Boží mlýny pomalu melou

V Boha jsem zatím uvěřit nemohla. Myslím ale, že jsem uvěřila božím mlýnům.

Zdá se mi to jen? Nebo opravdu každému se všechno vrátí?

Sama na sobě to mám ověřené. Ať jsem se provinila na komkoli jakkoli, on sám, nebo někdo jiný, se pak na mně provinil stejně. Ublížila-li jsem, dostalo se mi, třeba o mnoho let později, stejného ublížení.

Nic z toho jistě nebylo plánované. Nikdo nikomu ubližovat nechtěl. Nikdo se nechtěl na někom něčím provinit. A stejně. Stalo se to. A boží mlýny zapracovaly.

A stejné platí i co dobra se týče. Dobro prostě oplácí dobrem. A zlo zlem.

Jak se z lesa volá, tak se do lesa ozývá. To má svoji logiku. I to, že pýcha předchází pád.

Ale ty boží mlýny! Co ty roztáčí?

14 comments on “Boží mlýny pomalu melou

  1. mikeš napsal:

    Když se zlo oplácí dobrem, tak se ruší moc zla, protože zlo chce oplácet. Ale zajímavé je, že to dobro musí být nezištné, neokázalé, ryzí, v opačném případě je to jenom převlečené zlo. Hodně pravdivý článek. Myslím, že to roztáčí pýcha, která to kolo posouvá dolů a nahoru se to dostane jenom pokorou, ale je třeba nést ty následky pýchy. Určitě je to dobré vědět preventivně, pak je možné se vyhnout velkým nepříjemnostem.

  2. rulisa napsal:

    A nebo jsou prostě různý možnosti v životě vždycky párový, respektive vlastnosti, které nás do něčeho vhánějí, vyvolávají určité jevy, které jsou párové, nutí nás něco dělat, i ty okolo nás na nás nějakým způsobem reagovat.

  3. mikeš napsal:

    Aby byla rovnováha, tak oplácet dobro zlem a zlo dobrem. A uvědomit si to až na následcích. Každý si vybere, co je mu bližší. Dobro dobrem je kýčovité, zlo zlem je trapné. Zlo musí existovat – tak končila i Arabela.

  4. rulisa napsal:

    Co je dobro a co zlo?

  5. mikeš napsal:

    Totˇ otázka.

  6. radka napsal:

    zlo by se treba dalo nejak upocene uplacat. Z urciteho pohledu to muze byt uplne vsechno. I to ze umereme :o))) Ale co je dobro? Dyt me nic nenapada?

  7. radka napsal:

    jinak mi bozi mlyny v zivote hrozne moc pomohly. Ani me nenapadne oplacet. A to ani v dobrem a ani ve zlem. Dyt od toho jsou Bozi mlyny :o))) Neosobuji si pravo cokoliv oplatit. A to ani to dobre.

  8. jenia napsal:

    Já nevím, co tu napsat. Mě to tou samozřejmostí provokuje. Tohle přece ví všichni, ne? že zlo se obrací proti tvůrci zla a dobro se rovněž šíří… lavinově… proč o tom psát jako o objevu? Zkrátka mě ten text překvapil asi tak, jako by někdo mnohaslovně vysvětlil, že je nutné dýchat.

  9. Mirka napsal:

    No jo,ale co pak tedy sZA DOBROTU NA ŽEBROTU?

  10. jenia napsal:

    Protože ty boží mlýny melou pomalu, ale opravdu pomalu.

  11. david napsal:

    boží mlýny roztáčí naše provinění a nebo naše dobré skutky. to nám pak vrací úder a nebo dělá radost, to je můj názor na celou věc.

  12. m.i.c.h.i.02 napsal:

    co je roztáčí to nevím, ale taky mám ten pocit, že se všechno vrací.

  13. el nino napsal:

    hmm zajímavá úvaha, že by nějaká boží síla?:) nikdo to neví a my si to můžeme jen a jen domýšlet, no uvidíme

  14. krollis napsal:

    Uverit v Boha asi neni uplne jednoduche. Mnozi nechteji a mnohym se asi nikdy nepodari. Sam Albert Einstein pry jednou prohlasil: Neverim, ze Buh hraje se svetem kostky. Narazel tak na teorii pravdepodobnosti a nahody, zejmena ale na kvantovou teorii.

Zanechat Odpověď

