Fyziologicky prospěšné hladovění aneb Co definitivně rozhodlo

Třikrát do týdně se koupu v lázni se solí z mrtvého moře a pak se sluním pod umělým sluncem, šetrnějším než je běžné solárium.

A protože do koupelí docházím v dopoledním čase, setkávám se tam s čerstvými i staršími důchodkyněmi.

Pohled na nahá těla těch žen je víc jak žalostný. Zdeformovaným tělům odpovídají i deformované „duše“, zoufalé ženy plivou jedy skrze sebe na celý svět. Nebudu popisovat témata jejich hovorů, i když bych mohla vypíchnout třeba jednu větu, jedné z těch počestných žen, které ostatní počestné ženy horlivě přikyvovaly.

„Ukrajinky sou rozlezlý po celym světě a sou nezlikvidovatelný!“

Hlavně ale se řeči točí kolem jejich neduhů,  jak celými hrstmi polykají tablety na to a na to. Poprvé jsem slyšela o hormonech štěstí „pro získání duševní rovnováhy, oddálení stárnutí a znovunavrácení radosti ze života“. Což tedy v případě těch žen rozhodně nezabralo.

Vyděšena všemi těmi skutečnosti a vědoma si svých přibývajících kil…celé moje tělo, všechno v něm, zařvalo DOST!

A tak jsem se hned té samé půlnoci pustila do toho, na co jsem už delší dobu myslela.

Výsledek ještě není konečný a já se už teď vznáším.

22 comments on “Fyziologicky prospěšné hladovění aneb Co definitivně rozhodlo

  1. alena napsal:

    Ouha,já mám taky neco proti ukrajinkám,i kdyz zádnou neznám,díky za príspevek,musím si dát pozor aby se mne nebyla zatrpklá duchodkyne ;-)

  2. ratka napsal:

    zdeformovaná nahá těla starých žen mě lekala odjakživa. bohužel tou ničivou sílou není ani tak tloušťka jako gravitace. Zemská tíž možná obtěžkává i ty nešťastné ženy více než nebeský tah vzhůru.

    • Mirka napsal:

      Tyhle ženy, Ratko, jsou obtěžkané kily a kily sádla a nadopované jedy. Rozkydlé v začarovém kruhu. Stejně jim to ale nezabrání namazat si k snídaní krajíc chleba se sádlem a věčně studovat potravinové reklamní časopisy marketů. A chodit po doktorech.

      • Mirka napsal:

        Začne to nezdravým stravováním se vzhledem k věku a nepohybem se skončením zaměstání. Stoupne tlak, cholesterol a mašinérie se rozjede. Tabletky se polykají, ničí orgány a nasazují se tabletky další…živoření se úspěšně prodlužuje do vysokého věku.

        • ratka napsal:

          uvidíme jak stárnutí zvládneme my :-) živoření do vysokého věku zní děsivě. tloušťka je špatně, hladovění ale (asi) taky není ideální. asi střední cesta je správně. ani moc a ani málo. tak akorát.

          • Mirka napsal:

            Fyziologicky prospěšné hladovění není hladovění jen tak nějaké. Je to věda o očistě těla. Můžou ho absolvovat i hubeňouři. Ať jsou lidé hubení nebo tlustí, dostanou se do ideální váhy. Těm hubeným znovu váha naskočí a tlustým při dodržování návratového režimu váha zůstane. Žádný jojo efekt. Nastudovala jsem o FPH kdeco.

            Zbaví to člověka ledasčeho, mě třeba i ztuhlé krční páteře. Už mi tam nekřupe. Tlak ideální, kůže jakoby se vyčistila, vyčistily se všechny orgány, ale na té kůži je to vidět. Nehty se zpevnily, vlasy oživily.

            Ostatně:

            „Půst předepisoval v minulosti již samotný Hippokrates a jiní další lékaři. Velcí myslitelé a filozofové, jakými byli Platón nebo Sokrates praktikovali půst, aby si zvýšili duševní a fyzickou výkonnost.“

            Jinak jasně – zlatá střední cesta atakdále. Ale chce to vědět co jíst a nenechat své zdraví napospas…je to v našich rukách.

            • ratka napsal:

              to jo, sebedisciplina :-)

            • Mirka napsal:

              Musím si to pojmenovat jinak. Ze slova disciplina je mi až fyzicky nevolno.

              • ratka napsal:

                nejde o pojem. za myšlení v pojmech se asi jde do pekla :-) každý sám za sebe ví moc dobře co má dělat (pokud není úplný blemblem) i bez pojmu.

              • ratka napsal:

                ale naprostý souhlas že sebedisciplina zní strašně :-) na strašné platí strašné. teda na tu strašnou rozkydlost.

              • ratka napsal:

                teď mě napadl lepší pojem. teda dva pojmy. rozhodnutí a pevná vůle :-)

              • oldwomen napsal:

                A co třeba „naslouchám svému tělu a poslouchám je“. Sebedisciplína, brrr, to je takové bachovsko-metternichovské. Slyším z toho slova svistot junkerských šavlí a bolí mne neexistující sečná jizva v tváři.
                Hladovění nejsem schopna. Mám dost vysoký každodenní energetický výdej. Ale mívám jablečný čas a ananasové dny. Prostřídané kašovou žravou a biftekovým obžerstvím.

              • ratka napsal:

                Oldwomen, Mirka psala nahoře o starších dámách co naslouchají svému tělu tak, že si namažou chleba se sádlem a olepují si těla vrstvou tuku. Pochopila jsem to tak že jejich těla po tom sádle přímo prahnou. Znám to od maminky, taky si nejvíc pochutná na pečeném bůčku. Ale k snídani si dává přesto lněné seminko a pohankovou kaši. nicmoc chutného. ale funguje to skvěle na vylučování. a bůčku se úspěšně vyhýbá. takže opět ta disciplina :-)

              • Mirka napsal:

                Ono to hladovění není opravdu jen tak. Zvlášť první dva dny. Druhý den byl pro mě nejhorší. Já ale podlehla okamžité potřebě radikální změny, zatím tedy s překvapivými i pro mě výsledky. Hlavně v tom, jak se cítím, jak mi je po těle, ale i v mé náladě se to mocně odráží. I sebemenší úzkosti, které jsem kdovíproč prožívala, jsou fuč.
                Rozhodně se do budoucna steaků ani vína nevzdám, ale je jisté už teď, že přirozeně vyřadím co mi škodí. V tuhle chvíli to tak cítím.

              • oldwomen napsal:

                Ratko, pohanka je dobrůtka, mívám ji často, stejně tak i ovesné vločky. Povídání o chlebu se sádlem k snídani přikusovanému ke studiu letáku se slevami v hypersuper jsem pochopila,jako bezmyšlenkovitě opakovaný rituál věkem kysnoucích dam nenaslouchajících touhám vlastního těla.
                Nic proti chlebu se sádlem k snídani. I když v mém případě vítězí kaše s medem a ovocem.

              • ratka napsal:

                zatím váhám jak to uchopit. na jedné straně cítím jasně že by mi udělala dobře jak pohanka k snídani tak hladovka, na druhé straně se zatím nedokážu odlepit od stereotypu. jakože zatím mi to stačí. takže obdivuju MIrku a klobouk dolů oldwomen.

              • Mirka napsal:

                Zřejmě Ti to, Ratko, opravdu stačí. Až to stačit nebude, poznáš podle stoupající hladiny nezdravého cholesterolu, zvyšujícího se tlaku, bolestech v kloubech, kříži a bůhvíčeho ještě. A v tom momentě je třeba neřešit práškama, vyhnou se začarovanému kruhu a ozdravit tělo do ideálních hodnot. Protože ono to jde.

              • ratka napsal:

                už se to blíží (plíží)

  3. Mirka napsal:

    Dneska moje maminka na Florenci křičela (když mluví tak křičí) a to několikrát za sebou, jaký mám krásný obličej. Lidi se otáčeli, komu že to by je určené…

    Žasla, jak je to možný, já jí ale nic neřekla o hladovění. To by bylo pozdvižení v metru!

    Nakonec se stejným úžasem prohlásila.

    „Vypadáš jako si vypadala zamlada. Takhle si nevypadala už třicet let.“

    Takže co? Kompliment? Trochu mě to zmátlo.

  4. oldwomen napsal:

    Těla a duše žen…
    Jsme jak víno. Některá věkem zrajeme do krásy, jiné zase kysne do octovata. Je pozoruhodné, jak se povaha vrývá do rysů obličeje a duševní stav deformuje tělo.
    Nechodím do sauny již několik let. Ne, nic osobního. Jen je to ze Stepi do lázní daleko a naučila jsem se otužovat a čistit se zevnitř jinak. Ale potkaly mne duševní občerstvovny. Jedna smíchovská a jedna brněnská. Nelituji času v nich stráveného a ani ujetých kilometrů.
    Mirko, všimla jste si, že jsou celkem mladá děvčata s již mrtvýma očima a obličeji leklých ryb a bělovlasé věchýtkovité dámy s tak živýma očima a s tolikerým zájmem v nich , že vrásky a životní šrámy zapsané v tváři jsou tou září a třpytem sálajícím z očí přehlušeny….

Zanechat Odpověď

