Nemám sice povolání, zato ale mám poslání

„Kůži nemáte moc hezkou, ale vlasy vám rostou pěkně,“ ohodnotila jednou Lety, když mě česala, nás bělochy.

 Jardel, Loan, Vany

Ještě měsíc a půl a už konečně přiletí z Afriky „domů“, aby tu od září Vany chodila do školy a Jardel do školky.

Obě dětičky se nakonec, po odvolání (díky Rudo!), dostaly do té školy a školky, do které spádově nepatří, ale která je mi nejblíž nejen vzdáleností. Pomohla tomu možná i neuvěřitelná náhoda.

Manžel paní ředitelky té školy a školky, což nikdo z nás netušil, působil totiž v Angole na zastupitelství a setkal se tam i s Martinem, který tam tehdy vyučoval na střední zemědělské škole a byl nezapomenutelný nejen svými dredy do pasu.

Martin s Lety a Loankou vzápětí zase odletí do Kuita, ale Vany a Jardelek tu s námi, se mnou, zůstanou a já se vrátím v čase a budu vodit dětičky do školy a do školky a psát s nimi úkoly a vůbec se o ně starat, což v mém případě znamená, že je nechám vedle sebe volně růst a moudřet s nimi.

Pro změnu se už nebude pekelně stýskat nám, ale zase jejich rodičům. Na rozdíl od nich ale, budu já podávat podrobné zprávy se vší doprovodnou dokumentací.

18 comments on “Nemám sice povolání, zato ale mám poslání

  1. Sedmi napsal:

    držím palce, ať to zvládnou bez problémů v české škole a školce… snad na ně budou děti stejně hodné, jako jsou ve Švédsku na May… a prosila bych víc informací o tom volně růst vedle sebe, to je mi dost sympatické :)

    • Mirka napsal:

      Ono je to vlastně snadné, Sedmikrásko. Moc o světě nevím, vlastně dohromady vůbec nic a tak se učím od dětí. Za nejdůležitější považuju nechat jim co nejvíce prostoru. Snad se to může zdát riskantní, ale já si myslím, že není a mně se to vyplatilo. Chce to ale samozřejmě pevnější nervy a trochu méně zásad.

      Někdy jsem napsala: Děti nevychovávám, chovám je ve svém náručí.
      To nejvíc, co může podle mého dospělý člověk dát dítěti, je právě tenhle pocit bezpečí, zázemí. Ta teplá všeodpouštějící náruč.

      Jakékoli, v mých očích nesmyslné, nároky na dítě, zdají se mi, nejen vzhledem ke krátkosti žití, nesmyslné.

      A i kdyby se člověku už vůbec nic jiného nepodařilo, zůstane mu jako nejsilnější deviza jeho krásné klidné dětství.

      • Bára napsal:

        I mě to zaujalo, volně růst vedle sebe. To je na dlouhou řeč, ale učím se od tebe stále.

        • Mirka napsal:

          Jsi moc milá, Báro.

          Kdyby ses ale právě v tuhle chvíli, v téhle dnešní sobotě, ocitla vedle mě, mohla bych Ti posloužit leda tak jako odstrašující případ – ovšem i tak se člověk učí.

          • Bára napsal:

            Kdysi ke mně na návštěvu přijela kolegyně z práce. Taková akurátní osoba. Poseděly jsme v domě na kávě, provedla jsem ji svou „přirozeně rostoucí“ zahradou, podle mě hezké odpoledne. Když jsme se loučily u branky, odcházela se slovy: „Možná, že není špatné přestat pořád uklízet a chtít mít všechno v lati.“ :-)

          • Mirka napsal:

            Jistě, Báro, kdo by toužil strávit život „v lati“.

      • Liška napsal:

        Souzhlasím, Mirko, protože takové dětství mi moje rodiče v podstatě dali. K tomu -co se dá dělat, jako každý – ještě přihodili pár věcí, se kterými se vypořádává hůř a dlouho, ale ten základ, jak ho popisuješ, je dobrej.

        To bude určitě prima školní rok!!

      • Sedmi napsal:

        to zní hodně jako místní švédský přístup :)

  2. Desperádo napsal:

    Taky mám své poslání, které je ale někdy k pos… Piš dál, moc rád Tě čtu.

    • Mirka napsal:

      Děkuju, Desperádo, budu psát, co to půjde. Pomáhá mi to totiž v žití.

      A co se týče toho Tvého poslání, které je někdy k po….. – rytmické smršťování svalstva trávicího ústrojí je zdraví jen ku prospěchu. Tak statečně pokračuj!

  3. Mimo.ň napsal:

    Mno, na mě by ani ty vlasy nemohla ocenit :-) Držím palce při prokousávání se výukou a vším okolo… vypadá to úžasně.

    • Mirka napsal:

      Díky, příliš sebekritická Ann. Hezký klobouček.

      Co výuky dětiček se týče, nevím, zda jim to vysedávání nad škamnami k něčemu bude. Mně nebylo k ničemu, akorát že jsem dělala radost samými jedničkami svým rodičům a prarodičům a ti se pak mohli vytahovat.

      • Mimo.ň napsal:

        Mirko, proč myslíš, že tam ten klobouček pěkně dřepí? (…). Ad jedničky – no ano, jsou na prd. Především pro ty, kdo je nedostávají ne proto, že by byli méně chytří, jen prostě nevyhoví normě. A jsou bez ceny i pro ty, co je sbírají jak pampelišky a jejich důležitost ve světě dospělých jim zůstává utajena. A přesto – mají cenu zkušenosti. Takové malé DEMO verze toho velkého, nesmyslného světa, k němuž jednou bohužel dospěje každé dítě. I to nejstarší.

        • Mirka napsal:

          Tisíce let se filosofové marně snaží o odpovědi.
          Nezbývá, než se zapojit do nesmyslnosti a radovat se z těch úžasných maličkostí, které maličkostmi vlastně nejsou. Dneska vyšlo tolik hvězd a zítra bude hezky.

  4. Vojta napsal:

    „All you need is love“ – taková bezbodmínečná láska….

    All you need is hezký záchody, jak nám ukazují v časopisech na fotografiích výtečné naše celebrity….

    Krásná Turandot je dobrá princezna – však ne všichni jsou ti správní princové…

    Malá Vany je opravdu ta z těch fotek – o tom žádná – černá jako bota. Pamatuješ, Miri, jak mi onehdá ukradla z talíře či prkýnka – do prkýnka – biftek, a potom mává si ‚jen tak‘ s tím
    biftekem a mává…., asi je nenaučily mávat v tej Angole s nějakejma normálníma mávátkama…. a tedy potom ta Vany drze mi šermuje před očima s tím biftekem, o Marxovi toho zatím moc neví, neví vůbec (možná ani netuší) čím se správně (na mě) mává, nu a tak si mává s tím rudým uvnitř v černý ručce biftekem, a ještě z toho má nějakou snad mezi-národní švandu….

    Skandál nad skandál – příslušníci policie samozřejmě (???) nikde!!?

    • Mirka napsal:

      Všiml sis Ty včera, když jsem Tě vyprovázela k brance, souseda, jak za noci vášnivě myl okno? Jak mim na osvětlené scéně.

  5. Mirka napsal:

    Vše, co potřebujete, je láska.

    Takhle pateticky by mohlo znít jméno mého blogu. Nemusela bych Pražskou Češkou strašit Brňáky.

Zanechat Odpověď

