Ovládají mě beze slov

Vaneska a Jardel nikdy v ničem neodporují, nikdy nekňourají, že něco chtějí nebo nechtějí, poslechnou okamžitě na první pokyn.  Že chtějí koupit lízátko, poznám z toho, jak se na to lízátko dívají.

 Jejich výrazy ve tvářích působí na mě ale mocněji, než jakékoli škemrání.

„Pojďte už domu…“

Vany a jardel

044

VaJ

„No dobře, tak ještě chvíli…“

5 comments on “Ovládají mě beze slov

  1. avespasseri napsal:

    Některé děti umí být vděčné i za málo? Ještě jsem nečetla předchozí články, tak nevím, jestli to není dané jejich předchozími zkušenostmi. Asi ano, že?

    • Mirka napsal:

      Kombinace jejich povah, empatie a klidně přísné výchovy maminky, spíš. I když jistou dobu vyrůstali v podmínkách skutečně značně skromnějších.

      Já neměla jiné zkušenosti se svými syny. Bez těch pohledů na „lízátka“, tedy. Zvlášť André vyrůstal v nadbytku a bez jakékoli přísnosti a nechtěl nikdy nic. V obchodech jsme ho nutili (tak co tohle? a tohle?) a prodavačky jen žasly.

      Hodní nepřestali být nikdy.

      Moje zbylá čtyři vnoučátka jsou úžasná, ale značně náročnější, co se tedy pokynů týče. Upoutat jejich pozornost k jejich provedení vyžaduje někdy vskutku umění.

  2. Dita napsal:

    Nádherný, vždycky mě to dojme, fakticky boží děti .
    Dita

  3. Liška napsal:

    Výraz obličeje i postoj těla je na fotkách opravdu vypovídající; pěkně jsi to Mirko zachytila.

Zanechat Odpověď

