Trapné dojetí v Drákulově

Chvíli mi trvalo než mi došlo, že mám jít na finanční úřad. Aha, do Drákulova.

Pak jsem se ocitla v strašlivě úzké kanceláři napěchované složkami v kovově chladných zakladačích. Za dvěma stoly přiraženými každý k jedné z protilehlých stěn, seděli tam, zády k sobě, muž a žena. Kdyby každý z nich o kousek popojel se svou židlí dozadu, zaujali by polohu dvojitého křesla pro milence, jako jsem to jednou viděla na jednom zámku.

Takhle asi pokaždé zacouvají, chtějí-li si něco říct. Oni ale vypadali, že si nikdy nic říct nechtějí.

Seděla jsem na židli u stěny jak duch a muž a žena úřadovali.

I takhle nějak jsem mohla skončit…

Muž říkal do sluchátka opravdového telefonu: „Pane inženýre, potřebuji od vás to potvrzení…“

Žena se nehlasně, jen rty se jí pohybovaly jako by četla nahlas, pročítala mými spisy. Pozorovala jsem detailně detaily tváří stárnoucích úředníků a najednou, docela trapně, uviděla jsem je oba dva, ženu i muže, rozmazaně.

***

Venku jsem začala sestupovat po dlouhém kovovém točitém schodišti zrovna ve chvíli, kdy se chystal po stejném schodišti zezdola stoupat starší muž. Zarazil se, čekal až sestoupím, i když bychom se na tom schodišti mohli, těsně sice, ale ne zas tak docela těsně, jeden druhému vyhnout. Ten muž tam dole ale stál a čekal až sejdu. Já scházela pomalu a on čekal, usmíval se a sluníčko nadějně rozehřívalo černý kov.

One comment on “Trapné dojetí v Drákulově

  1. Mirka napsal:

    Dneska jsem zase měla jeden ze svých „dnů po úřadech“ a po delší době znovu mocně zatoužila po životě v horách, daleko od civilizace.

    A to i přes to, že všichni byli na mě milí a přívětiví.

    Když jsem pak vešla na naší slepičí a kočičí zahrádku, do přítmí nenaleštěné, ale provoněné kuchyně, připadalo mi, jako bych vešla do ráje.

Zanechat Odpověď

