Svět je kouzelné místo k žití, četla jsem někde a souhlasila

Vlastním dva domy, jen já sama. Snad právě proto, ale nejen proto, jsem tak spřízněna s bezdomovci.

Miluju pitoresknost měst, tedy ne barevnost reklamních fasád, ale divoké holubi, divoké kočky a divoké bezdomovce – ať mi všichni prominou.

Když jsem vycházela z toalet metra a míjela krásný bezdomovecký pár, zírala jsem na ně – myli se zrovna u fontánky – okouzleně. Snad aby si nepomysleli, že na ně zírám jinak než jen z obdivu, zamávala jsem na ty boží lidi zrovna ve chvíli, kdy si při své očistě krásně opilecky zpívali „škóóóóda láááásky“.

Snad díky mému postroji (vojenská polní brašna, ty moje boty a navrch  hacafráček) zvolala ta žena na mě:

„Holčičko, můžu ti dát napít?“

Pila jsem už s ledaským, ale, sakra sakra sakra…nemohla jsem.

Vztyčila jsem obě paže s takovým tím:

„Nejde to zrovna teď…“

Proč na mě teď dotírá moje svědomí?

2 comments on “Svět je kouzelné místo k žití, četla jsem někde a souhlasila

  1. Mirka napsal:

    „Svět je kouzelné místo k žití, četla jsem někde a souhlasila“…navzdory všem těžko uvěřitelným lidským hrůzám, za které můžou nejen katastrofy (jako třeba předevčírem vyhořelý domek v Kobylisích s uhořelou babičkou a jejím černým pejskem), ale hlavně zrůdné činy zrůdných lidí samotných.
    Debilové Staline a Hitlere! třeba. Když tedy nejdu dál do historie. Nebo když nejdu blíž.

  2. Desperádo napsal:

    Mnozí bezdomovci jsou fajn lidi. Mám už takovou povahu, že se s nimi pouštím do hovoru a většinou narazím pod tou nevábnou slupkou na milého člověka.

Zanechat Odpověď

