Taková jedna stará, snad židovská, anekdota

S ponaučeními.

Je to ale už dávno, co jsem ji slyšela vyprávět a tak, přesto že ji mám v sobě vžitou, nevím, jestli ji převyprávím tak, jak se vypráví.

Zasněženou stepí, mlhou a vichřící, brodí se ztěžka mohutný buvol. Nad ním zchromle, mrazem a hladem zesláblý, poletuje ptáček. Zcela už vyčerpán, přistane na buvolově hřbetu. Poryv větru ho ale srazí na zem, rovnou buvolovi pod ocas, zrovna ve chvíli kdy…a na ptáčka dopadne buvolovo lejno. Ptáček se rázem ocitne v teple, kolem sebe spoustu potravy. Ožije těmi dary a občerstven radostně vystrčí hlavičku z lejna ven a zazpívá si.
Jeho zpěv zaslechne šakal a ptáčka sežere.

Co z toho plyne?

Ne vždy ten, který vás dostane do sraček, to s vámi myslí špatně.
Ne vždy ten, který vás z těch sraček tahá, to s vámi myslí dobře.

Ale hlavně…a teď nevím?

Když jste ve „sračkách“, nevystrkujte z nich hlavičku a moc si neprozpěvujte?

nebo

Když je vám dobře, moc nevystrkujte hlavičku a moc si nevyzpěvujte?

Nejspíš asi…nikdy není dobře moc vystrkovat hlavičku a moc si zpívat.

10 comments on “Taková jedna stará, snad židovská, anekdota

  1. L. napsal:

    Ponauceni tam je….ale co by to bylo za zivot, kdybychom nikdy hlavicku nevystrkovali a nezpivali si… :)

  2. radka napsal:

    vzpomela jsem si taky :o) Rikal nam to ucitel dejepisu na gymplu. A ponauceni je jasne, neni vsechno takove jak to vypada na prvni pohled. (a je lepsi se podivat jeste o jeden krok dal)

  3. radka napsal:

    a ponauceni znam takhle:neni kazdy nepritel, kdo te posere a neni kazdy pritel kdo te ze sracek vytahne :o)

  4. Borat napsal:

    V Kazachstánu máme taky přísloví. S ptačím zpěvem na rtech nezatopíš, s volským lejnem na zádech nepoletíš.

  5. radka napsal:

    a jeste jako vygooglena anekdota\. 4589.Byl jednou jeden vrabec a když byla tuhá zima, tak zmrzl a spadl nacestu. Šla po ní kráva a upustila na něj lejno. Jak bylo to lejnoteplé, vrabec se zahřál a samou radostí začal zpívat. Kočka, co šlakolem, ho slyšela, vyhrabala a…sežrala. Z toho plyne ponaučení:Ne každý, kdo se na tebe vysere, je tvůj nepřítel.Ne každý, kdo tě vyhrabe ze sraček, je tvůj přítel.A když je ti teplo a jsi šťastný, drž hubu.

  6. Mirka napsal:

    VYSTRČÍM HLAVIČKU A ZAZPÍVÁM SIJe mi teplo a mám co jíst…i pít.A je mi veselo. Tak bujaře veselo, že skoro nevím, co s tím. Zapomenu na blues a rozjedu to s disko hity. Rozproudím ten rytmus, co mám v těle a unavím se nesmyslně místo smyslně.Je večerní neděle.Ještě před chvíli byl náš dům plný mužů. Protože náš dům je bezustání plný mužů. A pak se rozprskli…každý někam a já si ohřála mikrovlnami švestkové víno, co jsme dostali jako prezent za to, že jsme obědvali v čínské restauraci, vzdálené jen kousek od našeho domu, stejně jako tři čínské krámky.Oleg přežil 220ti voltový elektrošok a opravil plynový kotel.Na Martina čekali kamarádi, protože hledal brusle, které já půjčila Ondrovi, což on nevěděl, ale já zase nevěděla, že tak nečekaně přiletí z Afriky.Aleš šel s Fíjou na pivečko. Taky jsem měla jedno a jedno malý, obě řezaný.Statečná Ori je s malými chlapečky na statku. A taky jsme dnes topili v pražských kachlových kamnech a všechno tu bylo krásný.A s tím tancem to myslím vážně. Budu takhle jančit, tedy tančit, nejmíň půlhodiny každý den. Nebo čtvrthodiny.A taky jsem se rozhodla, že vysázím břečťan úplně všude.Už jsem kvůli tomu vydloubala kousek chodníku.

  7. Mirka napsal:

    Šakalů a koček se bát nebudu.

  8. jeňa napsal:

    krásně…

  9. Mirka napsal:

    Další verze:/přišla mi dnes mailem/Bajka !! Na větvi usnul v třeskutém mrazu malý ptáček. Zmrznul a spadl na zem.Naštěstí šla okolo kráva a vyklopila své hovno přímo na ptáčka.Ptáček v teple procitl, pookřál, začal se uvelebovat, vesele si prozpěvoval a vyzobával zrníčka a semínka, kterých to hovno bylo plné.Šla okolo kočka. Když uslyšela cvrlikání, hrábla do hovna, ptáčka vytáhla ven a sežrala ho. Z toho plynou následující poučení : 1. Když se na tebe někdo vysere, neznamená to, že je to tvůj nepřítel.2. Když tě někdo vytáhne ze sraček, nemusí to nutně znamenat, že je to tvůj přítel.3. Když už máš teplý místečko, drž hubu a neprozpěvuj si.

Zanechat Odpověď

