Nestřílejte od boku a už vůbec ne od boku jiných aneb Staňte se sami sobě svým médiem

Vlhké chladivé ráno v mlžné zahradě dává tušit blížícímu se jaru. Ptačí zpívání zazní nadějí. A já tam stojím v županu od lógru a hlavou se mi honí myšlenky.

Nemám nepřítele, jen někdy sama sobě trošku zaškodím. Nemám na koho bych nadávala a už vůbec nemám komu bych nadávala, sama sobě nenadávám. Snad nadávat ani neumím, stejně jako vysmívat se jakkoli komukoli. Zesměšňování člověka člověkem jsem nesnášela odmalička a stavěla se proti oběti chtivé smečce na stranu zesměšňovaného, i když smrděl a prskal, jako jeden pan učitel ve stodůlecké škole. Psychóze davu jsem nepodléhala ani jako dítě. V těch chvílích stával se a stává se ze mě, endorfinové, adrenalinový bojovník.

Četla jsem některé z mnoha knih obou Václavů,  Havlovy stejně jako Klausovy a respektuju stejně oba odlišné státníky, které spojuje snad jen extrémní jáství, i když u Václava Havla není na první pohled tak patrné. Toho je ale nejspíš v jistých funkcích třeba. V míře širší shoduju se spíš s názory Klausovými, i když Václav Klaus by docela jistě nesouhlasil s názory mými, volnomyšlenkářsky hedonistickými. Já ale nejsem politik, natožpak státník.

Havel zas vítězí u mě svou roztomilostí, i když proč vůbec nějaké soutěžení?

Nevnímám svět černobíle a člověka už vůbec ne.

Staňte se sami sobě svým médiem, napsala jsem v nadpise. Jenže to není jen tak. Vyžaduje to obrovskou námahu. Ten kdo na tuhle námahu nemá, neměl by papouškovitě křičet do světa a už vůbec ne střílet do terče, který ve skutečnosti zná jen málo anebo vůbec ne.

3 comments on “Nestřílejte od boku a už vůbec ne od boku jiných aneb Staňte se sami sobě svým médiem

  1. Mirka napsal:

    Tohle video mě pokaždé dojímavě pobaví. Nejen ta část po osmé minutě v kuchyni.

    • Mirka napsal:

      Je jen velká škoda, že dokument nezachycuje něco z počátečního hovoru mezi oběma Václavy. I když je ten střih ve filmu o občanu Havlovi pochopitelný, chápu.

  2. zarox21 napsal:

    Moc pěkně napsáno. Plně se ztotožňuji.

Zanechat Odpověď

