Hospodyňky z jiné planety

Až do včerejška jsem docházela na své pravidelné lázeňské seance, třikrát týdně ve stejném čase a setkávala se tam pravidelně se třemi ženami o tři, šest a osm let staršími než já jsem. Tahle sekávání bývají pro mě hodně poučná a prospěšná, vracím se pak do svého rozházeného domova ke svému siamskému příteli jako do oázy k polobohovi.

Ty ženy bez přestání mluví a to jen a pouze o dvou tématech. Tím prvním je jejich domácnost a rodina (ten můj, naši mladý) a tím druhým televizní pořady. Zajímá mě obojí a obojí je pro mě svým způsobem fascinující. Já sama nemluvím nikdy (paní Langerová ta rozjímá), protože ani nemůžu. Jako slon rozšlapala bych jejich porcelán. Ty ženy si ohromně přitakávají, prakticky ve všem a já sama nenalézám s nimi shodu, prakticky v ničem.

Jsou skutečně opravdu takové,  jak se zvenčí jeví? Nejsou mi uvnitř podobné? Alespoň trochu? Nestaví se do své vnější polohy jen aby se přizpůsobily jedna druhé, v určeným jim matkami a babičkami rolím?

A tečka. Už si tu za mnou zpívají všichni tři. Podstatné dopíšu později…

***

PS

Přestože to pokaždé hodím do spamů, chodí mi zas a znovu tohle vyzvání. Neakceptovala jsem a tudíž netuším, co za tím je. Můj mail to ale není,  já mám mezi jmény tečku.

mirkalangerova@gmail.com has been waiting for 6 days. Accept? mirkalangerova@gmail.com is now following you

8 comments on “Hospodyňky z jiné planety

  1. avespasseri napsal:

    Hezky řečeno: pošlapala bych jejich porcelán. někdy je lepší mlčet. A tak to často může vypadat, že člověk také žije rodinou a domácností a televizí, jen prostě nemluví :-)
    Je zajímavé, jak se člověk v určitém okruhu lidí ujišťuje, že jsou všichni jako on… a přitom by stačilo jít mezi jiný okruh a všechno by bylo jinak :-)

  2. Vojta napsal:

    Ku snídani jsem si tedy přečetl tento nejnovější příspěvek, ale moudrý z toho nejsem:
    Ať se přizná ten, kdo pochopil otázku autorství, a to s těmi emaily a vůbec…
    Já to kafe snad vztekem vyleju z vokna na popeláře…
    Kdo tu má ‚siamskýho přítele‘? Já rozhodně ne!

  3. ratka napsal:

    pod siamským přítelem rozumím kocoura :-) dvě hlavní témata žen. Jejich příběh který pokračuje v dětech a a jejich dětech a tudíž nekonečný příběh života. A snění – třeba u televize, ale jo, je to opravdické ženské snění.

    když se zamyslím nad sebou tak moje hlavní témata jsou podobné Taky příběh mého života promítající se …. někam. Ehm no asi do dětí a jejich dětí a jejich dětí a…. A snění? toho se právě snažím zbavit. nechci snít, chci jen být. a tak druhé velké téma je hlubina mého nitra…tak hlubká jako noc. tam buď tupě mlčím a čumím, nebo řeknu něco o Jěžíši a všichni se rozutečou. nikdo nepokyvuje a nikdo neujišťuje. kdyby se tak stalo, uteču já :-)

    • Mirka napsal:

      „nechci snít, chci jen být“ to mi zní zvláštně. Máš na mysli snad něco si přát a snít o tom?

      V bdělém stavu nesním. Myslím si jen na ledacos, vedu vnitřní monology, které mě moc baví. Ale všechno to myšlení je přemýšlení o realitě světa.

      Snila jsem, když jsem byla malou i ještě o něco větší holčičkou, snila jsem před spaním o své budoucnosti. Tak nějak jsem si rýsovala cestu.

      • ratka napsal:

        být vzbuzena, nesnít. ty ženy jak pozorují televizi a pak si o tom povídají žijí ve virtuálním světě, povídají si o něm. žijí v myšlenkách a jejich myšlenky si ladí vzájemně. potvrzují se vzájemně ve společných virtuálních snových světech.

        vzbuzení se do reality. jaké to asi je nesnít. nepřemýšlet cobykdyby, co bylo a co bude. jaké to asi je, nesnít. vzbudit se a rozhlížet se kolem. vidět. slyšet. nesnít.

  4. Mirka napsal:

    „Siamský“ přítel.

    Běžní partneři se vídávají po večerech (u večeře a televize třeba) a o víkendech a v noci spolu uléhají. Každý má svůj vlastní svět ve svém vlastním zaměstnání, ve kterém živého času tráví nesrovnatelně více než doma. Dokud se tedy nestanou siamskými penzisty.

    Siamští partneři se po celých 24 hodin den co den, po desítky let, prakticky neopouštějí. Snídají, obědvají, večeří spolu, společně si veškerá jídla připravují. Žádné „závodní“ stravování. Radikální řez je pak zhola nemožný. Možná by nepřežili oba, ale jeden z nich by nepřežil docela určitě.

  5. alena napsal:

    Ja taky radsi mlcím a kazdý se jeví sám sobe jinak nez svému okolí…..to prirovnání „siamský prítel“ se mi velmi líbí. ;-)

Zanechat Odpověď

