O něčem na vidličku pro Lecha V., toho v bránách zlatého věku

Zakápl olejem extra panenským.

Přiblížil hroty masivní vidličky k lákavému roštěnci a s neukojitelnou netrpělivostí, přesto zvolna, zasouval je do křehkého, plamenem ošlehnutého, uvnitř však šťavnatého, jemného a krvavého masa.

Chlad kovu v jeho dlaních zteplal. Zakrojil.

32 comments on “O něčem na vidličku pro Lecha V., toho v bránách zlatého věku

  1. vidoulsky napsal:

    Konečně něco pro mé dřímající, polyperverzní gastrolibido. Krásná četba křepelko, ale je to vůbec legální? Nebudou vopletačky s úřadama? Aby nás nevyhmátla ňáká dietní internetová policie. Jen pokračuj s těma prasárničkama, co třeba něco do slanosladka, …tvarohové knedlíky s brusinkama, polité vlahým sádlem se škvarečky…?

    • Mirka napsal:

      Sůl a cukr k sobě bezpochyby ladí, bez téhle kombinace by mnohé krmě zůstalo fádním. V Tebou uvedeném případě to ale už ale zavání soda-maso praktikami a do toho nejdu, Lechu.

      I když mám ráda hodně ostré.

    • Mirka napsal:

      Inspirovala mě ale ta křepelka, chutí nabušená.

      Už sis nějakou tu pěkňoučkou křepeličku ogriloval? Pod křupavou kůrčičkou růžovoučké šťavnaté masíčko ochutnal? Přetnul vejpůl a pěkně si ji na grilu rozplácnul, aby žhavost všude proniknouti do ní mohla?

      Stačí zakápnout starým balsamicem.

      • vidoulsky napsal:

        Bohu roven zdá se mi,
        snad i bohy, smím to říct,
        dokonce převyšuje, kdo sedě naproti Tobě
        smí hledět Ti v tvář a smích Tvůj poslouchat sladký…
        …a taky ty řeči vo žrádle

        (První část, -pokud si dobře pamatuji -básnířka Sapfo z ostrova Lesbos ke své přítelkyni – ve Stiebitzowě překladu, – závěrečná, oduševnělá část, – JÁ – Milan Lech Vidoulský!

  2. Vojta napsal:

    Ano, Gastronomie a ještě k tomu tak Intimní…. O hó hó!

    Tedy též rád posloužím něčím (též) velmi osobním:

    Rozervanec v Konzervě:

    Já jsem Rozervanec v Konzervě –

    Cukr a Sůl – sem tam také chvíle pepře,

    Rozervanec v Konzervě…

    (já jsem)

    v té —

    která pýchou nadýmá se…

    (Aperitiff)

    • Mirka napsal:

      Dokonalé i nadějně nedokonané. Tos Ty, Vojtěchu. I Tvůj zakonzervovaný žánr.

      • vidoulsky napsal:

        Ale jó, mě se to fakt líbí, forma odpovídá obsahu…a pak to mužně mušketýrsko-pirátské …O hó hó…to si může dovolit napsat jen ozajstý básník. Silná konkurence!

  3. Vojta napsal:

    Otázka Filosofická (plus trochu toho žánru na-konci):

    „Proč je zase středa…“:

    Proč je zase středa (?) – to nikdo neví!

    (a proč zde není víno?)

    Sakra!

    • Mirka napsal:

      I já právě – nad dvěma šťavnatými jehněčími kýtami, česnekem mocně prošpikovanými, prudce v předehřáté troubě pečenými:

      Jak to, že tu tu ještě není víno!

  4. Vojta napsal:

    Snad Ti rozumím, Miri…

    Ještě napíšu toto:

    Ještě i dnes – neplést s novinama – L. mě hladila….

    Hladila mne v částech těla, o kterých Mistři Orientu vědí…

    — ta Hadí Síla!

    Obrazy Bohů jsou tehdy tak snadné….

    Člověk jde životem zbitý a sám, začasté,

    a marné vše pohlazení – žádné není…

    V bolesti hledáš laskavé ruce – v bolest hladíš neznámou tvář,

    celý Tvůj život se odráží v kapce –

    Kristovy krve….

    (a je to)

  5. vidoulsky napsal:

    Ještě bych si dal něco menšího, třeba konfitovaný bůček s mandarinkovou krustičkou…ale báseň mne žádná nenapadá.

  6. vidoulsky napsal:

    Jdu psát na svém. Mám spousty zážitků a spousty lenosti, snad se přemůžu.

  7. Vojta napsal:

    Tak já jako ‚účastník videa‘ měl bych zde uvésti na pravou míru, že jsem obecně velíký odpůrce svých ne-dobrovolných účastí na videu či jiných produkcích…

    Ta muzika, to skutečně byla čistá a nikterak připravená improvizace, s jakousi mojí spontánní a nepříliš zdařilou imitací jazzové angličtiny a ze vzduchu chyceného nápěvu…

    NICMÉNĚ MIRI!

    Snímek vystihuje náladu v Tvém domku skvostně, odpovídá duši a povaze zůčastněných – nikoho přeci nelynčujeme – muzika nakonec celkem příjemná, svižná, a celkově tedy (nakonec) Tě nebudu žádat, ať ‚to‘ okamžitě odstraníš…

  8. vidoulsky napsal:

    Já na tom byl hůř, v pyžamu, jak vyprávím pohádky!

  9. Vojta napsal:

    Hele, hele…

    Tak povedlo se Ti to…. intonovat občas umím i líp, to je jedno, a milovanej Pasák, ať jde k šípku celej Paolo – toto je loto, a k uzoufání strašné pokušení (nás?) chudých totiž, nemáme (nemáš) asi určitě na tu šestnáctku (kameru), na ten citlivej film (o kino-formátu nemluvě) — lidičky, toto je z ‚mobilního telefonu‘ (pravda!), však snímek jest (alespoň tedy teď ráno) překrásný – a půvabný – naučíš mě taky konečně přece ‚rád mít sám sebe‘ jak raděj‘ ty Aamerikánci…. a vůbec. Mr. Vidoulský (zatím je dobrý), čtenářky pravidelný, starej Johanson (od Vidoulsky) – se mi zase budou posmívat…. ??? (škoda, že nejde přenést ta Járy Cimrmana intonace – resp. Zdeňka S., jehož sláva mu – bohužel – nyní – v jeho již mužném věku – je trochu ‚umělecky‘ ke škodě…).

    (to jsem odbočil, ale neva)

    No jo!

    Ach ouvej‘

  10. vidoulsky napsal:

    Taky se mi líbí jak Kristus v Evangeliu svatého Matouše trochu šilhá, jen tak nepatrně, skoro to není vidět. Tím chci jen naznačit, i když ani to nesmíme, že jsem prostě rypák. To mi ale nijak nebrání v postoji, jak říká Vinnetou: „Přítel mého přítele je i můj případ“. Myslím že Rybana má na to stejný názor?

  11. Vojta napsal:

    Kdo smazal pábivé video to, kdo? Falešné intonací, čisté však srdcem ono video…? Takto zde – s videem zlatým, surově smazaným; i.e. bez videa zlatého, surovou rukou smazaného – příspěvky zdejší ni medu nedají, ni strdí, ni smyslu žádného…
    Z Johnsona Roberta, z Andrého, též ze srdce mýho jasnýho, jen černý obdélníky, jen mraky černé tu po nás zůstanou – smutní to koňové….

  12. Vojta napsal:

    Tak trochu s povzdechem – neměl jsem spuštěný modul zásuvný – na mém ‚příjimači‘ jsou všechny ‚moduly zásuvný‘ ‚neaktualizovaný‘. Kýho výra! Nevím jak přesně je to s těmi moduly, ale asi jsou to asi nějaký hodný moduly, asi mě chránějí přede mnou samým, abych si nepouštěl něco nepatřičného…., abych tady někoho neotěhotněl nechtěně třebas….

Zanechat Odpověď

