on “VyVolení

  1. jenia napsal:

    On je to takový docela zajímavý experiment. Tedy – z těch VV jsem neviděla ještě ani jeden ksicht, programově, ale z minulých řad vím. A myslím si, že by to svým způsobem semlelo každého. To je, jako když jsi v nemocnici, a najednou přestaneš být sama sebou…, předpokládám, že takhle je to ve všech zařízeních, kde jsi součástí něčeho. Vězení, domovy mládeže, důchodců a tak. Ráda bych viděla ve vyvolených tak silnou osobnost, která by z té vily odešla nezměněna. To bych jednou opravdu moc ráda viděla.

  2. K9 napsal:

    Na VyVolené se nedívám. „Jinoplanetní“ pocit jsem měla už z těch několika dílů první řady, které jsem zahlédla díky tehdejší morbidní vášni mého manžela pro tuto „show“. A teď, když na mne náhodou z obrazovky mrkne upoutávka, neubráním se lítosti nad těmi pokusnými králíčky, jakkoli jsou pro mě nepochopitelní a nesympatičtí. Myslím (vlastně VÍM to, co oni ještě nevědí), že je to horší, než vězení. Nejvíc ze všeho se to asi podobá vězení z Orwellova 1984. Ano, je to hra. Jenže oni v ní nejsou hráči. Jsou to hračky.

  3. Modona napsal:

    :-)) Já sledovala 1. řadu, no a zrovna včera, otevřu poštu a v ní mám mejl od Marcy, vlastně ani nebyl tak pro mne jako pro tomíka,který o ní kdysi napsal ke mně na blog článeček.Jinak Mirko, to “ nedělám to protože…“ to je dost běžná věc, spousta lidí to takto má. „Jezdím do Bulharska, protože tam je to nejlepší!“ ( a kde jsi byla jinde?) „No nikde, protože tam je to nejlepší!“ :-))

  4. rulisa napsal:

    Jenio, taková osobnost (která by pak odešla nezměněna) by se do Vyvolených nejspíš vůbec nedostala. Ty obnosti tam přece vybírá komise lidí, kteří přesně vědí, co v televizi má být (chtějí, diváci prý chtějí) vidět. A diváci chtějí zábavu. Nejen tu axhibiční záměrnou, s plněním úkolů. Silné osobnosti by nejspíš moc zábavné nebyly.

  5. rulisa napsal:

    …“osobnosti“… patří. :-)))

  6. rulisa napsal:

    a …exhibiční… Ježíš, du si uvařit kafe, ať na ty písmenky líp vidím… :.-)))

  7. tenisák napsal:

    Já se občas na Vyvolené kouknu, ale dlouho nevydržím.

  8. Lorrain napsal:

    LorrainHltala jsem První.Bylo to nové, jiné, neznala jsem. Druhé jsem občas zahlédla, když se přepínal program. Trojku nesleduji, neláká mne to a myslím, že takových lidí je dost.-)Rozhodně bych do vily nešla.Jsem hodně konfliktní, když mi chybí to, co mám ráda.-)

  9. radka napsal:

    bohuzel taky patrim k tem maminkam co na televizi nekoukaji. A uz vubec ne na vyvolene. Divala jsem se na neco podobneho v Nemecku. Big Brother. Z nudy. A je jasne ze tam vybiraji jen exhibicionisty. Aby se divalo co nejvic lidi. Asi televize zjistila ze to jini lide maji radi. Zejmena kdyz si reknou ze je nekdo jeste silenejsi nez oni.

  10. ann napsal:

    Představ si, že tě někdo svlíkne, zavře tě do bedny, namíří na tebe kamery a ty budeš za pochodu zjištovat, kam se poděla tvoje dosud známá přirozenost. Budeš si totiž připadat jak na tripu. Jak na jiný planetě, jak říkáš.Mě by zkraje nasrala už od pohledu ta umělohmotná zelená tráva a šla bych pryč… a žádný ztenčování svý osobnosti přetvářkou a trpělivostí s plastickou trávou, natož celou tou zablešenou nablejskanou boudou :-). Jinak… ačkoli jsem nikdy VV neviděla, jen v cizině jsem občas náhodně zahlídla BB, a něco o principech těchto show jsem si přečetla. Myslím, že v té vile nikdo nemá šanci nestat se obětí pletich spoluvězňů a především obětí manipulace flexibilní dramaturgie, následně pak ještě sestřihu. Už tím, že tam vlezeš, dáváš souhlas, a jedeš v tom a jsi jejich. Je taky snad jasné, že obětí jsou tedy zároveň i diváci, kteří se nedívají na realitu uvnitř vily, ale na manipulaci s ní.

  11. Mirka napsal:

    Ann,je to tak. Tak, jak to píšeš. A ještě horší.S tou trávou jsi mě pobavila, vnímám jí stejně jako Ty. Stejně, jako celé to zoufalé prostředí.A spát s klimatizací a tolika lidmi bez čerstvého vzduchu? To je tedy taky síla!A před vstupem nejspíš podepíšeš toho tolik, co nesmíš a co musíš, že už vlastně vstupuje okleštěný člověk.Ale i tak, kdyby mě pozvali…byla bych na sebe zvědavá…jen…těch jedenáct milionů se rozmělňuje v nějakých předmětech a já bych je chtěla na ruku.

Zanechat Odpověď

