Chápu se

Nechápu, jak jsem mohla…

Tahle věta mojí myslí ani neproletí.

Protože já se chápu. Chápu všechny svoje tahy. I ty, co mě dovedou, kam nechci.

Televizi vnímám jako úžasný, příjemný komfort. Jenže. Nemůžu se na ní dívat. Přes veškerou lákavost pohodlného křesla a ovladače, kterým můžu ovládat, se nemůžu dívat. Tedy mohla bych se dívat, ale žila bych pak…jinak.

Strávím-li večer před televizí, pokazím si po tom prodívaném večeru noc a tím pádem i den, který po ní přijde. I když věřím, že na televizi se dívat dá. Je-li člověk disciplinovaný. Vybere-li si chtěný pořad, spustí ho v ten pravý čas a v ten pravý čas vypne.

Takže včera já, přesto, že disciplíně jakékoli jsem na hony vzdálena, nahlídla jsem večer do programu a na čas pustila chtěné. 13.komnatu a Uvolněte se, prosím, tedy pořady české televize, které si většinou pouštím z internetového vysílání, jsem si pustila v televizi naostro.

Uvolnila jsem se ve svém křesle, nohy pohodlně natáhla na měkké polštáře před sebou, připravila vedle sebe láhev vína a kus pečeného kuřete, přikryla se skotských plédem a s ovladačem v ruce ovládala.

Výjimečně se podařilo trošku uvolnit i jednomu hostu, v tom promyšleně neuvolnitelném Krausově prostředí. Pobavila jsem se tedy. A v té chvíli měla tu svou neobvyklou seanci ukončit.

Neudělala jsem to ale. Mezitím jsem, hypnotizovaná už, v tom křesle ztuhla. A v té ztuhlosti před tou televizí zůstala až …až do žraloků, co polykají lodě, průhledných elektrických mimozemšťanů a dokonce až do těch, kterých mi bylo tak líto, když se na obrazovce pokoušeli o něco, co vzdáleně připomínalo sex.

Už bylo tedy po půl druhé, když jsem se odvlekla, bez umytí se, k neklidnému spánku beze snů.

Cestou mě navíc vyděsila svítícíma, ale skutečně svítícíma, očima Dizi-Biskup, naše siamka bez ocasu, které ty oči svítily docela stejně jako těm mimozemšťanům.

Dnešní probuzení bylo tedy jiné. Jiné, než jindy. Žádná, mně obvyklá ranní svěžest, ale ušmudlaná otupělost.

Přesto, chápu se. Chápu se, proč jsem se včera uvolnila, abych pak ztuhla. Dnešní den přežiju tak, jako flamendři přežívají den po velikém flámu. I když to víno jsem včera nevypila.

Tahle moje dnešní kocovina není poalkoholová. Tahle moje dnešní kocovina je potelevizní.

To víno dopiju nejspíš za chvíli v očistné lázni.

Když bloudivý den, tak bloudivý den.

48 comments on “Chápu se

  1. Roj napsal:

    Ja mam jednu az dve televise pustene furt. Na jedne Eurosport, na druhe to stridam. Kdyz nedavaji nikde zadny zajimavy sport, prepnu zvuk na radio nebo CD, ale televisi nevypinam.Kdyz davaji dva zajimave sporty soucasne, prepinam zvuk z jedne na druhou podle situace na sportovisti :-)

  2. Mirka napsal:

    Roji,a žiješ zvukově izolován od všech svých žen?Nebo sdílejí s Tebou Tvé království?

  3. mikeš napsal:

    Některé ženy se taky rády pachtí, a některé dokonce přímo v té telce na sportovních programech. Ale ta Ida byla zajímavá, jenom nechápu, proč je z ní blondýna, když se cítí cigánkou? Jako by se chtěla očistit?

  4. Roj napsal:

    Mirko, ano jsou chvile, kdy jde televise stranou. Ale uznej, ze ty chvile nelze protahovat donekonecna :-)

  5. Mitrka napsal:

    Mikeši,ty její vlasy!Taky mě to rušilo. V tom jejím portrétu. Hrozně!

  6. mikeš napsal:

    Někde jsem slyšel, že když je někdo světlovlasý, tak je jakoby více v éteru, je jemnější, tmavovlasý je zemitý a když se snaží změnit barvu vlasů, znamená to, že se snaží něco násilně změnit, u šedivých vlasů je to stejné jako u světlovlasých a když je ztmavují, tak chtějí zůstat více na zemi. Mi spíše připadalo, že je to trochu okázalé, protože jsem četl rozhovor s Ivou Bitovou a ta říkala, že právě svou sestru moc nechápe, proč se snaží i v těch emocích jít tak do extrému. Ale stejně si myslím, že něco se člověk od cigánů naučit může.

  7. Mirka napsal:

    Mikeši,S těmi vlasy.Víš, proč se ženy, kterým zbělely vlasy barví spíše na blond? Protože ten proužek u hlavy není při odrůstání tak dramaticky znát. Třeba i tohle byl důvod, Idy Kelarové. Pokud i původně nebyla blondýna.Ale je-li teorie, kterou popisuješ správná…proměnila jsem se já zvolna ze zemité na éterickou…velmi zvolna z velmi zemité na velmi éterickou.Ale ať už blondýna, nebo černovláska, tohle asi bude stát za to:http://ida-kelarova-iva-bittova-jazz.nepropasni.cz/

  8. mikeš napsal:

    Muži se taky někdy mění ze zemitých na éterické, a když se jim nedaří éteričtět přirozeně, tak je nechají růst a tím to vyřeší. Každý účes, barva, ukazují na povahu člověka a nebo momentální náladu, rozpuštěné, dlouhé – svoboda, nezávislost, drdol – jakási upjatost a oficiálnost, plešatost – přílišná sebekontrola, tedˇ je zajímavé, jestli je to přirozené nebo jestli si to dotyčný vyrobil sám. Čím je to nenucenější, tím je to volnější, většina mužů je proto šmrncovnější, protože to až tak neřeší.

  9. Mirka napsal:

    Vlasy a povaha!Ty, Mikeši, začíná mě to zajímat čím dál, tím víc.Nikdy dřív mě nenapadlo spojovat to…

  10. Mirka napsal:

    Tedy,ne vědomě.

  11. rulisa napsal:

    S tou plešatostí je to zajímavý… Nikdy mě tahle charkteristika ve spojitosti s ní nenapadla, ale asi to tak bude, čoveče… :o)

  12. Mirka napsal:

    Napadlo mi stejné…

  13. Anonymní napsal:

    taky me ta spojiteost napadla. I pricina proc se mi vzdycky libili muzi s dlouhymi rozpustenymi vlasy.

  14. radka napsal:

    to jsem byla ja :o)

  15. rulisa napsal:

    No, já taky asi už chápu příčinu, proč se mi líbí vyholení nebo na kraťučko ostříhaní – sama jsem až příliš „rozpuštěná“, tak mě přitahuje jejich sebekontrola, koncentrace energie, vnitřní řád, který cítím jako pevnost.

  16. Roj napsal:

    Ja mam kratke vlasy z pohodlnosti…. coz je vlastne tez povahovy rys :-)

  17. rulisa napsal:

    Roji, zatím každej chlap, ať měl obrost jakýkoli, mi svou variantu účesu a úholu zdůvodňoval pohodlností. :-)

  18. radka napsal:

    Muz s dlouhymi vlasy mi prijde jako symbol svobody a nespoutanosti. Neco jako domorodec na TAHITI. Vecerni ohne, zpev a nekonecny vesmir. Keanu Reeves s dlouhymi vlasy kdysi :o)) Nemusi je mit do pul pasu. Staci po ramena. Cerne a huste. A ja mu je budu myt a rozcesavat. A kochat se jemnymi dotyky.

  19. rulisa napsal:

    Muž s (téměř) vyholenou hlavou je symbol čistoty stylu, averze k balastu, schopnosti jít na dřeň, racionality… Rysy takového muže jsou nejčistějc jeho rysy, tvar lebky, obličeje, lícních kostí, rtů… Holé, ale jasné linie. A oči v takové tváři… mimika… Když se dotýkám lebky s (pár)milimetrovým porostem, nebo i tváře pod ní, jako bych dotýkala přímo jeho, sebe napojovala přímo na něj.

  20. radka napsal:

    lebku nemusim :o) Alespon si Ru nepolezeme vzajemne do zeli.

  21. Mirka napsal:

    Ruliso,nikdy jsem takového muže neměla.I když, vlastně, Aleše často po tom několikamilimetrovém porostu mateřsky hladívám.

  22. rulisa napsal:

    To nevím, ani jedna z nás netvrdí, že chlapa s jiným účesem kvůli tomu zavrhuje. :-))

  23. rulisa napsal:

    To bylo na Radku:-))

  24. rulisa napsal:

    Mirko,já měla oba typy, tahiti i lebkoun. :-)

  25. dita napsal:

    ta moje dnesni kocovina byla trošku poalkoholová, ale tisíckrát horší byla ta ze zklamání a odmítnutí

  26. Roj napsal:

    Ruliso, takove osudove souzneni tak dlouho a … furt nic ;-)

  27. Mirka napsal:

    Roji,já mám právě z té pohodlnosti dlouhé. Tedy i z té pohodlnosti. Protože mně kdyby někdo ustřihl vlasy, bylo by to stejné, jako když jednomu nějakému v jedné nějaké pohádce ustřihli vousy. Byla v nich všechna jeho síla.

  28. radka napsal:

    ja striham celou rodinu. No samozrejme nakratko. A to vsechny ctyri. Ale kdyz si nektery z nich obcas necha narust dlouhe vlasy, tak to je s naboznou laskou cesu, myju, hladim. I kratkosrste je vsechny zboznuji :o) Ale vlasate vic :o)))

  29. rulisa napsal:

    Mirko!Prosímtě, dej už tu „ditu“ do zakázaných adres. Tj. napiš tam její IP – číslo, co najdeš u jejích komentářů. A její komentáře pak smaž kliknutím na „smaž jako spam“. Tenhleten můj pak můžeš smazat taky, ale prosímtě, jen „normálně“, jo? :-)

  30. rulisa napsal:

    Roji, vždyť když jsi na to šel přes html, vzorně vstřícně jsem ti poslala kód – nemůžu za to, že ty dál už nic. :-)

  31. Roj napsal:

    Mirko, nedovedes si prectavit u slast, kdyz si umejes hlavu a sa dve minuty ji mas SUCHOU :-)Ruliso, my nesmeli chlapci na to jdeme vzdycky pres HTML :-)Jo a vsecky komentare „Dity“ budou brzy smazany z celeho bloguje globalne. Aspon mi to slibila adminka :-)

  32. Mirka napsal:

    Ruliso,odešla jsem dřív, než jsem stačila splnit Tvé pokyny. Jak jsi správně, jako můj technický poradce, odhadla, nevěděla bych, jak na to.Ale adminka to vyřídí, jak píše Roj, za mě.Protože já bych to nejspíš stejně neudělala.Vlastně mi „dity“ vůbec nepřekáží. Vidím za nimi nějaké studentíky, co si potřebují přivydělat. A alespoň čtou a…učí se komentovat.A navíc Dita zrovna trpěla svým zklamáním z odmítnutí, tak bych jí jen přilívala oleje do ohně.I když komentáře jsem už mazala vícekrát. Hlavně ty mého přítele Vojtěcha. I když ty jsem sice z blogu vymazala, ale ve mně zůstávají nesmazatelně.A byla to nejspíš taky hloupost. Už je mazat nebudu…snad.Vojtěch totiž komentuje tak, že jen těžko někdo jiný, než on sám a já, těm komentářům může porozumět. Někdy jen on sám.Neumí jen tak obyčejně komentovat, protože je neobyčejný.Teď by například mohl napsat o svých tmavých divokých lokýnkových, lehce prošedivělých, vlasech, které v tuhle chvíli ale vypadají trošku jinak, protože mu je jeho kamarádka ostříhala na barové stoličce svými nůžtičkami na nehty.

  33. Mirka napsal:

    Roji,tak to je pravda. Tuhle slast si představit nedokážu. Protože mě schnou vlasy za nepříznivých podmínek i třeba půl dne. Nepoužívám nikdy fen. Jen rozčešu, někdy ani to ne, a nechám volně schnout. Jinak to ani nejde. A pak vcházím do tramvají i na podzim s mokrými vlasy a někdy i v zimě. Na jaře a v létě běžně. Jako když se právě vracím od bazénu. To je tedy nevýhoda. Ale zase mám pocit, tedy když mi zrovna ty mokrý vlasy na hlavě nezamrznou, že mám svůj mozek před slunci a mrazy lépe schovaný. A taky před nárazy.Narazím-li. Třeba hlavou do zdi. No, ale vy máte zase klobouky.Ale…ty si musíte držet, když jedete z kopce.

  34. rulisa napsal:

    Mirko, oni ti spameři přes www právěže většinou nečtou. Jen tak mrknou zběžně na článek či jeho začátek a prasknou nějakej koment od oka. Jinak by přece nestíhali. :-) Nejsou placení za čtení, ale za rozesetí co nejvíc odkazů. :-)“Dita“ (či Duny „Tonk“ či moje „Ruth“, atd.) je určitě nějakej takovej človíček, jakej píšeš. Ale soucitem s ním neživíš ani tak jeho, jako tu komerční firmu, co si ho zaplatila, aby obešla pravidla.

  35. Roj napsal:

    Mirko, „dita“ ma mezi nohama neco uplne jineho nez ty. A to tak, ze trvale a od narozeni :-)Dela si z tebe srandu.Jo a verit uzivatelkam je risikovy sport, adminky z toho nevyjimaje :-/

  36. radka napsal:

    Taky me „spameri“ nerozciluji pokud si ukusuji primerene. Je to jako v zivote. Vzdycky se najdou nejaci co se vezou. A bud je clovek budu padlem mlatit po hlave a srazet dolu nebo je necha at se chytnou okraje. Jestli Dity nebo Ditove je sumafuk. A jestli si u toho delaji ze me prdel? Tak to me neubyde. Ze mi muze byt jedno kdo si ze me dela prdel. Protoze ja padluju a on/ona chyta drobitky. Treba ty drobty pak lepe chutnaji.

  37. rulisa napsal:

    Radko, vidělas už někdy diskuse, kde 90% dělají spamy? Kde nadhled nad lovci drobků způsobil, že se se rohlík pod nima úplně ztratil? Kde třeba blog skončil ve spamovém zahlcení podobném jako internetově profláklá mejlová adresa v Outlooku – skoro zralý zrušit a založit jiný alias…?Cílem těch, kdo spamery platí, není mít jen tu a tam drobek.Nemluvím teď o těch, co si dělají reklamy na vlastní stránky. I když jsem proti nim taky brblala, nad formou, jakou volí. Proti tomuhle placenýmu šmejdu jsou to milá a láskyhodná stvoření.

  38. radka napsal:

    ne nevidela :o) to asi diskutuji spamy mezi sebou. to musi byt vesele :o))Ono je cely blog takova legracka. Nelze se brat prilis vazne. Ve virtualni realite.

  39. rulisa napsal:

    Radko,to sice nejde, ale taky je to kus mýho času a energie, co jsem do toho nevkládala jako žrádlo pro spamery. :o) Na to je to obojí pro mě přece jen dost drahý. :o)Ty spamy samozřejmě nediskutují. Ty se prostě sesypou a navrší v počtu několika desítek – ale už jsem jednou viděla i stovky – a jakoukoli diskusí zazdí. Radko, v rámci tvýho boje za nepýchu a splachovatelnost chápu, o co ti jde, ale pokud něco cítím, jako ochranu svýho území před něčím, co nese znaky jevu, o kterým už vím, jak nebezpečně dokáže přerůst, asi to budu holt vidět jinak. :o) I když to můžeš mít za zfanfrnělou sebevážnost, nebo za připosranost bez velkorysosti. :o)

  40. radka napsal:

    ale ne :o) Spamy jsou potvorstvo.Mam schranku na web.de :o) Ta je tridi samostatne. Apak mam 3 maily a 3500 spamu :o))) To je narez. Takze vim o co jde. Ale u Mirky to bylo takove mile, jak se ta Dita s vocasem snazi. Treba je to romantik a probudi se v nem zvlastni schopnosti.

  41. Mirka napsal:

    Radko,„Ono je cely blog takova legracka. Nelze se brat prilis vazne. Ve virtualni realite.“Taky by se dalo říct:On je celý život taková legrácka. Nelze se brát příliš vážně. V realitě.Já…tenhle můj blog je pro mě docela normální a docela důležitá součást mojí každodenní reality.Beru ho stejně vážně nevážně jako všechno své ostatní. A všemu pak u mě vévodí moje snaha o mou pravdivost vůči sobě.V jistém směru je pro mě i můj blog zavazující.Třeba mě může zlákat nějaká nepatřičnost, něco, co bych mohla udělat, co ale neudělám, protože bych to „nemohla“ vypsat do blogu.A pak jen místo:Díky Bohu! Neudělala jsem to! Si můžu říct:Díky Blogu! Neudělala jsem to!

  42. radka napsal:

    Mirko, rozumim. Taky se snazim o pravdivost vuci sobe. Kazda to delame nejak. Blog v tom pomuze. Treba se sejdeme Nekde.Nepatricnosti delam. Nemuzu se jim vyhnout. nejde to. kdyz se jim vyhybam tak udelam jine.

  43. Mirka napsal:

    V tom případě by jsme mohly začít rozvést nikdy nekončící diskusi o nepatřičnostech…co tenhle pojem pro koho znamená.Ale…raději ji zbrzdíme už na začátku…a taky myslím, že už jsme se, v jistém smyslu, sešly.

  44. rulisa napsal:

    Nepatřičnosti… Jsou i krásný. :-)

  45. Mirka napsal:

    Tak to rozhodně jsou! Bez diskusí!

  46. radka napsal:

    nesesly :o) Ale neni vsem dnum konec :o)

  47. Manželka napsal:

    Mirko,Čtu ráda, že nejsem jediná, kdo pobíhá v zimě po městě s mokrými vlasy :) . Ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že chápat, jak jsem něco mohla udělat, může být horší, než to nechápat :/ .

  48. Mirka napsal:

    Manželko,rozesmála jsem se…protože stejné prolítlo hlavou i mně, když psala ten nadpis.

Zanechat Odpověď

