Védy, Bible a jankovité tance

Střešní okýnko i zahrada jsou pod sněhem. Slepice pod džípem se k sobě choulí a mají kliku. Nikdo jim s tím džípem neodjede, když je pořád rozbitá převodovka. Ani my do hor, kde ten sníh připravuje zimní ráj.

Ale rozbitou převodovkou netrpím, ani jinou hmotnou nouzí. Nelpím totiž na hmotných statcích v hmotném životě, přesto, že mě Bible ani Védy a ani jejich duchovní učitelé o jiném životě, než o tom hmotném, do této chvíle ještě nepřesvědčili.

Ale díky nim jsem si potvrdila, že nemusím trpět tou převodovkou ani ničím jiným podobným, protože příčinou majitelova utrpení je jen jeho vlastnický pocit a tak stačí se toho vlastnického pocitu zbavit a je konec trpění.

Ty Védy zasadil do mých myšlenek včera Janek a já jsem z toho teď taky janek, protože není jisté, že vím, kdo vlastně JÁ jsem, jestli nejsem náhodou jenom nějaké falešné JÁ.

V jednu chvíli se dozvím, že můj obraz o mně mají na svědomí memy, hned na to, že jsem to své JÁ omylem ztotožnila se svým rozumem.

No a když nenajdu to své skutečné JÁ, nedostanu se dál a dál bych se dostat ještě chtěla. Ale zase nevím, jestli bych chtěla dojít až tam někam k tomu Bohu, i když to musí být úlevné.

Tedy mi nezbývá, než dál tančit svůj patetický tanec s vlky.

3 comments on “Védy, Bible a jankovité tance

  1. Daves napsal:

    :)Zajímavé:)ALe já myslím, že ty jsi své já, už našla… né třeba úplně, možná né ani z poloviny, ale určitě o hodně více než většina ostatních lidí.

  2. mikeš napsal:

    stejně je to někdy fraška, nejprve to svoje já urputně hledat, pak se ho snažit rozpouštět a nakonec odevzdat

  3. Janek napsal:

    Kazdopadne to chapu tak, ze se na to vsechno nekoukas od ved ani od bible, ale stejne jako ja od lesa:).

Zanechat Odpověď

