Náhody neexistují, jak mi jednou jeden napsal

Moje maminka, tedy moje máma, která se možná v dětství modlila před spaním „Andělíčku můj strážníčku“, ale možná že taky ne, a kterou naučili snad v hodinách náboženství ve škole „Otče náš, jenž jsi na nebesích“, mluví a smýšlí o sobě před branami do Věčnosti, jako o někom, kdo o Pánu nikdy nepochyboval, ačkoli jsem ji slyšela slovo Bůh vyslovit teprve před pár lety a pokřižovat se jsem ji neviděla nikdy.

Když jsem mamince popsala události, které níže popíšu i vám, sdělila mi ta moje boží máma, s jistotou neochvějnou, že je to dílo Prozřetelnosti, že pán Bůh mě má rád, protože jsem taková dobrá, taková obětavá, taková skromná atakdále a proto mě odměňuje nejen zdravím a krásou (bez komentáře), ale i tím co mi pokládá do cesty, když jsem teď tak zchudla.

Pravda je, že když se mi to stalo poprvé, pomyslela jsem si vesele: „Ty jo, to je tedy náhoda“. I po druhý jsem si pomyslela stejný. Po třetí  jsem už v duchu užasla: „Tyyyvole!“  A po čtvrtý doslova zkoprněla: “ To snad už ani neni možný, tyhle náhody!“ A po čtvrtý to nebylo naposled…

Začalo to tím, že jsem nutně potřebovala sehnat Vanesce na taneční vystoupení bílé legíny a objela, já obchodům se obloukem vyhýbající, od Vietnamců přes luxusní dětské oblečení a sekáče až po Tesco všechno. Po bílých legínách se země slehla, já to vzdala: „Už na to kašlem, Vany, vezmeš si bílé punčocháčky.“

Odemknu unaveně branku, vejdu do zahrady: „Počkej, ještě hodim ty lahve do kontejneru.“

A na tom kontejneru položený spatřím úhledný průhledný balík, v něm dokonale složené provoněné dívčí oblečky a navrch těch oblečků bílé legíny, přesná Vany velikost, navíc z bio bavlny, stejně jako všechny luxusní oblečky z toho dárkového pro mě balíku.

Pár dnů na to přihlásím Jardelka na školku v přírodě a jak tak odcházíme ze školky, říkám mu: „Budu ti muset koupit nějakej kufr, takovej nějakej menší…“

„Tamhle je,“ ukazuje Jardel ke kontejnerům poblíž školky a tam fakt stojí kufr na kolečkách ani zaprášený nebyl.

Onehdy mi sběrač soused Franta přinesl velikého plyšáka, krtečka. Chci nebohého krtečka tajně, aby Franta neviděl, vyhodit, ale Oleg říká: „Nech ho, dyť je roztomilej, Loanka z něj bude mít radost.“

V červnu bude vystupovat krteček v Rudolfinu, s Vany a se sborem. Musela bych jí ho koupit, plyšového krtka, kdyby ho neměla a to by bylo pro mě holé utrpení.

Stejné se stalo, když jsem si ráno rozbila svůj oblíbený hrníček na kávu a zoufala si, z čeho teď tu svoji kávu budu pít. Večer přijde Oleg: „Jak tohle může někdo vyhodit?“ a v ruce drží hrnečky dva, přesně takové, jaké jen ty a ne jiné, mám ráda.

Předevčírem se nám narodila koťata, bylo třeba vytvořit jim pelíšek a já včera na kontejneru našla, zabalený do igelitu,  luxusní pelíšek snad ani nepoužitý. I s náhradní vložkou.

Ráno mi sdělí Jardel, že musí být za čaroděje. „Za čaroděje?! Proč si mi to neřekl včera?“ Vtom si vzpomenu, že tu Tea v pondělí zapomněla ten čarodějnický špičatý pavučinkový klobouk.“No ale co ti oblíkneme k tomu klobouku?“ vstávám z křesla a pod sebou najdu černý veliký šátek samá lebka, kde se vzal tu se  vzal.

A abych to dovršila:

Přihlásila jsem Vany na umělecké letní soustředění se sborem, je to už nějaká doba. Včera cestou ze školky si přemýšlím o tom, že Vany bude taky potřebovat kufr, ale pořádný, ne tak malý jako Jardel a jak si vzpomenu na ten Jardelův kufr, podívám se tím směrem, kde jsme ho našli a tam BOŽE!  tam, na úplně stejném místě stojí super moderní elegantní kufr. Přijdeme se se Jardelem podívat blíž  a na tom kufru (už mám husí kůži) leží dívčí peněženka jako nová, v barvách Vanesčiny školní  tašky a Jardel říká: „Stejnej obrázek, jako má Vany.“ A opravdu, na té peněžence je obrázek a na něm Hanah Montana, jak mě Vany později informovala, ta Hanah, kterou má na svojí tašce, a na kterou se ráda dívá s babičkou a dědou v televizi, když u nich je.

 

Nevím jestli jste vydrželi až do konce, já bych tolik trpělivosti nejspíš neměla. A stejně jsem si říkala, že tomu nebudete věřit.

 

Pak nevěř na Vyšší…

15 comments on “Náhody neexistují, jak mi jednou jeden napsal

  1. avespasseri napsal:

    Já to vydržela… bylo to tak neuvěřitelné….
    A to jako fakt??? :-))
    My jsme byli tentokrát na té druhé straně: včera při cvičení nejdřív vletěl do místnosti čmelák, pak vrabec (hlavně vrabce jsme museli zachránit, protože s sebou dost mlátil do oken) a nakonec tam přišel zloděj a z kanceláře si odnesl kasičku. Naštěstí náš hlavní instruktor je na rozdíl ode mě, která ho pustila dovnitř, při smyslech, a doběhl ho a kasičku mu vzal. (Má přes dva metry, každý by mu dal všechno, co má :-))
    Prý ho překvapilo, že jednal tak odhodlaně. Díky Bohu, že jednal :-))
    Holt, někdy se dějou věci… :-)

  2. Vojta napsal:

    Jak krásná stále jsi, ach, Vyšší Ty to Moci!

    Tobě, Miri, jistě věřím, důvěřuji, ale ty kufry si přijdu překontrolovat (pro všechny případy).

    (Už máš nějaký to kafe?) – V

  3. kaschika napsal:

    Mirko, já Ti věřím každé slovo, mně se to taky stává. :-)
    Často i to, že odhadnu – nebo spíš s jistotou vyřknu – naprosto neočekávaný vývoj, pozadí či konec nějaké situace. Nebýt toho, že je Zuzka mým svědkem, s odstupem času od toho děje bych sama sobě nevěřila.

  4. David napsal:

    Však se nám to stalo všem! Když se v Cabourgu rozbil sporák, tak jsem přeci ještě ten den našel u popelnic uplně stejnej i s parádní troubou…

  5. ratka napsal:

    Taky věřím tomu co jsi napsala. Není důvod nevěřit. Me se takhle vracejí ztracené věci. Řekla bych zázračně, ale na zázraky nevěřím :-) Spíše že tak nějak se to seskládá když se tomu nepřekáží

  6. Sedmi napsal:

    teda to je sila, ale verim tomu, stava se to i v nasi rodine :)

Zanechat Odpověď

