Pokroky

Ráno před obrazovkou (s všemi oblíbeným už krtečkem) Tea, Vaneska a Jardel.

Jardel sedí moc blízko a Vaneska na něj:

„Pozór na oko, Žardelku!“

Děti, které jsou v Čechách jen kratičko a doma mixovaly několik domorodých jazyků s portugalštinou se učí češtině překvapivě snadno. A to na ně česky mluvím jen já, nejvíc jen já.

U nás se mluví všemožnými jazyky, které ale jednotí angličtina. Dokonce i já, která jsem absolvovala, kdysi v mých šestnácti letech, pouhých pár lekcí u jedné stařičké Američanky na Barrandově, začínám mluvit anglicky. Tedy se silně francouzským přízvukem, ale mluvím. Ani jsem netušila, co všechno ve mně dříme. Byla jsem překvapena sama sebou.

Pravda je, že kolem je všechno v angličtině a tak se ve mně nepovšimnutě usazovala anglická slova a věty. Sleduju filmy v původním znění raději než (s byť dokonalým) českým dabingem. Jen já sama se bránila, díky své vášni pro francouzštinu, učit angličtině, kterou jsem vlastně nikdy nepotřebovala, tedy až dodnes.
A co se týče porozumění, kromě toho, že rozumím téměř všemu v angličtině, začínám rozumět i portugalsky. Ale to tajím.
Lety zbývá měsíc a kousek do porodu a je čím dál krásnější. Myslím, že by mohla učit české ženy…životu. Vím jak to zní, ale tohle si myslím. Jenže já nemám ráda (původně jsem napsala nesnáším) teď tak módní všemožné kurzy jak na ten život.
Když si dneska uvázala čtyřměsíčního Marka na záda, spočinul a zářil, jak jsem ho ještě nikdy neviděla.

 

Venku na zahradě začínají nebezpečně, ne mňoukat, ale kvíkat koťata. Jdu je vysvobodit z přízně maličkých dětiček (tří).
Navíc v kočárku začíná plakat Marko.
One comment on “Pokroky

  1. Mirka napsal:

    Dneskahttp://www.facebook.com…dc55a16b2

Zanechat Odpověď

