Čapíčapíčapíčapíčapíča jitro

Do tiché tmy jsem procitla osamělým ptačím zpěvem, byl to snad slavík, co pro mě za nocí zpívává. Mění svoje melodie, jako by se ve zpěvu střídali dva. Nerozeznávám ptačí hlasy, může to tedy být docela jiný noční ptáček.

Odklopila jsem střešní okno, zabalila se pod ním do prachové peřiny a v obranné embryonální poloze posvátně naslouchala tónům pronikajících do mých žil, jak životodárná míza.

Ukonejšily mě do spánku.

Do chmurného rána smogem nasáklých zbytků sněhu, prokřehlou pod otevřeným střešním oknem, prořízlo moje rozechvělé útroby havraní naléhání.

„Krá krá, krá, prober se ze snů, Veveřice, krá, krá…krá krá krá…“  jak nůž zubatou čepelí vjelo do středu hrudi zlověstné krákorání.

Nahá a bosá s vlasy přestárlé té Veveřice, potácela jsem se k toaletě bez toaletního papíru. Veveřice ho stejně nepotřebují.

Pak jsem před zrcadlem polkla nutnou tabletku štítných hormonů:

„Nu což! Sokolí oko už taky není, co bývával!“

Ještě na chvíli do vyhřátého lůna domu, kde snívám pod peřím z perutí své jiné životy. Dívám se střešním oknem do šedé oblohy, kterou nelze nazvat nebem a náhle obraz, co nejde zachytit ani zapomenout.

V úhledně přesném šiku spíš proplují než proletí vracející se čápi.

V neděli na cestě z hor míjela jsem hnízdo ještě opuštěné.

(Snímek  neznámého autora.)
V neděli na cestě z hor jsme míjeli hnízda ještě opuštěná.

2 comments on “Čapíčapíčapíčapíčapíča jitro

  1. annapos napsal:

    Krásné probouzení, i když nakonec do reality, osud nás žen, D O B R Ý, máme alespoň to hnízdo, kam se vracíme jako ti čápi.

  2. Mimo.ň napsal:

    do šedé oblohy, kterou nelze nazvat nebem…. ANO…

Zanechat Odpověď

