Miluj sebe a všechno, čeho se dotýkáš

Brzy zrána. Takhle já vstávám. Procházím nocí zklidněným domem a vychutnávám si svoje žití.

Pouštím psy do zahrady, dýchám ranní čerstvost a poslouchám i ve sněhu zpívajícího ptáčka.

Pak nechám pronikat svým tělem doušky první kávy. Pohodlně v křesle, se psy, ležícími už znovu na beraní kožešině před krbem. Jeden chybí. Ale jen na té kožešině.

A pak, s druhou už kávou, otevírám ranní poštu. Čtu. Psaní od lidí, co mě znají, přestože mě nikdy nepoznali. Před chvílí jsem otevřela jedno takové. Noční smutné.

Je v něm smutek, který jsem nikdy nepoznala. Protože nikdy jsem nebyla sama.

Tak strašně nikdy jsem nebyla sama, že samotu mám ráda. Proto i má brzká vstávání. Proto moje odjezdy do hor.

„Myslel jsem, že před něčím utíkáš,“ řekl mi přítel z těch hor.

Před ničím neutíkám, ale za něčím. Za někým. Za sebou. Za mnou.

Jsem ráda sama. Jsem zamilovaná do svého bytí.

Napsala jsem na to noční psaní odpověď. Dlouhou a útěšnou. O tom vychutnávání si vlastního já, vlastního bytí. Abych jí nakonec vyměnila jen za dvě věty.

„… chtěla bych Vám napsat něco, co by Vás z Vašeho smutnění osvobodilo. Ale nic takového není.“

Klikla jsem a už to nešlo zastavit.

One comment on “Miluj sebe a všechno, čeho se dotýkáš

  1. Klára napsal:

    Píšete strašne hezky, tušila jsem že máte bohatý vnitřní svět, cítění, myšlení. Původně jsem vás našla přes vodnáře (jsem taky a taky píšu), ted už vás ale čtu denně. tohle zamyšlení o samotě, kterou milujete, vyhledáváte, to mi mluvíte z duše.

Zanechat Odpověď

