Starý známý

Mám ráda, když se situace v městském životě opakují. Ráda nacházím ve stejnou dobu, na stejném místě, stejné lidi. Díváme se na sebe s jistou spikleneckou komplicitou. A většinou vedeme i stejné řeči.

I když se vlastně vůbec neznáme.

Zase jsem házela do kontejneru prázdné lahve od vína. Jedna za druhou tříštivě dopadaly. Líbí se mi to. Tenhle tříštivý zvuk.

Přesto ale….proč vlastně ty lahve rozbíjím? Když jsou to lahve? Proč se znovu neplní dobrým vínem?

U vedlejšího kontejneru, u toho na papír, zase můj starý známý. Třídil do přihrádek staré kožené brašny svou večerní četbu.

A zase se zeptal: „To všechno jste vypili?“

A já zase zalhala: „To je za dlouho.“

A pak se, jako pokaždé, zadíval se na psy a smutně zavzdychal: „Ti jsou lepší, než lidi. Dneska vás zradí i soused.“

A já, jako pokaždé, potlačila chuť pronést svou optimistickou řeč o lidské dobrotě.

To se pro mě nehodí poučovat toho starce. Dívá se na mě totiž jako na mladou, nerozumnou ještě, dívenku.

A mně se to líbí. Jak se na mě dívá.

 

4 comments on “Starý známý

  1. jenia napsal:

    Opět mě to potěšilo. S tím vínem: To je za dlouho. :-))))

  2. Gomba napsal:

    Mně se líbípoučovat kohokoliv. Občas. Abych se až tak moc nezprotivil. Na věku poučovaného nezáleží.A propos: Poučit se lze v každém věku, toho staříka nevyjímaje.BTW: Také Tě vnímám jako mladou :)

  3. anina napsal:

    Mirko,to je hezký…

  4. Daves napsal:

    Mirko…To je strašně moc hezký…

Zanechat Odpověď

