První továrně vyrobený pletivový papírový produkt na čištění análního otvoru byl prodán v roce 1857

Včera prý byl úplněk. Nevím tedy, jestli to snad způsobil ten úplněk nebo něco docela jiného nebo úplně všechno, ale bylo mi, jak snad ještě nikdy. Jen naprostý nedostatek energie zabránil, aby moje nechtěná nálada, nad kterou jsem zcela ztratila svou obvyklou nadvládu, ovládla i moje projevy, takže navenek jsem mohla působit klidným, snad jen trochu posmutnělým dojmem.

Kdybych tu energii měla, nejspíš bych vyšplhala na naši třešeň, co bez své koruny už neční nad Prahou, a zařvala bych jak lidská zoufalá prasamice. Tak jak to občas vídám ve filmech. Takhle jsem to vlastně ještě nikdy neviděla.

Stejně jsem ale neměla sílu ani na zahradní stůl vylézt, natož na tu třešeň a už vůbec jsem neměla sílu křičet. Pod kůží, s patrnými již stopami co dávají tušit moji budoucnost, to ale vřelo. Krev mi vřela v žilách nepojmenovatelným neklidem a vřela si tak dlouho.  Tedy až do té chvíle než jsem ji zklidnila sklenkou vína při hodně pozdním obědě.

Kdo by si pomyslel, že moje tělo (nebo spíš duše) reagovalo tak z nějakého snad absťáku, mýlil by se.

Mám mnoho konvenčních důvodů k úzkostem, to ano, ale  ještě mnohem více nekonvenčních důvodů k  radování se světem. Tedy ani odtud nepramení původ mé včerejší nálady.

Od včerejška se nestalo vůbec nic, snad  jen to, že měsíc začal ubývat a že přijela radostná Iris, co má stejnou barvu kůže jako Loan. Když se s Iris vracely mé dvě „krásnédcery“ z Lochu, ptáci už zpívali, ne tedy tak divoce jako zjara, trochu vyrovnaněji a moje nálada byla už zase… jásavá.

Stejně ale mi ty mé včerejší pocity trošku poplašily a já se omlouvám v duchu všem ženám, které se tiší nějakými těmi pilulkami, co jim mění nechtěné nálady. Znovu si uvědomuju, že teprve když člověk pocítí na své vlastní kůži, teprve pak může soudit.

 

*

 

Na topení vedle toaletní mísy mívám stále rozloženou nějakou knihu, kterou otevírám skoro pokaždé, když dosedám, ačkoli se v těch místech zdržuju jen na kratičkou chviličku – jen když se začtu stává se z chviličky chvíle.

Včerejší zápis chtěl jsem vléci déle, ale bylo moc pozdě, nechal jsem to na dnešek, dnes čtu, co jsem napsal, a taktak že to netrhám a nezahazuju.

V tom si všimnu, že Loan už zase vyplýtvala všechen toaletní papír, že zbyly zas jen ruličky. Držím rozečtenou knihu v ruce, list mezi prsty, je celkem jemný, obyčejný paperback.

Tak jsem ho vytrhla…promiň.

One comment on “První továrně vyrobený pletivový papírový produkt na čištění análního otvoru byl prodán v roce 1857

Zanechat Odpověď

