Taková moje maličká recese

Chodívám kolem těch budek. Nikdy nikdo v nich už nepostává se sluchátkem na uchu, natož aby před nimi nervózně přešlapoval, jak tomu bývalo v dobách jejich slávy.

Najednou mě přepadl jakýsi soucit s nimi.

Z úřadu, kde jsou samé milé úřednice, jednu jsem dokonce náhodou potkala na chodníku a přesto, že jsme spolu úřadovaly jen jednou, už zdáli se na mě široce vstřícně smála:
„Dobrej!“ zakřičela na mě, když jsme se míjely a já jsem si až teprve v té chvíli uvědomila, že ten úsměv a to všechno té cizí, ale přece jen nějak povědomé ženy, že to všechno bylo pro mě a naštěstí ještě včas stačila zareagovat, tak z toho úřadu přeochotných úřednic loudala jsem se pomalu, v lehoučkém jen vlahém dusnu, když mě to napadlo.

Koupila jsem kartu na telefon, na ten, co je v té budce na ulici. Vstoupila do ní, do otevřené budky na Stírce, zavolala mojí mamince a nechala jí prohovořit těch 200korun.

Byl to skutečný kulturní zážitek, stát tam pohodlně opřená, v tom příjemně mírném teple, pozorovat lidi, domy, střechy těch domů, jejich každičký detail, který mi jindy uniká a nechat maminku, kterou čeká už jen krátký život, i kdyby se dožila sta let, nechat ji hovořit, přizvukovat jí, klást doplňující otázky a tu a tam, velmi stručně, odpovědět na otázku položenou mně.

6 comments on “Taková moje maličká recese

  1. To by mne nenapadlo. Ani to s těmi telefonními budkami mi vlastně nikdy nedošlo, až teď…

  2. Gomba napsal:

    Viděl jsem kdysi filmMladý člověk vešel do tel budky. Tlf nefungoval, ale zasekly se mu dveře a nemohl odejít. Přijel servisní vůz a budku i s člověkem odvezl do skladiště.Bylo plné tel budek … v některých už byly pouze holé kostry ,-)

  3. Billy napsal:

    Jak dříve byly takové s tím vytáčecím kolečkem plochým a přesně kolmým, žádné pohodlněji vystouplé držátko. Otáčely se tiše, nehlučně. A pak taky často žraly mince. :-)

  4. ŠVM napsal:

    Chtěljsem Ti objevně sdělit s pocitem blahovolné technické nadřazenosti muže – do budek je také možné telefonovat. Náhle vidím závojem času budku na křižovatce Avenue Charles de Gaulle – Boulevard des Diablotins, doba, kdy mobyli nebili a Tebe, jak mě, užaslému, sděluješ jak je možné volat z Prahy do Francie, do budky….

  5. Mirka napsal:

    ŠVM!Když ji míjím, ani se nepokouším potlačit vzrušené dojetí.I vstoupím, vdechnu…a zanechám na jejích sklech obtisk svých, taky zvlhlých, dlaní.

  6. Cheorchia napsal:

    Me je tady pokazde tak krasne.Jen mivam chut na pevne objeti.

Zanechat Odpověď

