Výuka malé černošky

„Takže Vany, tři mínus dva rovná se…?“

„Ehmmm….ehmmm…“ poklepává si koncem tužky na rty Vany a mrká přemýšlivě.

„Máš tři jablka, dvě sníš. Kolik ti jich tedy zbyde?“

Vany se rozchechtá:  „No přece jedno a dva vohryzky…“ a kroutí hlavou nad primitivností mé otázky: „To je přeci jasný!“

„Takže, máš tři oloupané banány bez slupky. Dva sníš. Kolik ti jich zbyde?“

Vany se směje jako blázen: „No jeden, přeci!“

„No, takže tři mínus dva rovná se…“

Vany na mě kouká, jako bych spadla z měsíce:

„Rovná se?“

„No. Kolik to tedy je? Tři mínus dvě? Tři bez dvou.“

Vany skloní hlavu ke straně, přemýšlivě obrací oči ke stropu, ocucává tužku:  Ehmmm…ehmmm….ehmmm…“

Trpělivost ale růže přináší…

5 comments on “Výuka malé černošky

  1. Sedmi napsal:

    to je zajímavé, že abstraktně to nejde a prakticky jo… btw pokud umíš anglicky, doporučuju tohle video, tenhle rozpor je tam docela dobře vysvětlený http://www.ted.com/talks/james_flynn_why_our_iq_levels_are_higher_than_our_grandparents.html?source=facebook#.UkmN94uZmpl.facebook

  2. ratka napsal:

    zažila jsem to u obou mladších dětí a to tak důsledně, že mi moje kamarádka speciální pedagogička nabídla pomoc. speciální pro opožděné děti. A nic :-) Dítě naprosto odmítalo pochopit princip odčítání. Přesně jak píšeš. Prakticky to šlo lehce a bylo to jasné. Ale teoreticky se na mě díval jako na blba. Vůbec nechápal o čem mluvím. Jaké bez nebo mínus, co to jako má být? :-) Dopadlo to nakonec dobře. Po mnoha a mnoha peripetiích a trápení a dvojce na vysvědčení v první třídě pochopil jak se odečítá příští rok. a pak už to šlo.

  3. Kamzík napsal:

    Má dcera dodnes považuje malou násobilku a „dělitelku“ za dvě početní operace. A to jsme se v její 3. třídě natrápily, abych jí to zjednodušila!!!! Pro ni byly jednodušší ty dvoje počty. Dnes je Bc., a to si sama školu platí z brigád a dodělává Mgr. – úča. Jsem na ni pyšná. Moc!

  4. manzelka napsal:

    :) Já bych ještě zkusila knížku Nauč mě počítat (má i jednu útlejší, menší variantu, kterou jsme měli doma, ale na název si už nevzpomínám) – v ní se odečítají i tašky od opiček apod., a je to tam celkem pěkně vysvětleno… ale jinak bezpochyby ty růže nakonec vykvetou! :)

Zanechat Odpověď

