O piánu a taky o tom, že náhražkám se v tomto světě nevyhnu

Mých sedm posmutnělých let hry na klavír s panem učitelem hudby Tylem konečně přináší své ovoce. Piáno se z nedobytného pánského pokoje stěhuje do obývacího salonku, který obývám hlavně já a já na něm budu doprovázet Vany a Jardelka při jejich zpěvech. Aby se ve sboru cítili pak jistější a sebevědomější. Už totiž vybrali ve školce i Jardela.

No a pak jsem si myslela, že to byla promarněná léta. Jak já tehdy toužila hrabat se na smeťáku místo brnkání!

Další z důkazů, že nic se ve světě neděje jen tak, že všechno má svůj důvod.

*

Víkend! Vždycky jsem z něj radovala, i když v posledních letech pro mě nepřinášel žádnou změnu. Snad jen tu, že se Járy od Kolína přemístil do Prahy. Už zase sbírá šneky, Járy Boží. Nastává šněčí sezóna.

*

Smutek z krátkosti léta pomalu překonávám, když tedy není zbytí. Krev v žilách mi ještě koluje, ztuhlé myšlenky rozpouštím v horkých koupelích a protepleném domě.

Slunce mě opouští a já ho nejspíš vyměním za umělé.

4 comments on “O piánu a taky o tom, že náhražkám se v tomto světě nevyhnu

  1. vidoulsky napsal:

    Ty hraješ na klavír ??? No, a to jsem si myslel, že Tě znám. Jednou jsem Tě dokonce viděl i v práci, ale klavír?

    • Mirka napsal:

      Vím, že se nepřestaneme překvapovat až do konce našeho přátelství, tedy až do konce jednoho z nás. A možná i potom.

  2. vidoulsky napsal:

    Překvapovat se asi budeme čím dál víc, skleróza postupuje. Uvědomuji si, že jsem ten článek o panu profesorovi četl a představoval si tenkrát, jak ses na něj koukala. A že ses uměla koukat, -úplně jsem viděl, jak se panu profesorovi zapotily ruce a nevěděl kam s nimi.

    • Mirka napsal:

      Po pravdě řečeno, můj opravdový příteli, dlaně se tenkrát potily mně. Milý můj učitel hudby nestačil otírat klávesnici velkým modře lemovaným kapesníkem, co si jím pak i čelo otíral.

Zanechat Odpověď

