Svobodné ráno

Otevřela jsem oči ze sna a spatřila měsíc, půlměsíc na tmavomodré obloze. Pod ním jiřičky vysoko a jejich něžný křik a taky havran zakrákoral – jsem v Čechách. Vůně zahrady.

Ležela jsem odkrytá v přírodním teple a pomalu zas upadla do snění, až mě probudil ze zahrady nejsladší z hlasů.

Sešla jsem rozespalá rovnou z postele k prostřenému stolu ve stínu třešně, kde bylo všechno a ještě něco navíc. Jen jsem si cestou opláchla tvář.

„Vypadáš jak Marko,“ shodli se všichni tři u stolu – a započal se den jako sen.

Teď tu píšu, André v pauze mezi kopáním jámy hraje na kytaru a O. se nejspíš vytahuje krásnou Kati a starobylou bandičkou na pivo v Praze U Součků.

Připravujeme grilování.  Myslíme na Jonáše. I Lety by se tu moc líbilo. Deštný měsíc, kdy tu s Martinem trávili volný čas se nepovedl.

Promýšlíme bazén a zvětšujeme a zvětšujeme – vsadili jsme sportku.

Kéž horké léto neskončí!

***

Espresso, croissanty, čaj máta, čerstvé bochánky , šunka od kosti, sýry české i francouzské, rajčata a  chlazený růžový Chenet teče proudem/ grilované kotletky (po italsku) na višňovém dřevě, grilovaná rajčata, chléb, sýry a růžový Chenet se spoustou ledu/dva chleby se šunkou od kosti, grilované rajče, meruňky a  pořád to růžové beze dna.

11 comments on “Svobodné ráno

  1. vidoulsky napsal:

    My v Benešově bazén jen nafukujeme, ale grilovačka bude také.

    • Mirka napsal:

      Máte výhodu vody, v tom vašem nafukovacím bazénku. My se můžeme, až náš bazén pokryje stín, chladit na dně jak v zemljance.

      Díky sousedově ořechu padá stín ale už po čtvrté.

  2. Mirka napsal:

    P.S.

    V jakém Benešově? Na Konopišti u rybníku.

    Zčistajasna stopem, vlakem nebo taxíkem! s načatou lahví v ruce, jak bývalo mým zvykem, se před vaší brankou už asi nikdy nezjevím. Časy se mění. A s nimi i my. I když?! Kdoví…

    • Mirka napsal:

      S načatou lahví v ruce a načatým doprovodem někdy.

      Vzpomněla jsem si na čtyři (doprovody) a fakt jsem se hlasitě rozesmála, kropíc dýni…

      La vie est belle!

      • Mirka napsal:

        ŽIVOT BYL KRÁSNÝ, JE A BUDE!

        • Mirka napsal:

          Na dnešní noc (možná budu spát po širákem) jsem si stáhla dva!!! filmy. Lítost a Pokání.

          • vidoulsky napsal:

            Tak to spime pod stejným širákem. Stačil jsem si sotva stáhnout kalhoty, film ještě neumím. Tedy na tomhle úžasném telefonku co mi dělá spolecnost v benesovské noci. Z Konopište doléhá koncert Žbirky.

            • Mirka napsal:

              „Stačí zapnout, je to chvilka, objeví se Miro Žbirka.“

              Vůbec nevím, jak jsem k tomu rýmu přišla.

              Ke mně do ložnice předevčírem doléhal country koncert z Admiry. Zpívala jsem s kapelou v duchu známé šlágry (ani jsem netušila, co jich umím), než mě spánek skolil.

              Představuju si Tě s tím „nevimcotoje“ v smutně poděděném spacáku. Mám nejspíš bujnou fantazii.

            • Mirka napsal:

              • bujarý

              • plodný

              • kvetoucí

              Všechna synonyma na mě sedí.

  3. Mirka napsal:

    Dneska jsem dostala od Franty vázu – tak to je tedy něco! (Nemám čím pořídit dokumentaci – půjčila jsem fotoaparát dětičkám a to se nemá.)

    A taky rohlíky na strouhanku mi Franta dal:

    „Chodim k Číňánkovi na pivo a von mi tohle dává. Žena po tom tloustne…“

    „Všichni tloustneme, Franto. Jen ty ne.“

Zanechat Odpověď

