Taková podzimní

Včera byl tedy podzimní den ukázkový, já přestala tesknit po horkém létě,  jako bych znovu objevila krásu střídání ročních období. 

Nesla jsem předat balíček, co poputuje za Martinem do Afriky a vyšla jsem dřív, abych si dala svou oblíbenou Pho Ga nebo Pho Bo ve svém oblíbeném bistru.

Za pultem ale ryzí Čech místo rozkošné Vietnamky a Pho-Ga bych měla asertivně vrátit netknutou.  Já ale vlila do polévky mocně ostrosti a taky sóji a jedla ten vývar z bujónu a rozvařené na kousky nakrájené rýžové nudle, které se nedaly ani na hůlky natočit.

A zatímco jsem jedla a jedla nudličku za nudličkou, čekal vyhublý plachý upracovaný mladíček, ohnutý nad mobilem jak luk, na svůj kebab s sebou, když mu po patnácti minutách suverénní obsluha sdělil, že kebab došel.

Vyhublý plachý upracovaný mladíček vzhlédl ustrašeně, na jiné jídlo čekat nemůže, už musí a začal se překotně omlouvat, jestli by mu obsluha nevrátil peníze a omlouval se i po té, co peníze dostal a obsluha ležérně prohodil:

“ V poho.“

Ještě před pár lety bych odložila hůlky, osušila si ústa ubrouskem a spustila něco na způsob:

„Tak tohle v poho rozhodně není, pane, omlouvat pokorně byste se měl vy a na cestu vašemu klientovi přibalit k penězům navíc zdarma nějakou rychlovku. Závitky třeba.“

Ale protože jsem si před pár lety určila roli pasivního pozorovatele a začala psát blog, abych své pohnutky přeci jen ze sebe nějak dostala, utřela jsem si rty do ubrousku a napila se minerálky.

Stejně mě to ale nerozladilo a s rukama v kapsách jsem procházela, omámena barvami podzimu, známou periférií jak ve snách a poznávala ji jinak, tak nějak z druhé strany.

Tak třeba za trafikou na betoně, kolem které denně procházím, vykouzlila trafikantka, kterou jsem nikdy za okýnkem nespatřila, jen ji tam tuším, malý květinový záhonek a budku nechává zezadu zarůst břečťanem. Teď už to vím a najednou vnímám tu trafiku i trafikantku jinak než před tím.

2 comments on “Taková podzimní

  1. vidoulsky napsal:

    A jsi si jistá, že je to břečťan?

Zanechat Odpověď

