Vona to má po něm, vono je to v genech

Pokaždé, když moje máma /83/ přicestuje za mnou metrem, mám to u ní dobrý. Jede totiž ke mně metrem a jede tím metrem strašně strašně dlouho:

„Některý ty lidi sou tak nějak divný…některý sou tak nějak divně vošklivý.“

Jinak většinou divná bývám já.
Jinak je ale moje maminka hodná obdivu. A tak ji obdivuju.

Včera přicestovala metrem a tak jsem to měla dobrý. Dobrý to já ale teď u ní mívám i bez toho metra:

„Jak vona se stará vo ty děti!“

Přijela, vybalila jídlo, rozdala všem tisíce, protože:

„Co já potřebuju? Na pohřeb mám už našetřeno…“

Včera jsem si odpustila poznámku, že kdyby se nechala z levné krabičky skromně ke stromu vysypat, jako já…

Včera totiž dala peníze i mně. Ne tisíce, ale dvě stovky, ať si dojdu koupit víno.

„U toho Číňana neměli to, jak ho piješ. Řikala sem mu:
Pro mojí dceru…nějaký lepší…nějaký francouzský mi dejte…jiný vona nepije…

Jinak většinou líčí přede mnou moje maminka lidem mého tatínka:

„Von Ulvr byl hroznej dobrák! A velkej fešák to byl! Ale pil! A von když se napil, von vypadal jako nablblík. Přesně jako Libor, když se napije. Von ale Libor?…Libor ten nepije! Ten když se napije, to už musí bejt! /významný pohled na mě/ No ale von byl Ulvr u těch Pétépáků, von dřel v těch dolech a tam se to holt naučil.“

A jsou-li ti lidé moji přátelé dodává:

„Von na to umřel a vona na to umře taky.“

Ale! Tohle všechno, co jsem právě napsala, jsem napsat vlastně nechtěla. Já chtěla psát o tom, že na rozdíl ode mě, která se téměř nikdy o nic a o nikoho nestrachuje, moje maminka se strachuje pořád. A strachuje se strašně:

„To proto tak kouřim…“


A jak se strachuje, tak si přestavuje katastrofické scénáře a ty katastrofické scénáře nám líčí a! někdy jí holt nějaký ten katastrofický scénář vyjde. A tak si připadá jako věštkyně…moje maminka Libuše.
„Já to řikala! Já to předpovídala!“

Tak o tom jsem chtěla psát. A to proto, protože mi pod jeden článek napsala Jenia:

„Já patřím k těm strašlivým matkám, co se bojí v jednom kuse. A přivolávají tragédie.“


A  Aga:

…občas mívám o všechny až nehorázný strach. Ale tím strachem je prý i trochu chráníme.“


A tak jsem myslela na to, jestli tím svým strachem ty druhé chráníme nebo jestli ty tragédie přivoláváme.

18 comments on “Vona to má po něm, vono je to v genech

  1. aleff napsal:

    strach ..to je velmi zajímavé téma; skoro bych až řekl, že je to jeden z určujících faktorů kvality života – já třeba strach skoro nemám / skoro, protože jedině, kdy mám strach je, když jde o zdraví mých nejbližších, jinak mě už nic dlouho nerozházelo (asi je to tím,že beru věci, jak přicházejí podobně jako partii šachů). paradoxně pak vypadám asi o deset mladší, ale již moje dřívější milenky říkávaly, že to teprve bude hustý až kolem čtyřiceti :o))) tož, nelze, než tato proroctví potvrdit :o)

  2. Mirka napsal:

    Aleffe,ne paradoxně, ale zákonitě!http://mirka_langerova.bloguje.cz

  3. Mirka napsal:

    Alefe,ten odkaz jsem sem vložila hlavně pro komentáře pod tím tehdejším zápiskem.

  4. Mirka napsal:

    K vůli té Tvé větě:“asi je to tím, že beru věci, jak přicházejí podobně jako partii šachů“

  5. aleff napsal:

    nu ano,mít dnes obyčejnou radost, žít radostně či utrpět nadhled je při dnešní obecné krizi víry a hodnot nutné jednoznančně považovat za pobuřující zvrácenost!!! ale já vyrostl na láďpvi klímovi, takže už nemůžu jinak :o)p.s. na podporu svého postoje přihazuju pár linků:http://www.eden-x.cz…amp;topic=88http://www.eden-x.cz…amp;topic=89http://www.eden-x.cz…amp;topic=90http://www.eden-x.cz…amp;topic=92

  6. Mod. napsal:

    Pokud to Murphy neřekl, určitě by řekl “ Jakmile má člověk strach, určitě se najde mnoho důvodů, proč mít strach“, nebo tak nějak. Nevím jestli strach něco přivolává, ale mít strach, je určitě nepřijemný zlozvyk :-)

  7. Mirka napsal:

    Aleffe,já na něm nevyrostla, ale dorostla jsem na něm. Do obřích rozměrů…

  8. Mirka napsal:

    Modono, ano.

  9. radka napsal:

    to je divne. Ja toho driv nakecala….(ten odkaz)A strach nemam.

  10. Mirka napsal:

    Radko,kdo má pevné! zázemí strach většinou nemívá.

  11. ratka napsal:

    muj tatinek se boji furt. A zazemi ma hodne pevne.Priklanim se spis k nazoru, ze strachovat se je tradice a slusne vychovani. Snaha ukazat druhym zajem. Ten co se strachuje proto o svem strachu rad povida. Hlavne tomu o koho se strachuje. Cim vic se strachuje tim vetsi zajem.

  12. Mirka napsal:

    Otázkou je,zda to zázemí má opravdu hodně pevné.Zázemí…to není o péči.Ale promiň, Radko, moc si troufám.

  13. Mirka napsal:

    …to nejspíš proto, že dnes ses napsala s D.

  14. Mirka napsal:

    v tom prvním komentáři…

  15. ratka napsal:

    ne, netroufas. psala jsem si radka, ale pltla jsemse s Radkou. A takjsem to zmenila na ratka protoze to se neplete. Ale obcas se spletu :o))

  16. Aga napsal:

    strachyPokud je strach jen slušnost, vyjádření zájmu, tak znám pár lidí, co se asi zajímají jen o sebe (a celkem to i sedí). Ale já z toho zas vycházím (slušná… ze slušnosti) nesobecká víc, než asi jsem, protože od mé předmaturitní návštěvy nemocnice jsem se nebála o SEBE. Ale asi je to tím, že mám zázemí (pl.) hned několik. :)

  17. Kashika napsal:

    Aho Miruško!O vašich tatíncích poslouchám často. Je to moc fajn, ráda poslouchám různý zážitky z vaší rodiny. Zuzky taťku mám (dodatečně) moc ráda. Představujeme si, že je v nebi s mým manželem Jirkou, někde posedávají, baví se o hokeji a pivu, a drží nad námi ochrannou ruku. Možná je tam Tvůj taťka s nima taky :-)

  18. Mirka napsal:

    Milá Kashiko,i když moje představivost bývává dost bujná…až k tomu nebi ne a ne dosáhnout.

Zanechat Odpověď

