Terapie

Dnešní ráno zůstává stejně svěží jako včerejší noc.

 

Včerejší den byl počasím krásný – horké slunce vystřídal bouřlivý déšť a zůstala svěžest. Něco podobného se událo i se mnou samotnou.

Příliš dětiček a příliš vína během dnů minulých způsobily kolaps v domě i v mojí duši.  Už i já, když mívám rozházeno v duši, začnu uklízet dům. Srovnat alespoň věci, když myšlenky srovnat nejdou. Něco urovnat. To jsem tedy dopadla, já, hrdý bordelář. Ovšem moje bordely neodpovídají heslu „navrch huj a vespod fuj“, ale právě zcela opačně „navrch fuj a vespod huj“, jak jsem se o tom zmínila už onehdy při popisu svého hacafráčku. V kapsách musím mít dokonalý pořádek, ale ušmudlanost zvenčí mi nepřekáží. Ostatně na to svůj hacafráček mám, abych se mohla opřít kdykoli o cokoli, abych si mohla sednout kdykoli kamkoli.

 

Víno, co přinesl včera Vojta, mě spíš rozhodilo než dostalo do té příjemné euforie, kterou od vína očekávám, ačkoli bylo moc dobré. Seděli jsme v prudkém slunci, když se nálada počasí divoce zhoupla a my se přestěhovali ke krbu. Rozhořel se okamžitě.

Pak jsme v dešti, chůzí procházkovou, vyzvedli dětičky ze školy a školky, tvořili jsme jistě půvabou skupinku.

Trochu nespravedlivě jsem Vojtu, stejně musel učit, vyměnila za Járy Božího, se kterým jsme sice nepili zdaleka tak dobré víno jako s Vojtou, seděli jsme u ohně uprostřed nepořádku (toho navrch) a já Járyho zase zneužila k nesouvislému vypovídání se a Járy zase pozorně naslouchal, ačkoli stejné slyšel už mockrát.

Tohle stačí.

Jako když se člověku udělá nevolno od žaludku a člověk si strčí prst do krku a všechno ze sebe úlevně vyvrátí. Nechutné tedy přirovnání, leč…

 

P.S. Je to skvělý, když můžeš u sebe uvítat lidi, se kterými ti bývá dobře a můžeš zůstat jak seš a oni odhodí poházené oblečení z křesla a v tom křesle se pohodlně usadí.

22 comments on “Terapie

  1. Mirka napsal:

    Věřili byste tomu, že zatímco si tu takhle píšu, myje statečný Oleg vedle v kuchyni tunu nádobí, ačkoli máme myčku i tabletky do ní? Zavřel potichu dveře, aby mě nerušil.

    Tak já půjdu utírat. Přeci jen jsme sehraný párek.

    • vidoulsky napsal:

      Taky to někdy dělám. Říkám tomu skrytý transvestitismus, – jsem jen takové nudné děvče, ficka od nádobí, tíha světa mne netrápí. Pak se vrátím svěží řídit zeměkouli a porozumět hloubce bytí. Jestli včera O. jen koutkem oka zahlédl tvůj blog s diskusí o smyslu žití, ani se mu nedivím, možná bude ještě žehlit.

  2. Mirka napsal:

    „Příliš dětiček a příliš vína během dnů minulých způsobily kolaps v domě i v mojí duši.“

    Tak tuhle větu musím zpřesnit. Je totiž docela chybná. Správně mělo být psáno:

    Příliš dětiček způsobilo kolaps v domě a příliš (ne vína, vína není nikdy příliš) vína kombinovaného s Bloody Mary kolaps v mojí duši.

    • vidoulsky napsal:

      No to musí být spousty skla na mytí.

      Ta žehla je roztomilá, je vidět že jste zámožní, my ji máme ještě na dřevěné uhlí. Každý den ráno Irenka vybere z ohniště několik uhlíků, vhodí je do žehličky a mocně krouží paží až se uhlíky rozhoří, vyžehlí mi košili a ještě na ní opeče topinky. Bože já zas píšu blbosti…

      • Mirka napsal:

        Píšeš krásně. Úplně to vidím a vychutnávám tu krásu!

        Já nežehlím, pravda, ale starodávných žehliček máme na chalupě celou sbírku. Je to taková krása, že tam mě chuť žehlit nesmyslně popadá a občas nabarvím rzí nějaký ten chalupářský obleček. Ne můj.

      • Mirka napsal:

        Skla na mytí máme pomálu, skleničky se u nás třískají jak v Rusku. Tedy u nás ne úmyslně. To bys netušil, z čeho všeho musí hosté u nás popíjet dobrá vína.

        Včera napadlo kutila Olega, že začne vyrábět skleničky ze všech těch vypitých lahví. Bude si na to zřejmě muset koupit rozbrušovačku skla za několik tisíc.

        • ratka napsal:

          nápad se mi moc líbí. nevím co je to rozbrušovačka. ale projela bych láhev dokola obyčejnou řezačkou na sklo. pak ulomila vršek. par roztopila v kamnech, přifoukla do nich trochu vzduchu a ty ulomené spodky sklenic tam na chvíli šoupla zatavit. vím že laboratorní tyčinky jsem tavila v lihovém kahanu :-)

          • ratka napsal:

            tak jsem se koukla, není to řezačka na sklo nýbrž nůž na sklo a stojí 89 korun. bych to ušmidlala.

        • vidoulsky napsal:

          Stačí v Lidlu nebo někde obyčejná za 800, s diamantovým kotoučem, neděs se, tak 150,-, Ale ještě jsem si vzpomněl na jednu radu z ABC mladých techniků a přírodovědců tak z roku 1963. Okolo lahve, v požadované výši, omotáme jednu smyčku drátu, pevně kleštěmi utáhneme, a pak konec drátu necháme žhavit svíčkou. mělo by to pravidelně puknout podél drátu. Možná se to musí vrazit do vody, vyzkoušejte to, lahví máte jistě dost. No a z těch špuntů můžeš špuntům spíchnout plovací vestičky.

          • Mirka napsal:

            Kaju se, že mu občas ukřivdím. Půjdu do toho s ním. Lahve prázdníme půvabné. Nejdřív zkusím drátek.

            Plovací vestičky! Dokonalé!A můžu vykoupit Číňánka bez výčitel svědomí.

            Teď musím na fotbal, večer napíšu něco o prozřetelnosti a vám nezbude než uvěřit, protože je to pravda pravdoucí.

  3. vidoulsky napsal:

    Paní Fialová.

  4. vidoulsky napsal:

    Terapie = Terra pije? Já též! Proč ty tajnosti? Proč ty přesmyčky? Je to vážné? Nevěřím, takovej bourák!

  5. jolana88 napsal:

    ad PS:– Souhlasím, JE to skvělý. není takových moc (není ani třeba) – hřeje mě pocit, že jsou – a že jsou jací jsou – mno, nevim, snad je to srozumitelný :)

Zanechat Odpověď

