Nad bývalou vinicí konečně vyšlo Slunce

Probudila jsem se ve své kobě na kopci (Koby, domky kde v dávnověku stávaly lisy na vinné hrozny) a zajíkla se málem nad tím faktem.

Lety, co marně na lavičce vpíjela do svého černého těla  jediný slabý sluneční paprsek včerejšího dne, přestane uvadat, ožije a já s ní. Jestli vítr nepřifouká zas ty mraky.

Včera večer jsem podle pravidel vyváženosti, kterými se poctivě řídím, vyměnila kyselost za zásadu a popila večerně s Alešem Ballantines finest (Aleš tedy jen jednu sklenku a k tomu tři dýmky) a zahrnula jsem ho, nebohého (musel někde být už v 5.30 ráno),  svými vzpomínkami a postřehy, protože on je dokonalý posluchač, směje se a vážní na správných místech, klade doplňující otázky a člověka tím pádem povzbuzuje k dalšímu a dalšímu monodramatu.

(Tímto jsem se úlevně vypsala ze svého hříšku.)

Na zahradě za dvěma kvočnami pobíhají kuřátka, za jednou pět a za druhou dvě a vyhrabují má zasazená semínka, jak je to učí jejich mámy. Dvě kvočny je pro mě horší než kvočna jedna a tak bych ráda tu jednu zrušila, druhá by kuřátka jistě adoptovala, ale zase by mi bylo té jedné líto, osamocené, s mateřským pudem za plůtkem bez kuřátek. A tak mi nejspíš ty dýně zase letos nevyjdou.

Chudák mladý nový kohoutek ze statku skončí ale nejspíš na víně, bude nahrazen zdatnějším samcem, když nemá ten správný sexuální apetit a nezvládl tím pádem oplodnit všechny slepičky a z většiny vajíček pod poctivě sedícími kvočnami tudíž nebylo nic.

Kvočna s kuřátky

Na to nebohé kuřátečko z cizího hnízda, co se přede mnou chce pod svou tetku taky schovat, kouká ale tahle kvočna značně nevraživě.

Jakoby nějakou tu adopci viděla dost nerada.

***

„Užs měla kávu?“ oslovil mě další oslavovatel Slunce: „Venku to vypadá tak svůdně, dáme si ji tam?“

A tak si jdu, můj milý deníčku, vypít tu slunečnou kávu.

5 comments on “Nad bývalou vinicí konečně vyšlo Slunce

  1. alena napsal:

    Zrovna dnes jsem si nasla jednu nádhernou moudrost od Marka Aurela:(volný preklad) KDYZ SE RÁNO VZBUDÍS;MYSLI NA TO JAKÝ JE TO NÁDHERNÝ POKLAD ZÍT,DÝCHAT A SE RADOVAT!

    • Mirka napsal:

      Myslím na ten poklad nejen po probuzení, Alenko. Dokonce si myslím, že vlastně na nic jiného ani nemyslím. To proto jsem nejspíš taková sofistikovaně přemoudřelá.

  2. Mirka napsal:

    Bonus pro MLV za hvězdičku.

  3. Desperádo napsal:

    Četl jsem, že Pražané byli dnes ráno vyděšeni neznámým zářícím objektem na nebi. Po chvíli paniky se ukázalo, že se jedná o Slunce.

    • Mirka napsal:

      K těm 8Oti hodinám slunce v Praze od začátku roku dneska snad nějaká ta hodinka přibyla.

      Příčiny tlakové níže jsou nadále neznámé…

Zanechat Odpověď

