Všechny jsou úplně stejný…stejně oblečený…stejně se chovaj…stejně mluvěj o stejnech věcech. Začnu s jednou a můžu klidně pokračovat s druhou, aniž bych si toho všim

Bavil mě včera můj charismatický synovec.

Včera jsem totiž přerušila svoje plány a trávila odpoledne a podvečer u maminky. Zavolala SOS. Myslela jsem, že jí je zle, ale…nikdo jí nechtěl sjet pro tabák! A v trafice „na návsi“ ho koupit nesmějí, protože babička řekla ženskejm, že je těžce nemocná a …nekouří!

Jak jsem včera napsala Sáře :

Potřebovala tabák a dutinky a na tyhle věci jsem já nejvhodnější…protože já se nedivím a nezakazuju…
„Kuř si…“ říkám jí já nekuřačka: „Už tím nic nezměníš…když se budeš trápit nekouřením.“

Tedy trávila jsem odpoledne a podvečer u maminky, ale ne tak docela s maminkou. Pokaždé, když jsem splnila požadované úkony, odeslala mě nahoru.

Požadované úkony jako například:

„Libor mi schoval prášky. Najdi je! Nutně je potřebuju. Stály mě spoustu peněz!“

A když jsem jí našla požadovanou drogu, mým svědomitým bratrem jí odebranou:

„Musím si odpočinout…až budu něco potřebovat, prozvoním tě…“

Pochopila jsem, že maminka chce zůstat sama se svými dutinkami, svým tabákem a svou televizí /snad přiletěl papež…nebo co/.

Trávila jsem tedy příjemné odpoledne a podvečer na příjemné i večer prosluněné terase se svým synovcem, svou neteří, jejím partnerem a maličkou roztomilou tříměsíční Laurou.

A jejich barem.

Pak jsem s nimi povečeřela řízek s bramborovou kaší, půjčila si bráchovu mikinu a odjela metrem…domů!

Metro.

Pro jednoho denní potřeba, pro jiného víkendová atrakce, pro třetího socka, do který by nevlez, pro dalšího fobie a pro mě: vstup do teátru, kterého jsem součástí.

Ale tentokrát víc jak tím teátrem zabývala jsem se vlastními myšlenkami.

„Zkrásněla“ ta moje máma tím, že jsem ji tak hezky ostříhala?…nebo vědomím, že má na dosah svoje dutinky, svůj tabák a svoje „drogy“?

7 comments on “Všechny jsou úplně stejný…stejně oblečený…stejně se chovaj…stejně mluvěj o stejnech věcech. Začnu s jednou a můžu klidně pokračovat s druhou, aniž bych si toho všim

  1. cheorchia napsal:

    Tvuj synovec ma bohuzel asi pravdu….Rekla bych,ze maminka zkrasnela tim,ze jsi u ni byla :)

  2. Kainis napsal:

    Rituálnacpávání dutinek mě vždycky fascinoval.Děda (z druhé větve) si je taky kupoval a nikdy nezapomenu, jak seděl u stolu, přichystal si "nádobíčko" a začal cpát. Udělala si jich plnou tabatěrku a pak slastně pokuřoval.Miru, určitě přispělo i vědomí, že má někoho, kdo jí kdykoliv a bez řečí ten tabáček s dutinkama přiveze.

  3. Mirka napsal:

    Kainis,každá domácnost má svůj nezaměnitelný odér. Vůni.Vybavuju si vůni bytu na pavlači. Nad dvorem statku, co nebyl statkemDocela snadno.Je tam ještě…ten byt?

  4. Mod. napsal:

    Mirkotenhle pocit Tvého synovce, mám celý život, skoro ze všech lidí, naštěstí ne úplně ze všech:-)

  5. Kainis napsal:

    Miru,je to tam celý předělaný. Holky mají rodiny, potřebovaly byty…myslím, že už tam není ani ta pavlač.Radši nevidět a nechat si vzpomínky na to staré…

  6. Mirka napsal:

    Modono,ta potřeba uniformovanosti těl i "duší"…bude to nejspíš jen, přirozený snad, strach z osamocení. Média už vytvoří formu…stačí se do ní napasovat. A nebo je to úplně jinak…hůř. Ne každý zvládne "jinakost"…v mládí to nebývá vůbec snadné…pokud člověk nemá dostatečné zázemí. Poznala jsem to ale i na "bloguje.cz"…dneska mi ale "útočníci", co si myslí, že pochopili…z míry vyvést nemůžou. Ani jinak…"vzrušit". Ale…mě se už zdá lidský svět mnohem pestřejší! Nějak. No ale já nenavštěvuju, jako můj synovec, obchodní akademii.

  7. Mod. napsal:

    Evidentně je, i přes své mládí, hodně v obtaze, synovec:-)Mně se zdá svět taky o hodně pestřejší,svým způsobem, než když mi bylo 18, svým způsobem méně pestrý, ale ne ten lidský.Bloguje je jen zmenšený vzorek lidského světa.

Zanechat Odpověď

