Neberte se tak vážně

Názory jedince podléhávají většinou názorům většiny a názor většiny většinou ovlivní nějaký jedinec.

Nevím existuje-li někdo, kdo by se se mnou shodl ve všech mých názorech. Ve všech mých momentálních pohledech na věc. Protože některé momentální pohledy na svět se prostě promění.
Nevím to a ani mě to nezajímá. Baví mě názorová odlišnost. Nepřekáží mi ani v přátelství. Pokud mě tedy ten druhý, ten s tím odlišným názorem, nekamenuje bezmocnou vulgaritou nebo pokud se mě nesnaží za každou cenu převychovat.

 

Jak už jsem to psala:

Myslela jsem si kdysi, že člověka šlechtí, má-li stále svůj pevný neměnný názor. Můj největší omyl.

Narodíme se do určitého prostředí a to prostředí kolem sebe začneme vnímat jako jedinou pravdu. Neumíme to jinak. Jiný svět neznáme. Přijímáme a přejímáme tedy to, co se nám předkládá. Životní postoje lidí kolem nás.
A s těmi přejatými postoji můžeme prožít celý svůj život. Pokud nám nedojde, že se dát žít i jinak.

Náhodně přečtete můj článek a zdá se vám:
„Tohle je můj člověk!“
Pak přečtete jiný můj článek a…POZOR! Naše názory se rozcházejí. Přestávám být vaším člověkem. A možná se ocitnu i v nějaké nepřátelské linii.

Tak trochu už vím, když píšu, koho pobavím, koho potěším, koho zklamu, koho šokuju, koho znechutím.

Jenže. Nic s tím nenadělám. Škoda. Protože já vás ráda mám. I s vašimi odlišnými názory. I s těmi na mě.

A po tomhle úvodu už si tedy můžu klidně napsat že:

Mrzí mě, že ministr Julínek je nucen opustit svůj post. Chápu proč musí odejít a vadí mi to.

A to i přes to, že někdy i já nemám na poplatek. Kdybych chtěla někomu vyčítat to, že někdy nemám na poplatek, vyčítala bych to sobě.

Ve Stodůlkách je paní doktorka, kterou všichni zbožňují. Naprosto výjimečná.
Nejvíc ji milují stodůlecké babky. Paní doktorka má pro ně pokaždé laskavé slovo. A laskavé slovo, to těm babkám chybí ze všeho nejvíc. Chodily tedy za paní doktorkou pro ta laskavá slova. Čekárna denně praskala ve švech. Už nepraská.

A taky můžu napsat že:

To, co natropila Entropa mě baví. Ani by mě nenapadlo položit si otázku, jestli se mi líbí nebo ne, ale baví mě. Hlavně tím, co vyprovokovala. A takový byl nejspíš její záměr.

Neškrtejte mě ze seznamu svých oblíbenců….zítra si možná svůj názor nově nabytými zkušenostmi opravím.

8 comments on “Neberte se tak vážně

  1. Cheorchia napsal:

    Me je tadyKRASNE.Obcas mam pocit,ze jsem na „neco“ myslela,chtela to rict a Ty to pak napises.Vyslovis slova,ktere jsem jeste neznala,ale citila jsem to TAK.Nenechavam vsude podpis po Tvymi clanky,ale ctu je velmi pozorne.Neškrtejte mě ze seznamu svých oblíbenců-NEŠKRTNU,chodím k Tobě na návštevu moc ráda.:o)

  2. Liška napsal:

    Pěkný. Hlavně ten „úvod“ :-))Nejen ten. Jsem ráda, že občas narazím na starý vzorec, starý přejatý názor kdovíodkud a že mi to dá šanci vytvořit namísto něj vlastní názor, vlastní rozhodnutí, objevit si v sobě něco nového, zanedbávaného.

  3. Gomba napsal:

    nejsem zde pravidelným, leč častým hostemse vším souhlasí obvykle jen hlupák ,-)

  4. ratka napsal:

    tak nejak komplikovane to s temi vzorci asi je. Nejdriv rodinne, pak kamaradu, pak co „je in“, pak „opak in“ a pak neco mezi ….Nakonec bych otocila to Gombovo: se vsim nesouhlasi obvykle jen hlupak :o))Pricemz co nebo kdo je hlupak je opet jen vzorec (asi nekdo jiny nez my?) :o)) A kolo se toci vesele dal :o)Mirko, v mem seznamu mas trvale misto. Dlouha leta.

  5. Mirka napsal:

    Pokaždý,když mi někdo takhle hezky napíše, chce se mi děkovat a děkovat a děkovat… Zároveň si ale začnu při tom děkování připadat tak nějak nahlouple. Mám to stejný, i když mi někdo pochválí třeba to, že dobře vypadám.

  6. Liška napsal:

    ratko, tys to napsala vážně hezky! Pod to, co hezky napsala Mirka v článku.(no a klidně ať vypadám jak nahlouplý přitakávač – jenže pravda je, že chválím a jásám jedině tehdy, když to ve mně opravdu jásá a hřeje!)

  7. aleff napsal:

    no toto :o))když se ženská duše snoubí s velkým srdcem a s inteligencí, vyzařuje do svého okolí podobně jako hvězda – jsou to její pocity, co jakoby vytvarují svět okolo ní – taková zvláštním způsobem vnímatelná gravitace, kterou prostupuje unikátní dna code :o) hezké je, že je jedno, zda s etak děje v reálu nebo na webu – funguje to stejně ve chvíli, kdy je to opravdové. a to jsou zřejmě jemné pavučiny „jsoucna“, do kterých se rráda nechává zachytit má mysl – myslí, že nazrál čas, abych si tvůj web přidal na jednu z prvních příček mých obíbených linx :o)p.s. o názorovou shodu fuckt nejde – naopak, balancuje-li tvá mysl mezi šílenstvím a genialitou, vytváří si pouze vlastní formu klidu — je to něco jaako „spin“ u elementárních částic vesmíru / aby se dal atom popsat, bylo nutné vymyslet spin – definuje rotaci částice, kterrá se vlastně vůbec netočí (jitro kouzleníků).

  8. Sara napsal:

    Entropamě taky baví.S poplatky taky souhlasím..ale z Julínka jsem měla trochu strach kvůli řízené péči.On totiž nekomunikuje s nikým a tak se člověk bojí o živobytí :o)..takže tohle je „můj článek „, Mirko :o)

Zanechat Odpověď

