Jak zapadám

Zapadnu kamkoli, tedy do jakékoli společnosti, docela lehce. Tedy kromě do těch zákeřných oblastí, kam bych zapadnout nechtěla, myslím tedy do takového toho vrcholně manažérského světa, jehož cílem je vytřískat z bližního svého pro svého nikým nespatřeného „guru“ až na samém vrcholu, všechno, co z chudáka bližního vytřískat jde a to ještě způsobem tak rafinovaným, aby se cítil být vděčen. Tak tam bych docela jistě nezapadla, mezi vymyté mozky školené k vymývání dalších, do zlatých sítí lapených, mozků.

Já nejen že zapadnu, ale dokážu náhodnými okolnostmi stvořený nesourodý kolektiv famózním způsobem i stmelit. V zajetém kolektivu, do kterého vstoupím jako nováček, začnou lidé velice brzo odhazovat své masky (někdy i podprsenky), za kterými ukrývají své lidské tváře. Ledy se boří a lidé zjišťují, že „já člověk, ty člověk“.

Leckdy se stanu takovým vlídným nenápadným vůdcem i.

Takže jsem už během života snadno zapadla do všelijakých společnenství  i do takových těch utajených, které skrývá moje rozměrná třináctá komora, kterou, jistě i tu, nejspíš ale někdy ve své otevřenosti otevřu.

V těchto dnech právě zapadám do světa mně hodně dříve vzdáleného, mezi pořádné chlapáky, mezi fotbalisty. Ti víno nepijí. Ale už po třech trénincích na Admiře otevřel, jen a jen pro mě, pán v kiosku bílé víno (vinětu jsem raději nestudovala), co jim zbylo z nějaké oslavy, pak ho zašpuntoval, vrátil do lednice a:

„Tady ho budete mít, pěkně vychlazený. Tady vám nikdo z něho pít nebude. Tady všichni chlastaj jenom pivo nebo kořalku.“

Tuším, že v budoucnu si společně se mnou ponesou od kiosku svoje číše i doprovodné barbíny, „fotbalové lidušky“ (jak o nich píše FRČ), které se z fotbalových milenek stávají fotbalovými maminkami.

4 comments on “Jak zapadám

  1. Desperáno napsal:

    To je pěkné. Když nad tím přemýšlím, taky většinou nemám problém zapadat i bez toho, abych se o to nějak zvlášť pokoušel. A to i do společenství lidí, kteří se už znají a zpočátku na ně můžu působit jako cizorodý prvek. Málokdy se stalo, že jsem nezapadl. A tam, kam zapadnout nechci, se o to ani nepokouším.

  2. Mirka napsal:

    Právě jdu, nevinná, uložit šest neviňátek.

    • Mirka napsal:

      Tak mě tak napadá, jestli někdy někdo z mých čtenářů měl na starosti šest malých dětiček (krom učitelek MŠ), což je má obvyklá, naprosto běžná, taxa.

  3. Sedmi napsal:

    to je dobre umeni… ja jsem vzdycky pozorovatel… zapadnu malokdy

Zanechat Odpověď

