Celý den večírek ve dvou

„Máme to tu krásný.“ „To tedy máme!“
Mám ráda náš dům. Všechny stopy našeho žití v něm. Patinu, kterou jsme mu vtiskli.
Jeho teplo.
Mám ráda omšelé předměty našich předků a čmáranice po zdech našich potomků.
Mám ráda grafiky a obrazy přátel, co nevisí jen jako dekorace na stěnách. Žijí s námi. Stejně jako kresby dětské fantasie, jako předměty z našich cest.
Mám ráda prokousaná místa na dveřích do podkrovní ložnice, koupelny, do kuchyně. Dotýkám se těch míst dlaní, jako bych se dotýkala Cita.
Mám ráda všechny věci našeho života, jak živelně s námi stárnou a líbezní našimi doteky.
O každé z těch jedinečných věcí (jen těžko našly by se stejné v jiné domácnosti) mohla bych psát povídky.
Mám ráda všechno v tom „zpustlém“ domě, obrůstajícím břečťanem.
Mám ráda tu zpustlost.

4 comments on “Celý den večírek ve dvou

  1. sara napsal:

    To je nádherné,ten tvůj úhel pohledu.Úplně mi před očima přeběhl film, jak se doma něco "zničí" a jak se to rychle opravuje, třeba škrábance po drápech, dětské malůvky na zdech a dveřích…kolik lidí to takhle prožívá, jako poničení jakýchsi zvláštních hodnot..a přitom ty hodnoty mohou být právě v té, jak píšeš, zpustlosti. Nevím, jestli bych se té zpustlosti sama postupně nezbavovala..stěhováním začíná nové.Ale myslím, že ano, mám docela ráda ty nové začátky..i vnějších věcí. Ale už bych se nezlobila za to, že mi dítě pomaluje stěnu, spíš..dojímá mě to.Ale jsi asi jediná, kdo by se nezlobil za ta "znamení", tedy z těch co znám kolem sebe..nějakým způsobem by to vadilo, třeba i jen lehce káravým.

  2. Janek napsal:

    Anoje to krásné přijetí…sebe.

  3. Lenka napsal:

    No já se vůbec divím, že ty povídky už dávno nepíšeš…. o čemkoli. Na papír. Knižně. Protože i díky tobě si já uvědomuju jedinečnost dne.

  4. Kashika napsal:

    To je hezký… (to psaní)

Zanechat Odpověď

