Nevěřím v Něj a přesto se Ho dovolávám…

Jednou jsem dopsala písemku z počtů a hned jakmile jsem ji odevzdala, uvědomila jsem si…chybu! Ještě nikdy jsem do té doby chybu v písemce neudělala.

Nedůležitá chyba v nedůležité písemce, jenže já o té nedůležitosti tehdy ještě nic netušila.

Když jsem přišla domů ze školy, poklekla jsem v ložnici babičky a dědy na jejich postel, sepjala ručičky a k obrazu nad ní, který se mi zdál být dostatečně svatým, opakovala jsem šeptem svou modlitbičku, ačkoli jsem nikdy nikoho neviděla modlit se:
„Pane Bože prosím tě dej, ať se panu učitelovi ztratí moje písemka!“
Opakovala jsem tu modlitbičku tak dlouho, až už jsem měla obě dlaně potem zmáčené. Hlavně strachem, aby mě nikdo z rodiny při té mojí modlitbičce nepřistihl.

Když druhý den vešel pan učitel do třídy, nesl písemky v ruce. Odložil je ale na katedru a oznámil nám, že si tu písemku napíšeme dneska znovu. Že se mu, nešťastnou náhodou, na ty písemky v kabinetě rozlil kalamář s červeným inkoustem a některé nejsou k přečtení.
A aby to bylo spravedlivé, napíše si celá třída písemku novou.
Třídu rozvibroval nesouhlas, jen já jásala. Milovala jsem pana učitele, kalamář, šťastné náhody…nevzpomínám si, jestli jsem Pánu Bohu tenkrát poděkovala.

4 comments on “Nevěřím v Něj a přesto se Ho dovolávám…

  1. dewberry napsal:

    jestli jsi nepoděkovala, jsi nevděčná! :)

  2. sonja napsal:

    jasny dukaz bozi existence…

  3. Bláža napsal:

    Jedna stará Belgičanka, k níž jsem chodila na francouzštinu, mi před desítkami let řekla, že víra je dar. Moc jsem tomu nerozuměla, ale chápu to čím dál víc. Někdy docela závidím katolíkům nebo jiným komunitám tu pospolitost. Mnoha lidem není dáno uvěřit, ale pro jistotu se pragmaticky modlí, když jsou v úzkých. Taky to dělám a nezapomínám děkovat.

  4. b. napsal:

    není to tak dávno, jsem si přála, aby se odložila hodina,kdy jsem měla odevzdat svůj příspěvek, i stalo se,…od té doby si kontroluju svá přání :)

Zanechat Odpověď

