Já si snad budu muset koupit ten mobil a možná dokonce i podprsenku

Pokud by mě někdo chtěl mučit, stačilo by mu k tomu, aby mě nastěhoval do luxusního mrakodrapu s výhledem na fanatické fantastické supervelkoměsto a každé ráno by mi přistavil limuzínu, která by mě dovezla do mého prestižního zaměstnání.

Ve vězeňské cele s veškerými úchylárnami by mi nemohlo být hůř.

Lapena nečekaně do civilizační sítě, nejen té virtuální, potkávám se s bytostmi nejrůznějších povah. Co povah? Druhů. Nenechám se nikým a ničím zaskočit, zůstávám hrdinně sama sebou, což vede nevyhnutelně k tomu, že zaskočeni koprní příslušníci odlišného druhu. Přesto dobře vím, všichni jsme lidé. I oni jimi jsou.

To ale mnohým z těch, které potkávám, záhadně uniká. A pokud se i tyto bytosti cítí být lidmi, maskují to podivuhodnými rolemi, které jim určil bůhvíkdo, ale nejspíš to ani sám Pán Bůh neví.

Potkávám se samozřejmě i s lidmi nesmírně dojemnými, taky jiným druhem sice, ale nějakým způsobem mi blízkým.

A pak se šťastně setkávám se skutečnými člověky, mezi které právem náležím. Poznáme se už na dálku a zdravíme s jásavou sounáležitostí.

***

Vany donesla domů oznámení, že byla vybrána do slavného Kühnova sboru. Z všemožných kroužků bývá mě, vyznavačce svobodných her v křovinách, úzko. Přesto jsem kdysi vozívala Aleše na trumpetu a Martina na hokej.  Znám je tedy dobře, ty ambiciózní rodiče, díky kterým jsem se musela uchylovat do nejbližší hospůdky, ačkoli jsem riskovala řidičák. Na to jejich fandění jsem zkrátka neměla.

Stačilo mi podívat se na web slavného souboru a z jejich klášterních uniforem mě sevřelo.

Vany ale má talent, jak potvrdila hlasová pedagožka a sbormistryně, která se zprvu tvářila, jako když nám uděluje nějakou milost, tedy až do té chvíle, než jsem jí naznačila, že jsme tu proto, že Vany byla ke spolupráci vyzvána, nikoli proto, že usilujeme dostat dítě do prestižního sboru, aby slavně cestovalo.

Ostatně z cestování bývá Vanesce nevolno, už toho nacestovala moc. Přesto to chce zkusit. Neví do čeho jde. Ani já to nevím. Nejblíž, jak jsem si už zjistila, je hospůdka mého dávného Popeláře.

4 comments on “Já si snad budu muset koupit ten mobil a možná dokonce i podprsenku

  1. avespasseri napsal:

    Jajaj, jak chápu. Naštěstí jsem na kroužcích potkávala maminky spřízněné… žádná nechce mít z dcery primabalerínu… rozhodně ne na úkor toho, že to to dítě bude bavit a samo bude chtít trénovat. Jako já, když jsem chodívala na základce na hřiště a podle učebnice pro trénink skoku do dálky běhala, hopsala a na závěr si dala i pár regulérních skoků :-) Dcera teď poté, co jsem jí koupila to DVD s Barbie primabalerínou (píšu o tom zrovna dneska na blogu), dokonce vytáhla baletní tyč, která byla součástí takového baletního setu a která většinou slouží jako věšák nebo brána do hradu, či dveře do fantazijního pokojíčku, oblékla si baletní oblek a pustila se do cvičení. Zakončila to pár snahami o dotažení provazu do maxima :-) Já jen zírala. A v Sokole jsme se uchylovaly do kavárničky všechny… co také chtít od Sokola než prostě jen trochu toho všestranného pohybu a vylítání se. V lese si k tomu pak přidá zdolávání prudkých kopců, případně brodění hlubokým sněhem.
    S tím sborem je to dobré… lidé asi opravdu nejsou zvyklí na to, že člověk není ambiciozní a pyšný na to, kam to dotáhl. Jak jsem jednou slyšela říkat Duška (něco v tom smyslu)… táhl to a táhl, tak se s tím nadřel :-)))

  2. vimneok napsal:

    jo jo… to je jako ten vtip, jak si deti na pisku vytahnou diare a rikaji si „Tak ja prehodim klavir na stredu a tenis na patek a muzeme se videt v sobotu na pul hodinky…“

  3. oldwomen napsal:

    Mám deprese z rodičů, kteří se snaží dotáhnout své neuskutečnitelné sny přes své děti. Jo, riskovala bych řidičák taky.

  4. Mirka napsal:

    A taky deštník – si budu muset koupit.

Zanechat Odpověď

