Důležité od nedůležitého

Davová psychóza zabraňuje jedincům rozlišit dobro od zla. Zaslechla jsem tuhle větu a hned mě napadlo:

Davová psychóza zabraňuje jedincům odlišit podstatné od nepodstatného.

Tedy já jí podléhávám. Davové psychóze.

Vnímám věci jako nepodstatné a dělám, kvůli té davové psychóze, že jsou podstatné.

Vnímám věci jako podstatné a dělám, kvůli té davové psychóze, že jsou nepodstatné.

Protože rozumím.

„ORDNUNG MUST SAIN!“

29 comments on “Důležité od nedůležitého

  1. rulisa napsal:

    Jo. :-)(Já si dneska moc nezakomentuju, to už je podruhý, copíšu „Jo“ a nemám co dodat. :-)

  2. jenia napsal:

    rozumím…

  3. anina napsal:

    TakyJO :)

  4. radka napsal:

    snazim se davove psychoze nepodlehat. Delam co je v mych silach. Maximum. Vic to nejde.

  5. rulisa napsal:

    To asi každej. :-)

  6. radka napsal:

    nojo:o) Presto si vetsina lidi mysli ze oni ne a ostatni ano. Cest vyjimkam.

  7. Liška Ryška napsal:

    „Davovou psychózu“, jak tomu říkáš, rozjíždí jedinec.Dobré a zlé, tyto kategorie brrr nebrat.

  8. Gomba napsal:

    No tak já taky JO.Ale Liška Ryška má pravdu – obvykle za to může jedinec.

  9. Mirka napsal:

    Jo. Jo.Mozek je možné velmi dobře programovat. A prostředky k masivnímu programování našich mozků jsou v rukách…těch nějakých jedinců…společensky úspěšných šílenců.Člověk už nemusí být fyzicky přítomen v davu, aby podléhal davovým psychózám.Jen v tom se liší dnešek od minulosti.Původně, když jsem psala tu ranní stížnost, chtěla jsem ten termín davová psychóza vsunout do uvozovek. Ale pak jsem si to rozmyslela.Jsou to davové psychózy. Programově řízené.A my podle nich vzorně naprogramováni vzorně šlapeme.Ať už to zní sebevíc šíleně.Mě prostě někdy napadají i šílené myšlenky.

  10. nina napsal:

    Ordnung muss sein. Asi jo

  11. Vojtěch napsal:

    Tak neberu Ti Miri tu psychózu…… já bych daný jev mohl označit za ovládání davového slintání dle Velkého Doktora (born in the velkokapitál?)… V angličtině by to mohlo být např. „MASS CONDITIONING“ – tedy něco jako ZPRACOVÁVÁNÍ MASA… Ach jo!

  12. ann napsal:

    liško, brr…kategorie dobré a zlé nebrat? To mluvíš o relativitě makrokosmu nebo třeba o Miladě Horákové?

  13. Liška Ryška napsal:

    Ann,dík za upozornění; vzala jsem to šmahem stručně; představila jsem si kategorii (absolutně) dobrý vs. (absolutně) zlý člověk a jejich jen dobré a jen zlé skutky.A taky vyznávám frázi „všechno zlé je k něčemu dobré“ a uvažuju, jestli všechno, co je, není dobro. Takže vidíš, jak se mi pojmy dobro a zlo pletou až hanba. Ale pouštět se do rozplétání a utřídění by bylo moc náročné.

  14. ann napsal:

    to liška…ono NA ZAČÁTKU právě nic není absolutně dobré nebo absolutně zlé. Ve všem je obojí – dobré i zlé. Jde o to rozpoznat co je co podle toho jednat. Sám za sebe, bez ohledu na ostatní. Když to nerozpoznáš od začátku, a vydáš se špatným směrem, (dejme tomu podle ostatních, ze strachu atd…)konečné důsledky mohou být už jen absolutně ZLÉ. Pak odsouzení neviného člověka na smrt je úplně normální. A to už je absolutní zlo, v němž není špetka dobra. To není dobré k ničemu.(Já si na fráze moc nepotrpím)…

  15. ann napsal:

    oprava…Jde o to rozpoznat co je co, a podle toho jednat…

  16. ann napsal:

    mirko,jen ještě vědět, co je davová psychóza a co je oprávněná revolta. Orientovat své jednání jen podle toho, co říká VĚTŠINA znamená, že nevíš, co chceš ty sama za sebe. Že bez tý většiny bys byla názorově bezradná.

  17. marty napsal:

    davova psychoza…uz ten nazev vola po odborne pomoci ;)

  18. Liška Ryška napsal:

    ann,fráze mi většinou připadají strnulé. Tahle je výjimka. Dobré a zlé, když už o nich přemýšlím, uvažuju zpravidla jen pro jedince, osobně, uvnitř. Holocaust a podobná zla zvenčí neuvažuju – spíš ta, co si člověk způsobí sám (sobě) tím, že se špatně rozhodl nebo častěji, že se nerozhodl, když bylo načase … a dlouho o tom neví a tápe…

  19. ann napsal:

    :-)já ti rozumím, ale to je právě o tom. Když se více JEDINCů špatně rozhodne, vznikne síla, jejíž důsledkem je holocaust. Jinou kvalitu pak mají rozhodnutí, jejichž důsledkem je třeba revoluce. Ale tu schopnost tápat méně, či vůbec netápat, a rozhodovat se, a rozlišovat špatný od dobrýho je možné kultivovat a opravdu je to na každým individuálně. Každopádně rozhodovat se podle většiny – buď tak, že „jsem vždy v odporu“ nebo „jdu s davem“ neznamená rozhodovat se svobodně.

  20. Mirka napsal:

    Tak to je.S davovou psychózou.Velmi trefně jsi ji tu v krátkosti definovala.Ale já musím dodat.Proto jsem psala, že jsem výraz davová psychóza původně chtěla dát do uvozovek.A proto Liška napsala „jak tomu říkáš“.A proto píše Vojta „Tak neberu Ti Miri tu psychózu…“ Protože já měla jistě na mysli něco trošku jiného. K čemu mi ten termín ale hodně dobře sedí.A soudě podle komentářů myslím, že tak, jak jsem to na mysli měla, to bylo i pochopeno.„Všechno zlé, je k něčemu dobré“ vnímám jako dobré pořekadlo. Pořekadla mám ráda. I když pořekadla jsou samozřejmě taky fráze.Zato často omílané: „Já si na fráze moc nepotrpím“ je pro mě fráze fráze.

  21. radka napsal:

    ja jsem pochopila davovou psychozu jako diktat verejneho mineni, obecnych norem a zvyklosti. Do kterych clovek vrusta a nasazuje si je jako krunyr.Spravna slova, spravne obleceni, spravní pratele, spravna povest. To je pro me davova psychoza. Pred kterou je tezko uniknout. Tezko rozbitny krunyr.

  22. Liška Ryška napsal:

    Ann, ano.Mirko,teď teprve o tom uvažuju (nojo, mně vždycky dlouho trvá, než přijde pravý čas na něco…), jak mi slovo „psychóza“ vůbec nesedí do dvojice ůdavová psychóza“.Protože psychotické lidi vídám denně. A vůbec nejsou davoví. Naopak. Jsou velmi osobití. A davu se zpravidla vyhýbají.

  23. Liška Ryška napsal:

    Určitě tam musí být termín „davová“, to je jasné, ale psychóza? Proč ne třeba „řádění“ nebo „běsnění“ nebo nevímco – „bakchantění“ :) ? Podobně mi nesedí dvojička „populační exploze.“

  24. Liška Ryška napsal:

    Nebo „strhnutí davem“ , „stádní chování“, „davové otupění“

  25. Anonymní napsal:

    Liško Ryško,přesto pojem psychóza neznamená jen to závažné onemocnění jedince.Davová psychóza, válečná psychóza…podobá se tomu závažnému onemocnění v tom základním. V mylném vnímání reality. V jistém duševním vyšinutí, které se projevuje ve způsobu myšlení i chování.Ale to, co jsem měla já na mysli, vystihla Radka…a dalo by se to vyjádřit i Tebou navrhovanými termíny.

  26. ann napsal:

    :-)Tekže. Abychm to shrnuli. Davová psychoza? Prostě patetické kecy v patetických uvozovkách…A jestli jsi , mirko opravdu zapřísáhlej bohém, jak tvrdíš, tak to nesmažeš:-))

  27. rulisa napsal:

    Ehm… To nemá logiku. Když to smaže, tak se (skoro) nikdo nedozví, že Mirka není bohém, protože to smazala. Krom těch, co tu chodí pravidelně a často. A ti nepotřebujou Anniny pravidla a manipulace, aby si udělali na Mirku názor :o))

  28. Mirka napsal:

    Bohém…Bohém budiž ten,který kdyby mohl,tak kroužil by vysoko_________ s andskými kondorya srdce by naplnil chladnou mízou…Bohémem je ten,který sedí v hospodě,či snad lépe krouží krajinou…a představuje si,že krouží vysoko s andskými kondory…a jeho srdce je zachváceno_________________________ plamenem…“Pssssssssssssssssssssssssssssssssst“Vojtěch Petřík

  29. Mirka napsal:

    Zapřísáhlej bohém?Ann mi vkládá do pera něco, co jsem nikdy nikde netvrdila.Na podobných mystifikacích je založen bulvár.

Zanechat Odpověď

