Lítám

Umím lítat a divím se, že nikdo jiný to neumí.

Neprolítávám se ale jen tak nad korunami stromů a nad střechami domů s jásavou lehkostí. Nemám křídla z perutí. Mám jen svoje paže, svoje tělo a svoji vůli pevněnou touhou. Víc než touhou po letu, touhou po obdivu. Scházím ze schodů s mužem docela všedně povrchním, všedně pohledným. Ale stejně…
Rafinovaným namáhavým máváním paží a trhavými pohyby celého těla vzlétnu kousek nad zem a slétávám nejdřív neobratně z těch schodů starého činžáku. Když pak letím, namáhavě trhavě ještě, tmavými Košířskými ulicemi, vnímám, jak ten muž víc a víc žasne.
Překonávám námahu, strach z pádu a letím pryč za město.
Už jsem si ho získala. Už napořád. Toho maličkého muže tam dole.
Nedělní výletníci za městem se zastavují. Vzhlížejí ke mně vzhůru s úžasem a já na ně křičím: „Každý může lítat! Proč tedy taky nelítáte?“
Nemůžou mě slyšet. Ale i kdyby… já bych je to naučit nemohla.
Výletníci se zastavují u okraje rokle a já i když vím, že ji přeletím, bojím se trošku i výletníci se bojí a já mávám a mávám a letím a letím a na toho muže už dávno nemyslím.

Vzbudím se a cítím ještě dlouho po celém těle příjemné brnění z toho letu. Kdybych vyběhla na zahradu, kdybych se mohla pořádně rozeběhnout…

10 comments on “Lítám

  1. rulisa napsal:

    Vím minimálně o čtyřech lidech, kteří to krom mě ještě umějí. :-)Průhledně očekávatelná reakce, že jo… :-)))

  2. Mirka napsal:

    Já vím.Jenže…když lítáš…lítáš s nimi? Ruliso?Já v tom lítávám docela sama. Právě s tím pocitem…nikdo jiný to neumí.A přitom vím, že možná lítá takhle každý…

  3. reny napsal:

    Už jsem hodně dlouho neletěla,ale když už, tak taky sama a letím jako když plavu, odraz a pak rukama nohama, jako když se plavou prsa, ale místo ve vcodě, vznáším se ve vzduchu, čím rychleji zabírám, tím jsem výš,na to, jestli to umí ještě někdo v tu chvíli vůbec nemyslím, užívám si jen toho pocitu vznášení se,škoda, že se mi to už hodně dlouho nezdálo, jsou to jedny z nejlepších snů – ten odraz, lehkost a vznášení se – je to tak snadné, že?

  4. Mirka napsal:

    Reny,no právě:“Neprolítávám se ale jen tak nad korunami stromů a nad střechami domů s jásavou lehkostí.“Tedy tak, jak to znám z vyprávění druhých. Já lítám čas od času, ale stojí mi to hodně sil.Ale i tak…je to skvostný pocit!!!A taky vlastně tak nějak plavu. Ne ale prsa. Motýlka.

  5. rulisa napsal:

    Já to neřeším, když letím, jestli sama nebo i ostatní. Stejně tak když před něčím utíkám, s něčím bojuju… Ve snech jsi vždycky sama, tak jako ve skutečnosti v životě. :-)

  6. Mirka napsal:

    Zamyslela jsem se.Nevzpomínám si, že bych s něčím někdy bojovala…ani jsem před ničím neutíkala, myslím. Tedy ve snech.I když…vlastně…taky jsem uletěla.

  7. jenia napsal:

    Já lítám. Ještě jsem tě nepotkala. Já tedy zatím lítám docela nizounko nad zemí. A taky se docela nadřu. Jsem vděčná aspoň nad to plouhání se nad zemí. Ale zato občas dělám ve vzduchu salta. A různé jiné vylomeniny. Tančím ve vzduchu. To mé létání je o něco málo rychlejší než chůze. Létat vysoko, to létám málokdy.

  8. ann napsal:

    taky jsem nikdy nepotkala někoho kdo lítal jako jálítám způsobem jako reny – plavu ve vzduchu:-) Často, radostně a vysoko, a někdy se strachem ulítnu nepříteli, dochází mi síly a odpočívám na stromech, střechách, dokonce jsem jednou vletěla do panelákového okna, do cizího bytu a vyděsila se, že je třeba zrovna někdo doma… Už mám i svý krajiny, místa a trasy, které vždycky znova a znova poznávám. Nejlepší ze všeho je ale vylízt ze svého těla – zvláštní, že v takovém stavu nelítám mě známým způsobem, ale přenáším se.:-)

  9. Naia napsal:

    No naposledy jsme letěli tři – ujel nám vlak a tak jsme nad těmi kolejemi letěli sami :-) ale ten zbytek světa to asi taky neuměl…

  10. […] užaslá řeč. Ještě mu nejsou ani tři. Můj blog si ještě dlouho nepřečte, neví o tom včerejším článku. „Kdo koupil ty křídla?“ a běží do zahrady a já za ním. Sedne si na bobeček ke starému […]

Zanechat Odpověď

