Na posvátné půdě

 

„Jela sem po obědě na hřbitov. Dala jsem si bramborový knedlíky. Po těch mám vždycky žízeň. Dojdu k našemu hrobu a na tom hrobě stojí plechovka piva. Autem sem nebyla. Měla sem takovou žízeň!“ líčí mi mamimka po telefonu.
„No tak sis tu mramorem vychlazenou plechovčičku vypila…“
„Nevypila, bylo mi to…řikala sem si sice, že stejně tu plechovku někdo ukradne, víš jak je pivo teď drahý! No ale Miloušek to sem dal tomu Pepovi…“
„Mami, Pepovi už je to jedno, a kdyby přeci jen nějak nebylo, Pepa by byl rád, kdybys sis tu plechovčičku vypila. Ta plechovka tam byla přichystaná pro tebe. Po těch knedlíkách. Příště si ji klidně vypij. Na Pepov…na svoje zdraví.“

 

 

Pepa, mámin bratr. Když umřel, když vykopávali ten hrob, kde leží babička a děda, byla se tam maminka podívat. Pohovořit s hrobníkem. Jestli ten hrob je dost hlubokej, jestli se tam i ona pohodlně vejde.

Hrobník zrovna hloubil. Vybíral kosti a strkal je do pytlíku.

3 comments on “Na posvátné půdě

  1. KLÁRA napsal:

    Na hřibově pro zvířátka leží třeba pytlíky piškotů, u králiků mrkev, u pejsků umělé kosti, hračky…

  2. Mirka napsal:

    Na hřbitově.Tam bych nechtěla být pochována…tedy pohřbena. A vím, že ani nebudu.Nejen proto, že nemám ráda vůni rozkládajících se řezaných kytek.Můj věrný Cit je pochovaný v rohu na zahradě. Zabalený do mých šatů.To místo divoce zarůstá břečtanem.

  3. Kashika napsal:

    Miruško, tak si představ, že já jsem taky z těch, co donáší na hřbitov. A taky pivo. Můj manžel měl rád dvanáctku, tak mu vždycky se Zuzi koupíme nějakou dobrou značku, vychladíme a jdem.Jenže – nikdy mě nenapadlo, že tam po mně může přijít pani, která měla k obědu bramborový knedlíky, a po nich mívá vždycky žízeň.Jinak bych to pivo nelila do hlíny, když nikdo nekouká, ale nechala bych ho stát.Na mramoru. Aby nezteplalo.

Zanechat Odpověď

