„Ty Tvoje optimistický myšlenky!“

„Kde bych na ně vzala!…sílu.“

 

(Dotelefonovala jsem s mámou.)

„Nějaká síla podvědomí!…Kde bych na ní vzala?!…v osmdesáti čtyřech letech!…mám všechno schátralý…všechno se ve mně rozpadá!…nepřestává to bolet….taková tupá bolest, která nepřestává…Miruš…j á  n e b u d u .“

„Já vím, mami.“

„Tak nenechávej ty slepice zavřený v tý vohradě. Vpusť je! Ať si pořádně protáhnou křídla a nazobou se nějakejch těch červíků.“

 

Vyšla jsem na zahradu a vypustila slepice. Bylo tam…tak teplo.

18 comments on “„Ty Tvoje optimistický myšlenky!“

  1. Cheorchia napsal:

    Pohlazeni mamince….

  2. Manželka napsal:

    Maminkumáš o devět let starší, než já, ale mluví podobně. :)

  3. ratka napsal:

    pozdravuji Vas obe.A preji hodne sily. Hlavne tobe Mirko. Mam dva rodice. Obema pres 85. Povzbuzuji je na stridacku. Kazdeho zvlast a kazdeho jinak. Potrebuji me hlavne slyset a videt. Nekdy musim odejit stranou aby nevideli moje slzy. Je mi jich moc lito. Prestoze vim ze me to ceka taky. Pokud se doziju.

  4. Kainis napsal:

    Mirko,mámu chápu, mě když něco bolí, taky se k nějakýmu optimismu nedonutím…

  5. Mirka napsal:

    Milá Ratko,děkuju Ti…Já na rozdíl od Tebe svoji mámu "zanedbávám". Jsem si toho vědoma.Napravím to.Budu za ní pravidelně dojíždět,i když každá návštěva u ní je pro mě…no…stres je snad až moc silný výraz.Ale!Maminka navzdory svému stáří a vetchosti, do které se víc a víc vžívá…má pokaždé dost elánu na to, aby mě dostala tam, kde být nechci.U nás, cituju: "v tom bordelu a bez televize" být nechce.Naštěstí má své zázemí u sebe doma…

  6. Mirka napsal:

    Kainis,mě zatím bolela jen "duše"…a tam mě to fungovalo.Asi mě nebolela zas tak moc.

  7. Mirka napsal:

    Právě…jsem se s maminkou domluvila. Na úterý ráno.A…hlavně musím sehnat ten tabák! Ten, co jsme přivezli včera…ten je špatnej."Cigarety nechci. Tim balenim se aspoň nějak zabavim a míň pak kouřim, když si to musim ubalit."

  8. ratka napsal:

    MIrkoMoje maminka ke me taky nechce. Hlavne kvuli tatinkovi. Protoze bychom ho asi museli strcit do nejake klece. On totiz do vseho vleze a VSECHNO rozdela na kousky. A pak na to kouka a rika ze je to smejd.Maminka se celkem prizpusobi ale tatinek je na zabiti. Takze za nimi chodim.

  9. Mirka napsal:

    Z mého okolí.Ovdovělé ženy kolem mě. Omládly! Zkrásněly! Uzdravily se… Žasnu nad tím…pokaždé. Ty, které byly se svými manželi nejdéle a byly nejvíce na nich závislé….omládly nejvíce. Zrovna nedávno jsme na tohle téma vedli řeči a vybavovali si jednu ženu za druhou… Kruté…ale fakt pravdivé.

  10. ratka napsal:

    Mirkoano, zazily si svych par let svobody. ale i par let je krasnych, kdyz jsou to ty nejdulezitejsi.

  11. Mod. napsal:

    Každý si tohle prožije se svými rodiči, jednou.Pokud jde o mámu, mám to štěstí, že má mladého, a opravdu úžasného manžela! Snad neovdoví proboha, nevím co bych si počala!

  12. Bláža napsal:

    Ríšův americký dědeček chtěl babičku zastřelit brokovnicí. Jeho český náhradní děda je už natolik senilní, že nerozezná kočku od mimina. Babičky jsou čím dál svěžejší a čipernější. Jo, tenhle model je dost markantní…

  13. Mirka napsal:

    Modono,máš vážně obrovské štěstí!Mladý a úžasný!…takového by měly mít všechny…maminky.To by se to pak jejich dětem žilo!

  14. Mod. napsal:

    Mirko já vím, že mám:-)

  15. sara napsal:

    Díky za téma,Mirko..já svou maminku několik let neměla moc v blízkosti a bylo to..fajn.Měly jsme docela vyrovnané vztahy..takové ,že jsme se viděli třeba lx za 2 měsíce a věděly jsme o sobě v hrubých obrysech.Poslední 2 roky mi máma hodně.."pomáhá", ta pomoc není nutná, je to kompromis, protože má špatný vztah s tátou. Je to peklo, fakt. Typický, stokrát popsaný. Spousta závislostí a starých křívd, nevyřčených bolestí..atd.Výsledkem je, že máma od něj utíká( protože je potřebná např. u mě) a já jí to tiše umožňuju, protože nevím co mám dělat jinýho.Tím, že se vidíme často ( v podstatě každý týden) něco se mění..na jedný straně máme k sobě mnohem blíž..např se bez problémů obejmeme, hodně jsme si řekly..ale na druhou stranu se tvoří zvláštní zátěžové až bolestné situace, kdy si najednou neumím představit, že máma nebude, protože úplně cítím jak mě omotává její přítomnost..ten strašně silnej vliv matky na dítě. V mém životě se pomalu mění věci k jejímu obrazu, od dečky na stolku po témata rozhovorů, ačkoliv moje máma je (oproti okolí) člověk neobtěžující, nevyžadující..apod. Ale něco tam je ve mě, kdy se vlastně nechtíc přizpůsobuju její podstatě. A strašně mě to dusí.Po čase zjišťuju, že jsem opět její klon..jako to bylo kdysi, než jsem rodiče " odstřihla" ( tedy myslela jsem si to) . Nedá se to vysvětlit.Ale pořád si představuju, že bych s mámou chtěla mít vztah jinej..vlastně se pořád, jako mnoho jiných, snažím, aby byla šťastná, což nelze samozřejmě docílit. Je to fakt hrozná zátěž. Trochu mi to připomnělo..jak jsi psala, že budeš za maminkou víc chodit..

  16. sara napsal:

    P.S.moc mi chybíš.Potřebovala bych nutně vydechnout..a pak se zase nadechnout :o)

  17. Mirka napsal:

    Sáro,budeš-li mít volno…můžeme si udělat pár podzimních dnů ve vytopený chalupě u kachlových kamen…Chybíš mi stejně…a hrozně ráda Tě tu zase čtu…Já se právě od mojí mámy vrátila.Potřebovala tabák a dutinky a na tyhle věci jsem já nejvhodnější…protože já se nedivím a nezakazuju…"Kuř si…" říkám jí já nekuřačka: "Už tím nic nezměníš…když se budeš trápit nekouřením."Mám z té své návštěvy úlevnej pocit…na stranu jednu…ale podivně zmatenej…na stranu druhou.Já nevím…jestli jsem to u ní byla já. Ten, kdo jí myl záda, stříhal vlasy…Ty dutinky…nevěděla jsem, co to je…v trafice to naštěstí věděli.A maminka hned ve vrátkách:"To je neseš jen tak?!…ty dutinky!…aby každej viděl?…nemohlas je strčit do tašky?!"Byl to podivnej den a já ještě dlouho nepůjdu spát.A jsem strašně ráda, že jsem tady…u sebe…doma!V tom svém dávném domově…už prostě doma nejsem, i když tam žijou lidi, který mám ráda.

  18. Mirka napsal:

    Sáro,Oleg nám nabízí:Budu vám vařit, řezat a štípat dřevo a pouštět přístroj…

Zanechat Odpověď

