Moje výčitky aneb Pitomej pilníček

Mám jen pár věcí, ale na těch věcech lpím, jako by byly součástí mé samé. Nezbytný skleněný pilníček na nehty mezi těch pár věcí patří.

Vany v létě seděla za stolkem, kam jsem ho odložila. A pilníček zmizel.

Vany odkývala, že pilníček na stolku viděla, a když jsem se ptala, jestli jí náhodou nespadl a nerozbil se, jen váhavě zakroutila hlavou, dívala se na mě svýma obrovskýma očima a mlčela.

A já jí udělala dlouhou přednášku o tom, jak je lepší se vždycky přiznat a nic nezapírat, lhaní že je to nejhorší, že jí nikdo nic nebude vyčítat a atakdále.

Vany pořád mlčela a dívala se na mě svýma obrovskýma krásnýma očima.

 

Dneska ráno jsem ten pilníček pod tím stolkem našla. Vcelku. A Vany je v Africe.

16 comments on “Moje výčitky aneb Pitomej pilníček

  1. annapos napsal:

    Často uděláme podobnou chybu, a nejen u malých dětí, nedá se to vzít zpět?

  2. ratka napsal:

    jak to chceš Mirko napravit?

    • Mirka napsal:

      No já vím, Ratko, že ve skutečnosi to tak docela napravit nejde. Horší je, že nemám šanci s Vany mluvit a není jisté, kdy ji mít budu.

  3. ratka napsal:

    Vany nad tím (pravděpodobně) asi dávno mávla rukou a zapomněla. Je to moudrá holka. Taky se mi to již stalo že jsem v horlivosti někoho obvinila (a nejde to vzít zpět) a taky někdo obvinil mě. Velkorysost vše napraví.

    A jinak hned jsem se šla podívat co to ten skleněný pilníček je a našla jsem jeden za 57 korun. TAky mají se svarovského bižuterii za 97 Korun. KOupím ho mamince jako dárek pod stromeček a jeden si koupim taky. Inspirovala jsi mě :-) nikdy mě nenapadlo že něco takového existuje. Chtěla jsem vědět na čem to lpíš. Skleněný pilníček je hezký.

  4. olivia napsal:

    Ja keď si mám pilníkovať nechty, chytá ma panika a chce sa mi kričať, ale neviem to vysvetliť. Napriek tomu sklenený pilník tiež mám. Od dcéry. Ona mi pilníkovať môže. Ja vtedy odvrátim hlavu, keby sa dalo, aj zapchám uši, hlavne musím svoju myseľ nejako oklamať, že toto sa nedeje..
    Článok bol o inom, viem. To sa však už nedá vrátiť.

    • Mirka napsal:

      V tomhle nejsi sama Olivie, i já znám jednu ženu, co může jenom stříhat. Její zručnost v zacházení s nůštičkami je přímo mistrovská.

  5. Lenka napsal:

    No, můžu říct, že ve mně tato příhoda vyvolala revizi mých zkušeností s nedůvěrou v osobních vztazích. Pokud mi někdo vyjádřil jasnou nedůvědu nebo mě z něčeho nespravedlivě obvinil, přestal být již mým důvěrným přítelem. A týkalo se to i mé mámy a mého manžela. Když mi někdo nevěří, také mu přestanu věřit.

    Pokud to budeš chtít vyžehlit, jistě si dáš záležet, že?

    Je to sice neadekvátní, ale napadlo mě: Já bych koupila asi tak deset skleněných pilníků a rituálně bych je rozdupala a dala bych najevo, že na pilníky kašlu, hlavně když se nebudou na mě ty krásné velké oči zlobit.

    • Mirka napsal:

      Ahoj Lenko :-)

      S tím rituálem to nepůjde, nejen proto, že při ničení věcí doslova trpím (i třeba při točení flmů) – i proto tu teď sedím na křesle, co se přežívá už o desítky let, ale taky proto, že za svůj náhradní pilníček jsem dala ve zdravotních potřebách na Klapkový 120,- Kč. (Možná i víc.)

      Ono totiž i u skleněného pilníčku platí: Není skleněný pilníček jako skleněný pilníček a já když už něco kupuju, tak v rámci svých znalostí tu nejvyšší kvalitu – i co jídla se týče, by to platilo, kdybych chodila nakupovat jídlo.

      ***

      Ale já se kulpabilizuju možná trochu víc než třeba.
      Ona ta moje nedůvěra měla totiž opodstatnění v podobné zkušenosti z minula, kdy se Vaneska bála přiznat vinu. V jejím africkém životě za vinou následoval trest.

      To ale stejně můj pocit nemírní, bude mi líp, až si o tom promluvíme, což hned tak nebude a na dálku to nejde.

      • Lenka napsal:

        Jasně, když jsem viděla tu kouzelnou holčičku, jak improvizuje, bylo mi jansé, že už dávno třeba neví, že něco takového bylo. Ale ty víš, však ono se něco naskytne.

        Já tedy věci také zásadně neničím, ale právě mi šlo o to, že jakákoli věc, třeba i diamantový šperk, je potřeba s klidem spláchnout do záchodu, pokud by to pomohlo nějakému vztahu s pro nás důležitým člověkem. Teda podle mého.
        Ty vytváříš kolem sebe vztahy evidentně skvělé, takže jsi asi nic podobného do extrému neřešila a můžeš si dovolit své libůstky. :-)

Zanechat Odpověď

